Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

ESU BR 151 meldt zich niet meer aan via Railcom plus (opgelost)

Gestart door Ad48 zaterdag 24 oktober 2015, 12:05:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ESU BR 151 meldt zich niet meer aan via Railcom plus (opgelost)
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
ESU BR 151 meldt zich niet meer aan via Railcom plus (opgelost)
Ik heb een vraag en wel het volgende.

Ik was de lok 6409 op een geïsoleerd programmeer spoor aan het uitlezen en bij het
veranderen van de waarde tikte ik een bepaalde waarde in en mijn Esu lok BR 151 begon ineens te rijden op het normale spoor. Ik een beetje in paniek en resette  de lok 6409 en alles stond weer stil. De lok 6409 op cv 8 en waarde 8 gezet en hij stond weer op fabrieksinstellingen. Maar de Esu lok deed ook niets meer. Ik heb hem toen ook maar gereset op fabrieksinstellingen. De Esu lok heeft een Railcom plus protocol en meld normaal zich zelf aan, maar nu meld hij zich helemaal niet meer aan. Nu gebruik ik handmatig invoeren en dan meld er zich een stoomlok aan met 12 instellingen, de Esu lok heeft er 21. Ik kan de Esu lok dan wel verders handmatig instellen met al zijn functie's.

Dit is wel omslachtig, weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn en of dit weer in de natuurlijke functie terug is te brengen? Ik heb als besturing een Ecos 2.

Gr, Ad
Re: ESU BR 151 meldt zich niet meer aan via M4 protocol
Hallo Ad,

RailCom(Plus) heeft voorrang op MFX. Na een reset staat RailCom(Plus) ingeschakeld en wil de lok zich hiermee dan ook aanmelden.
CV28 staat default op 131, RailCom(Plus) is ingeschakeld, RailCom(Plus) uitschakelen dan de waarde instellen op 5.
CV 29 staat default op 14, Railcom uitschakelen dan de waarde instellen op 4 of 2.

Overigens snap ik niet waarom je voor MFX kiest i.p.v. RailCom, temeer dat laatst genoemd protocol meer mogelijkheden biedt t.o.v. MFX.


Mvg,
Peter
Re: ESU BR 151 meldt zich niet meer aan via M4 protocol
Ad,

Soms wil het ook helpen de loc even bij iemand anders met MFX central aan te laten melden en dan thuis nog een keer te proberen.
Re: ESU BR 151 meldt zich niet meer aan via Railcom plus
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re: ESU BR 151 meldt zich niet meer aan via Railcom plus
Edwin, ik heb hem uit de loclijst van de Esu 2 verwijderd. Op advies van een ander forumlid daarna met een MS 2 weer aangemeld, maar ook dit werkte niet.

Peter, ik kies nergens voor, standaard meld de lok zich direct aan middels Railcom plus. Nu niet meer. Ik ga de instellingen controleren en instellen zoals jij beschreven hebt. Bedankt.

Gr, Ad
Re: ESU BR 151 meldt zich niet meer aan via Railcom plus
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re: ESU BR 151 meldt zich niet meer aan via Railcom plus
Opgelost, beetje zitten testen met verschillende instellingen etc. en ineens werkte alles weer zoals het hoorde.😅

Gr, Ad