Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Aanrijding goederentrein met tankwagen in Axel

Gestart door Vinkendrecht donderdag 22 oktober 2015, 16:37:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Aanrijding goederentrein met tankwagen in Axel
Re: Aanrijding goederentrein met tankwagen in Axel
Kwam een heel optochtje aan hulpdiensten tegen inderdaad. Heftige beelden gezien de snelheden die daar worden gereden. Maar misschien helpt het gewicht van de staaltrein niet mee? Ik mag er eigenlijk niet over speculeren want wie ben ik... Hopelijk valt het letsel voor de machinist en de chauffeur mee. 

groeten Martin
Re: Aanrijding goederentrein met tankwagen in Axel
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re: Aanrijding goederentrein met tankwagen in Axel
Nu met videobeelden: Klikkie.
Spoor blijft wel even gestremd gok ik. Hopelijk valt het letsel mee.
Re: Aanrijding goederentrein met tankwagen in Axel
Hallo iedereen,

op www.rbnn.nl een lokale nieuwssite, zijn een aantal, fototechnisch denk ik toch, mooie foto's te vinden van dit incident. Voor Terneuzen e.o. is dit een erg interessante site met, in dit geval, dus ook spoorse onderwerpen.

groeten Martin
Re: Aanrijding goederentrein met tankwagen in Axel
Vergeet te vermelden om wel naar beneden te scrollen voor meer foto's. Na de basisschoolkindertjes ;).

groeten Martin
Re: Aanrijding goederentrein met tankwagen in Axel
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re: Aanrijding goederentrein met tankwagen in Axel
Bedankt voor de link. Ik had in ISVL (intern meldsysteem van ProRail en vervoerders) al gezien dat ze de loc gingen takelen en dat er flinke schade aan de infra was. Met de foto's er bij wordt het plaatje compleet. Moet toch een beste klap geweest zijn...
Re: Aanrijding goederentrein met tankwagen in Axel
Ja behoorlijk, las in de media dat DB Schenker had verklaard dat de trein 27 km/u reed toen de vrachtwagen vermoedelijk door rood kwam rijden. Maar ja met geladen staalwagens erachter...zal niet zomaar stilstaan.
ProRail verwacht dat er maandag weer gebruik kan worden gemaakt van het spoor. Gezien het late tijdstip van de aanrijding ook nodig, want mij bekruipt het gevoel dat Outokompu tegenwoordig twee treinen per dag laat rijden. Wat dan weer wel een goed teken is natuurlijk.

groeten Martin