Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS

Gestart door limburg23 dinsdag 09 oktober 2007, 14:39:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Weet iemand of deze ook digitaal te verkrijgen is? ik zie alleen maar gelijk en wisselstroomversies...
Ik wil hem denk ik wel, echter ik heb nu alleen maar marklin loc's  ( ofja en 1 roco ) loc rondrijden maar de naar rivorosso zegt me helemaal niks. kan iemand me iets vertellen over kwaliteit? detaillering enzo?

PLEASE???

:) thanks friends, owja ik heb nog een plan V van fleischman... ( wow ik heb meer merken dan ik dacht.. maar jah als je ene dikke 40 locs hebt rijden... dan vergeet je het nog wel eens... owja ik probeer zoveel mogelijk bij marklin te blijven, is puur een gevoel, misschien is dat een volgende topic waard... )

Groeten Roy.
tot op eurospoor :) ahahh 
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Van Rivarossi heb ik alleen het motorgedeelte De dubbeldeksrijtuigen worden weer uitgebracht door Lima. eind van het jaar. De Rivarossi rijdt zeer goed, zachte moter en loopt zeer rustig
Piko heeft ook de Hondekop uitgebracht en die rijdt super.
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Roy bedoelt een andere dubbeldekker.
Het model van de IRM is al jaren geleden door Lima uitgebracht. Ik dacht niet dat de drierailversie een decoder aan boord heeft, maar ombouwen is eenvoudig.
Over een paar maanden wordt het model opnieuw uitgebracht, deze keer onder de merknaam Rivarossi. De drierailversie daarvan zal ongetwijfeld wel een decoder hebben en op een aantal punten zijn verbeterd. Misschien beter nog even wachten.
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Ik had het over de irm die op dit moment door ons land denderd. Oftewel de normale intercity in mijn ogen op dit moment. Zonder los trekkende loc, zoals de ouderwetse dubbeldekkers.
Verder las ik dat Rivorosso deze trein uitbrengt in oktober dit jaar.
Maar het merk zegt mij helemaal niks, ook lima niet.
Ik ben meer bekend met de merken Marklin / Roco en fleischmann....

Groeten Roy.
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Lima is een merk dat vroeger vooral budget modellen op de markt bracht.
Later gingen ze beter materieel maken (zoals DDM, IRM, etc)
Helaas gingen ze toen failliet

Tegenwoordig zijn een aantal merken overgenomen door Hornby en worden de oude merknamen weer gebruikt.
Op de een of andere wonderbaarlijke manier wordt de Lima IRM nu ineens onder de Rivarossi naam uitgebracht terwijl andere dingen nog wel onder Lima uitgebracht worden.

Koen
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Lima (Italië), Rivarossi (Italië) en Jouef (Frankrijk) waren allemaal treinenfabrikamten met een lange geschiedenis. Lima en Jouef zaten aanvankelijk vooral op de budgettoer, hoewel met name Lima op den duur betere modellen ging produceren. Lima heeft ook die IRM ontwikkeld. Rivarossi was een stuk beter. De mooiste NS elok 1300 van een grootseriefabrikant is nog altijd het model dat Rivarossi een jaar of 15 geleden uitbracht.

Lima heeft in de loop der jaren Jouef en Rivarossi overgenomen, maar ging een jaar of 5 geleden zelf failliet. De boedel is door het Britse Hornby overgenomen inclusief de rechten op de merknamen. Hornby brengt een deel van de oude modellen opgewaardeerd weer op de markt en kiest de merknaam die het beste uitkomt. In Nederland had Rivarossi de beste naam en dus komt de vernieuwde IRM onder de naam Rivarossi uit. Franse modellen krijgen meestal de merknaam Jouef mee, ook als ze oorspronkelijk uit een Lima mal komen.
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Citaat van: rien op dinsdag 09 oktober 2007, 19:29:25
Van Rivarossi heb ik alleen het motorgedeelte De dubbeldeksrijtuigen worden weer uitgebracht door Lima. eind van het jaar. 
Bron ??

Het rivarossi model van de IRM wat dit jaar uitkomt (als het goed is) is een wisselstroom digitaal met decoder er al in. Eigenlijk doen alle merken al een decoder in de trein bij wisselstroom dus dat moet helemaal goed komen op je digitale ban.

Groeten,
Herman
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Citaat van: henkv op dinsdag 09 oktober 2007, 20:01:44
Over een paar maanden wordt het model opnieuw uitgebracht, deze keer onder de merknaam Rivarossi.

Hij komt in december :)
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
hoe weet je dat ik zit er op te wachten en kan nergens iets vinden aleen stond er eerst oktober en nu 4 e kwartaal
groet robert
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Dat is door Chris hier vermeld op dit forum. Chris werkt bij railz en heeft de contacten met de fabrikanten. Hij heeft ons op het hart gedrukt dat de IRM dit jaar uitkomt.
Van hem geloof ik zo'n bericht wel aangezien ik weet waar het bericht nu ongeveer vandaan komt.

Groeten,
Herman


@Rien had je al een bron of is het pure speculaas?
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
ok bedankt geloof het ook wel als cris het zegt  :D :D
groet robert
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Effe je onderschrift veranderen dan  :)
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
ga ik gelijk doen
:D :D
groet robert
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
weet iemand al hoe duur die word?

ik dacht hem vrijdag te gaan kopen bij eurospoor beurs in Utrecht. maar dat zit er dan niet in.

bij totaltrain kost die 250.
http://www.totaltrain.nl/main_frame.php?framerebuild=products&mcat=1&cat=568
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
heb hem besteld bij wentink daar is hij 224 euro !!!
inschrijving
volgens mij is hij er bij veel winkels wel onder de 250 hoor
maar uiteraard weet ik dat niet 100%zeker de tussenbakken staan ook ergens in een draadje die werden ook erg goedkoop ineens
groet robert
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
oh dat van December had ik van een Märklin shop in Gorinchem. Teminste die vertelde dat ..

Groetjes

Maurice
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
staat ook op een ander draadje van mij via rez
:wink: :wink: :D
groet robert
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Citaat van: limburg23 op dinsdag 09 oktober 2007, 22:08:28
Ik had het over de irm die op dit moment door ons land denderd.
......
Groeten Roy.

Degene die jij bedoeld is dus een VIRM en dus niet degene die nu uitkomt van Rivarossi, dit is een IRM
Verschil, om heel kort door de bocht te gaan....... de stroomafnemers op de kopbak naar de ABv6 (middenbak).
Tenminste dat is het eerste verschil wat meteen opvalt en het stelnummer natuurlijk.

Ik blijf hopen op een 6-bak VIRM  :) :) :)
Of extra bakken om een VIRM te creeëren en dan wel een ABv6 en een mBv7. :idea:
Oké hij klopt dan nog niet helemaal maar begint er wel op te lijken. :wink:


Groeten Marco
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
weet niet precies wat je bedoelt maar er komen tussenbakken ook van rivarossi uit dus volgens mij is er een 4 delige VIRM van te maken dit ga ik ook doe nals ik nog aan een tussenbak kan komen want ik weet niet hoe het met de levering gaat de loc is besteld maar de tussenbak vond ik toen te duur  :( :? 80 euro nu 49 euro dus ik ga proberen of ik er 1 kan bij krijgen

heeft niemand het model op eurospoor zien staan of stond rez of rivarossi/hornby er niet ??????
groet robert
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Remcy en anderen,

Het model is nog niet uit, dus was ook niet te zien op Eurospoor.

En NEE er komt GEEN V-IRM!

Wat ik eerder al schreef, Rivarossi brengt de originele DD-IRM uit. De tussenbak van de set is de ABv3/4, dit rijtuig bepaald het stamnummer van een IRM. Het losse rijtuig is de ABv5, zij het dat op de tekening de bovenverdieping van dit rijtuig ook 1e klas heeft en dit in het echt niet zo is. Lima heeft destijds wel de juiste uitvoering van de ABv5 los uitgebracht, met dus alleen een deel 1e klas op de benedenverdieping.

Bij de oorspronkelijke DD-IRM zaten de stroomafnemers op de koprijtuigen, zoals ook bij het model van Rivarossi.

Toen NSR de DD-IRM ging verlengen, ontstond V-IRM. De drietjes (was serie 8200) werden viertjes (serie 9400) en de oorspronkelijke viertjes (8400) werden zesjes (8600). Ook kwamen er nieuwe viertjes (9500) en nieuwe zesjes (8700) bij.

Bij het oorspronkelijke drietje kwam dus een nieuw tussenrijtuig, de ABv6. Dit rijtuig is voorzien van stroomafnemers en de stroomafnemers van de kopbakken kwamen te vervallen. Dit heeft men gedaan, omdat de ABv6 meteen voorbereid is om straks op 25kV te kunnen gaan rijden. Qua uiterlijk is de ABv6 wezenlijk anders dan de ABv5.

De oorspronkelijke viertjes hadden naast de ABv3/4 dus ook al een ABv5 rijtuig. Toen de viertjes verlengd werden tot zesjes, werd er een ABv6 en een mBv7 tussen geplaatst. De ABv6 dus weer vanwege de stroomafnemers en de mBv7 is een geheel 2e klas rijtuig met aandrijving.

Als Rivarossi de IRM uitbrengt is dit model (als ze de tekening volgen) een DD-IRM en GEEN V-IRM!!!!!!!!!!!!! Ze hebben op de tekening alleen een treinstelnummer van een V-IRM staan en dat klopt dus NIET!

Voor een V-IRM viertje heb je dus een tussenrijtuig ABv6 nodig en geen ABv5 zoals Rivarossi hem gaat uitbrengen. Tevens dienen de kopbakken dan aangepast te worden. Het losse tussenrijtuig ABv5 past alleen in een DD-IRM (8400) of V-IRM zesje (8600 en 8700).

Jeroen
 
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
hey jeroen
dat de irm nog niet niet uit is dat wist ik al dat staat ook in een bericht hieronder hij komt pas in december

over een v-irm kan (en mag ) nog niet gesproken worden want er is niemand die weet wat de fabrikant doet en uitbrengt en dat erbij deze is nog niet eens uit dus laten we niet teveel pindakaas op het forum zetten want niemand weet of die trein gaaat verkopen en dat ze denken laten we er toch nog 1 uitbrengen !!!!

kijk naar fleischmann met de syntus lint eerst niet wisselstroom sound toen toch en nu staat er alweer in een folder dat de lint nu met het twente logo erop uitkomt en dat hij aangepast wordt !!!!!!
(wel heel erg gaaf )
dus laten we niet te snel van alles en nog wat roepen e ngewoon rustig afwachten
groet robert
die wel gewoon met een 4 tje gaat rijden  :D :D :D

en al je een 6je wil koop je toch gewoon 3 tussenbakken erbij en ga je een beetje kknutselen met transfers voor andere nummers enzo  :?
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Citaat van: remcy op dinsdag 06 november 2007, 00:23:13
en al je een 6je wil koop je toch gewoon 3 tussenbakken erbij en ga je een beetje kknutselen met transfers voor andere nummers enzo  :?

Zoals al eerder uitgelegd werkt dat niet, daar je hele andere bakindelingen hebt. De ABv6 krijgt stroomafnemers en de mBv7 een extra technische ruimte die vanaf de buitenkant bereikbaar is dmv. luiken
Deze aanpassingen lukken je echt niet met een paar transfers, daar heb je toch echt een gedegen ombouw voor nodig.

Als Rivarossi de ABv6 en mBv7 ook nog zou uitbrengen kom je dicht in de buurt van een VIRM................
Tot die tijd rijdt er hier een DD-IRM en misschien straks wel 2...........

Gr. Marco
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Eigenlijk is (V)IRM een drama om in model uit te brengen...

Het zijn geen treinstellen (die een vaste samenstelling kennen) maar treinstammen die makkelijk van samenstelling kunnen wisselen. Er wordt dan ook naar hartelust geschoven met bakken door schade of (tijdelijke) terzijdestelling etc.

Als je vervolgens bedenkt dat het treinstelnummer bepaald wordt door de lengte en samenstelling in combinatie met het nummer van één van de rijtuigen dan is duidelijk dat de treinstelnummers ook met regelmaat veranderen. Nieuwe nummers ontstaan en oude komen te vervallen maar kunnen ook weer terugkeren.
Kortom: wat voor (V)IRM een fabrikant ook uitbrengt, het is altijd een momentopname.

Iets soortgelijks geldt voor DD-AR en DDM-1. Voor de echte purist is de Rivarossi mDDM bijvoorbeeld onbruikbaar omdat er geen passende rijtuigen voor zijn. Die van Lima zijn DDM-1 rijtuigen en die dien je met zijn vijven of zessen te laten trekken/duwen door een 1800.

Door de grote flexibiliteit in de dubbeldeks materieelseries van NS is het denk ik een utopie dat er ooit een volledig kloppende stam uitkomt in model...

Hetgeen je er niet van moet weerhouden ermee te rijden als je ze gewoon mooi vindt natuurlijk! :mrgreen:
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Makkelijk wisselen van bakken, hmmmmmm inderdaad het klopt dat we wel eens bakken wisselen maar er rijden ook nog steeds zat stellen rond in de "originele" samenstelling hoor.

De opzet was met DD-IRM / V-IRM om inderdaad makkelijk bakken te kunnen wisselen , daarom zijn er ATK´s (automatische trekkoppelingen), geplaatst op de DD-IRM welke nu al reeds vervangen worden door echte AK's zodat de buffers kunnen verdwijnen tussen de bakken ...... hmmmm nog een verschil... tussen het ene en het andere stel en in welke tijd zet je het stel in.........
Maar in de praktijk gebeurd het eigenlijk alleen na schade's ed.
Soms wordt er ook van een 4 een 6 gemaakt maar het grootste deel van het park blijft gewoon als 1 treinstel bij elkaar.

Het is gewoon een te grote (administratieve??) belasting om allerlei zaken op bak nivo te gaan bijhouden en dus is er voor gekozen om de stellen toch zoveel mogelijk als vaste samenstelling te laten rijden.

Maar je hebt gelijk als je zegt dat het mogelijk is dat een fabrikant een treinstel uitbrengt dat vervolgens veranderd van samenstelling.
Al is die kans klein ...........

Gr. Marco
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Nou... van het oorspronkelijke IRM rijdt volgens mij helemaal niks meer in de "originele" samenstelling. Er is geen driewagenstel meer te vinden en de vieren zijn ook allemaal verlengd. Verder zie ik geschuif met bakken die al dan niet tijdelijk terzijde worden gesteld en die je vervolgens tegenkomt in Amersfoort, op de Watergraafsmeer of op de Dijksgracht. Het vervangen van de semi-permanente koppelingen tussen de bakken door AK's maakt het wisselen alleen maar makkelijker.

Bij de "echte" treinstellen (mat '54, '64, ICM) zijn bakwisselingen echt een bijzonderheid die alleen wordt toegepast om bijvoorbeeld van twee zwaar beschadigde stellen weer één rijdend exemplaar te maken. En niet om wat losse bakken aan de kant te zetten als er een gebrek aan onderdelen of een overschot aan materieel is...
In die zin is er echt wel wat veranderd, ook al probeert men -vanzelfsprekend- om de stammen zo veel mogelijk bij elkaar te houden. Het aantal bakwisselingen bij (V)IRM nu al groter dan bij de oude treinstelseries, terwijl het veel korter in dienst is.
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Oké het klopt de oorspronkelijke DD-IRM zijn geheel veranderd is daarom heten ze tenslotte nu ook V-IRM inplaats van DD-IRM. :D
En dat er een hoop bakwisselingen zijn klopt ook.
Zou stom zijn om er geen gebruik van te maken.....

Maar van de V-IRM zijn er echt nog zat die "origineel" rondrijden.
Het klopt helemaal dat de VIRM makkelijker opnieuw samen te stellen is en tuurlijk wordt daar graag gebruik van gemaakt maar het is geen dagelijkse kost.

Het vervangen van de ATK's voor AK's maakt voor verwisselen van bakken niks uit.
De reden dat de ATK's worden vervangen is omdat er problemen zijn met de bufferbalken.
De krachten of de buffers/bufferbalken is zo groot dat er scheurvorming ontstond.
De ATK was er alleen voor de trekkrachten en de stellen hadden dus buffers voor de duwkrachten.
Dit wordt nu vervanderd door een AK te plaatsen die niet alleen de trekkrachten maar ook de duwkrachten aankan.

En dat we bakken aan de kant zetten ivm onderdelen of andere problemen is verleden tijd...... tenzij het grote schade bakken zijn en die dus niet "snel"hersteld kunnen worden.

Gr Marco
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
CiteerHet vervangen van de ATK's voor AK's maakt voor verwisselen van bakken niks uit.
De reden dat de ATK's worden vervangen is omdat er problemen zijn met de bufferbalken.
De krachten of de buffers/bufferbalken is zo groot dat er scheurvorming ontstond.
De ATK was er alleen voor de trekkrachten en de stellen hadden dus buffers voor de duwkrachten.
Dit wordt nu vervanderd door een AK te plaatsen die niet alleen de trekkrachten maar ook de duwkrachten aankan.

Dat wist ik niet - weer wat geleerd ;-)
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Citaat van: Acido op dinsdag 06 november 2007, 11:03:10Er is geen driewagenstel meer te vinden en de vieren zijn ook allemaal verlengd.
Martijn,

Er rijden nog genoeg viertjes rond in NL hoor ;). Neem alleen het Olympische treinstel en zelf had ik pas nog 2 maal 4 bakken als intercity naar Den Haag CS. Maar dat zijn details :P.

Marcel
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Citaat van: Mister1736 op dinsdag 06 november 2007, 13:58:00
Citaat van: Acido op dinsdag 06 november 2007, 11:03:10Er is geen driewagenstel meer te vinden en de vieren zijn ook allemaal verlengd.
Martijn,

Er rijden nog genoeg viertjes rond in NL hoor ;). Neem alleen het Olympische treinstel en zelf had ik pas nog 2 maal 4 bakken als intercity naar Den Haag CS. Maar dat zijn details :P.

Marcel


Neehoor Marcel, dit gaat over:

Citeervan het oorspronkelijke IRM rijdt volgens mij helemaal niks meer in de "originele" samenstelling

En die oorspronkelijke vieren zijn allemaal verlengd tot zessen... Alles wat nu nog aan vieren rondrijdt behoort tot de vervolgbestelling(en) VIRM en niet tot de oorspronkelijke serie DD-IRM.

Maar dat zijn details :-P.
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Ok,

Ja dat is zo, daar hebbie weer gelijk in ;).

Marcel
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
maar op dit moment zijn er dus nog viertjes dus klopt het weer helemaal hoe het hoort te zijn  :D :D :D :D
men kope 1 x irm en 1x tussenbak en u heeft viertje tadaaaaaa!!??  :D :D
en dan brengt rivarossi volgend jaar gewoon een v-irm uit die je als uitbreiding of nieuw kunt kopen en dan heeft u of een nieuw zesje of u moet even ombouwen en heeft daarna een zesje  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

(kijk in theorie kan alles en sommige mensen zijn zo goed in het ombouwen van spullen dat wordt allemaal wel weer orgineel gemaakt dus de ppraktijk zal het leren  :D :D)
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Citaat van: remcy op dinsdag 06 november 2007, 21:48:13
men kope 1 x irm en 1x tussenbak en u heeft viertje tadaaaaaa!!??  :D :D
Robert,

Dat hebben ze dus bij Lima toen der tijd ook gedaan, alleen hebben ze daar de tussenbak een treinnummer gegeven en op de tussenbak in de treinset ook. Wat krijg je dus, je hebt een trein met 2 treinnummers :?. Ja dat klopt dus ook weer niet.
Als ze zoiets doen, laten ze er dan aub geen treinstelnummer opzetten maar alleen de klasse(s) op het rijtuig :!:.

Marcel
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
hey marcel
ben ik het helemaal met je eens
dat is inderdaad waar of laat ze er dan aparte transfers bij doen dan kun je zelf weten wat je doet



ik denk dat ik er maar gewoon een tussenbak bijhaal en er maar niet op let en hem als viertje laat rijden
dat is mooi en ok hij klopt dan wel niet helemaal maar ja dan had de mijne net in de fabriek een tussenbak terzijde staan  :D :D
ik denk dat het een mooi model is en dat hij beter wordt dan hj was (wordt ook belooofd ) ik vind de prijs tot nu toe erg goed want zeg nou eerlijk er zijn duurdere en ik vind hem mooi en dan vind ik het zelf ook goed wilde dit model al een tijdje en nu hij nieuw is is dat nog mooier
ik ben er blij mee
eerst maar eens afwachten hoe het model is en rijdt is alles mooi en rijdt hij goed dan kan ik die paar kleine dingetjes ook wel vergeten hoor  :D


groet robert
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Robert,

Dat is niet het enige dan hoor wat niet klopt :(.
Bij alle 4 of 6 delige treinstellen zitten de pantografen op 1 van de rijtuigen ( meestal ergens in het midden ) en aangezien ze bij de IRM op 1 van de kopbakken zitten is dat ook niet orgineel.
Het mooiste zou zijn dat ze een tussenbak met pantografen zouden uitbrengen, maar denk dat dat te ver gezocht is :cry:.
Ach zo valt er over ieder model wel wat te mekkeren :(.

Marcel
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
ja daarom zei ik ook al dat het niet veel uitmaakt
het is eigenlijk hetzelfde als bij de syntus lint discussie uit eindelijk zijn die vvan meehano en fleischmann fout maat rijdt iedereen die de loc heeft met veel plezier met de loc dus ach dan maar foutjes
misschien dan toch maar eens een beetje verbouwen zodat hij orgeneel achtig is we zien het wel en anders laat ik het lekker een 3tje dan klopt hij wel toch ?????
heb ik gewoon nog het oude type  :D :D
groet robert
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
ach zo blijft er werk voor de ombouwers... 8)
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
zeker helemaal waar
:D :D
groet robert
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
is er nu al bekend wanneer deze uitkomt?
Re: 02852 IRM 3-delig Class 34 (ac), NS
In de winter. (staat op de ad in de Railmagazine)