Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Definitief banenplan Den Akker II

Gestart door AlbertG zondag 18 oktober 2015, 19:19:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Definitief banenplan Den Akker II
Ik heb na onderstaande plannen een totaal nieuw plan gemaakt. Sla dus onderstaande tekst over.
Klik hier voor het definitieve banenplan Den Akker II

Ik heb een nieuw banenplan gemaakt. De grondplaat is 4,70m x 2,50m. Aan de korte kant is dat 2.00 meter i.v.m. het luik in het knieschot.
Het station is het middelpunt van de treinbaan (lijkt me logisch).
Aan de linkerkant van het station is het nu mogelijk dat een trein bij vertrek meerdere routes volgt. Dat ontbreekt in mijn huidige baan.
Daarnaast heb ik rechts bovenin het station een extra omloop gemaakt.
Aan de rechterkant van het station gaan de treinen 1 nivo omhoog naar het groene deel boven het station en dan via het rode deel naar de keerlus aan de linkerkant.
Ik heb eerst de zichtbare gedeelten getekend en ze toen met elkaar verbonden. Op een paar plekken past het nog niet helemaal, maar dat los ik bij het bouwen wel op.
Deze layout heeft voldoende ruimte voor bebouwing achter het station en rechts bovenin tussen het groene en rode spoor.
Ik wil een berg maken boven de keerlus
Ik heb zo geen ruimte om te rangeren, maar dat is toch al niet mijn hobby gebleken. Is zet de treinen op de baan met een wielenrichter en dan moeten ze rijden.
Net als de huidig baan komt deze op wielen te staan dus bereikbaarheid is geen probleem.
De opvulling in de 3D weergave (gratis software  :P) is niet helemaal correct, maar ik hoop dat het duidelijk is hoe de treinen gaan rijden.

Reacties zijn welkom.

Albert.
Re: Nieuw banenplan Den Akker
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

online
Re: Nieuw banenplan Den Akker
ziet er goed uit... :thumbup: :D
Re: Nieuw banenplan Den Akker
Lid sinds: 2008

offline
Re: Nieuw banenplan Den Akker
Hoi Albert,

Leuk baanplan, maar ik heb toch een paar opmerkingen.
Die slalom rechtsonder zou ik eruit halen.
Geeft geen mooi beeld als daar een personentrein op snelheid doorheen rijdt.
Zou dan eerder een flauwere bocht maken.
Verder liggen de meeste zicthbare sporen wel erg recht allemaal.
Je zou het zichtbare spoor bovenin naar de keerlus ook een knikje in kunnen maken, dan liggen niet alle sporen zo parallel op je baan.

Groeten,
Ton.
Re: Nieuw banenplan Den Akker
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Nieuw banenplan Den Akker
Hoi Albert,

1) haal zoals Ton zegt die slalom eruit.
2) voor het speelplezier de keerlus op het rode niveau uitrusten met een inhaalspoor.
  (dan is het niet helemaal voorspelbaar wat er weer uit de tunnel komt  ;) )
3) De onderste sporen die vertrekken vanuit het station (linkerzijde) zijn in principe een keerlus, naar het station toe. (toch?)
Dan zou ik, de wissel naar het 'inhaalspoor' in de keerlus niet vanuit een perronspoor laten lopen, maar de wissel plaatsen in het spoor daaronder.
(Zie tekening).
4) Ik zou ervoor kiezen ook de bovenste stationssporen bereikbaar te houden vanuit het SS. Dan kan je de keerlus vanuit het bovenste stationsspoor ook de andere kant op gebruiken.

N.B. Ik ben er vanuit gegaan dat je overal rechts rijdt.

Ps. zou je het scarm bestand willen bijvoegen (dat denk ik iig dat het is, haha)
Re: Nieuw banenplan Den Akker
Bedankt voor de reacties. Ik heb de aanpassingen doorgevoerd, vooral het extra spoor in de keerlus vind ik een fantastisch idee.
De slalom heb ik iets aangepast maar is misschien nog iets te scherp. Morgen heb ik wat meer tijd om te experimenteren
Ik heb het spoor naar de keerlus een knik gegeven maar vind het iets te veel van het goede. Misschien is het beter het met een kleine knik uit te tunnel te laten komen zodat de trein iets naar me toe rijdt vanuit de tunnel. Ik heb het originele spoor hier laten liggen om het verschil te kunnen zien.
Scarm bestand is bijgevoegd.

Morgen verder.
Albert.
Re: Nieuw banenplan Den Akker
Dat is nog eens treinen  :thumbup:.

Vraag 1: Waarom ga je links onder dubbelsporig je station uit om er rechts enkelsporig weer uit te komen?

Suggestie 1: links onder ook enkelsporig weg en dan in de tunnel een inhaalspoor/ schaduwstationnetje creëren voor een boemeltreintje, danwel pendeldienst.

Met vriendelijke groet,
William
Re: Nieuw banenplan Den Akker
Hoi Albert,

Zo te zien gebruik je C-rails.
Waarom gebruik je voor de slinger, onderin en ook bovenin (rode spoor), dan niet de slanke bochten 24912.
Dan krijg je hele mooie bochten waarin je treinen echt goed smoelen.

Overigens is het spoor dat links onder uit je station vertrekt en aan de rechterkant terug komt geen keerlus. (Simon BR39)
De treinen blijven van rechts naar links door je station rijden (of van links naar rechts natuurlijk).

De suggestie van William daar kan ik me helemaal in vinden. Dat spoor helemaal enkelspoor maken met een inhaal/passeer spoor in de tunnel.

Met vriendelijke groet,
Peter

Let ook op de hoek links onderin bij de slinger, daar klopt helemaal niets van en dat gaat ontsporingen opleveren, als je daar niet beter uitgaat komen.

Re: Nieuw banenplan Den Akker
Allemaal bedankt voor de reacties. Helemaal top, en wordt er alleen maar mooier van.
Ik ga er mee aan het werk, maar waarschijnlijk pas in het weekend.

Albert.
Re: Nieuw banenplan Den Akker
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Nieuw banenplan Den Akker

Hoi Albert,

Als ik alleen naar de scenery kijk, zijn het wel erg veel tunnelportalen.
Zwitserse gatenkaas dus. Daar moet je liefhebber van zijn.
Op de baan zelf is dat nog nadrukkelijker dan op een 3D tekening.
Misschien iets om goed over na te denken.

Grtz Tony
Re: Nieuw banenplan Den Akker
Eindelijk even een update. Het zat de laatste tijd wat tegen en daardoor had ik even geen energie voor het banenplan.

Ik denk dat het zo een iets rustiger beeld geeft dan de vorige, maar met toch voldoende zichtbare sporen.
Het station moet vooral de indruk wekken dat treinen meerdere mogelijkheden hebben.
Rechts zijn er 2 mogelijkheden:
- naar de keerlus bovenin
- naar een extra schaduwstation, dat ik vooral voor de stomers ga gebruiken

Links kunnen de treinen van en naar het schaduwstation op nivo 0
Ik heb het schaduwstation op nivo 0 weggelaten in de afdruk.
Helemaal links komen de treinen weer binnen van het extra schaduwstation achterin

Het gele stuk binnenin is voor de locloods. Onderin is om te rangeren. Het zijn korte stukjes, dus misschien moet het nog iets naar rechts verschuiven.

Voor de liefhebber post ik ook het scarm bestand.
Reacties zijn welkom.

Albert.
Re: Nieuw banenplan Den Akker
Lid sinds: 2008

offline
Re: Nieuw banenplan Den Akker
Hoi Albert,

Toch even een paar opmerkingen.
Hierbij ben ik ervanuit gegaan dat je rechts rijdt.
Als ik de stationssporen van boven naar beneden nummer van 1 tot 6, dan heb ik nog het volgende.
Aan de rechterkant heb je een wissel op het spoor 5, waarvij je ook naar 4 kunt.
Deze wissel is overbodg,momdat je bochwissels er al voor zorgen dat je op alle sporen kunt komen.
De erop aangesloten kruiswissel kan dan een rechter wissel worden.

Aan de linkerzijd is hetzelfde aan de hand.
Je hebt op spoor 6 een linkerwissel liggen dir overbodig is.
De kruiswissel erop aangesloten kan vervallen, en de daar weer op aangesloten kruiswissel kan dan een linkerwissel worden.

Zo heb je drie kruiswissels minder nodig.

Bekijk dat nog maar even goed.

Groeten,
Ton.
Re: Nieuw banenplan Den Akker
Hoi Ton,
Bedankt voor deze waardevolle tip. Die kruiswissels zijn best duur en elk wissel minder is ook minder kans op ontsporingen en defecte aandrijvingen.
Ik heb 2 kruiswissels verwijderd. Anders zou ik niet van de bovenliggende sporen op spoor 1 t/m 3 (volgens jouw nummering) kunnen komen.
Re: Nieuw banenplan Den Akker
Lid sinds: 2008

offline
Re: Nieuw banenplan Den Akker
Hoi Albert,

Graag gedaan, daarvoor plaats je ook je baanplan hier.
Om bruikbare tips te krijgen...

Inderdaad als je vanaf links op de bovenste sporen wilt kunnen komen, heb je de aansluiting zoals je nu tekent wel nodig.
Maar toch wel een paar kruiswissels kunnen besparen nu.
Als je al een aantal keer je baanplan hebt gewijzigd, dan kijk je gemakkelijk over dat soort dingen heen.

Groeten,
Ton.
Re: Nieuw banenplan Den Akker
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Nieuw banenplan Den Akker
Interessant plan. Ik zal dit blijven volgen.
Re: Nieuw banenplan Den Akker
Ik ben er nog niet uit. Het hele plan meet 4,70 x 2,50 m (aan de rechterkant 2 meter). De huidige baan (3,75 x 2,50) staat op wielen en is nog te verrijden. Ik twijfel er aan of ik dat nog voor elkaar krijg als ik de nieuwe baan volzet met scenery.
Het station wil graag ik zo laten maar ik kijk of of ik de baan minder diep kan maken zodat ik vanaf de voorkant overal bij kan. Dat betekent vooral spoor inleveren.

Wordt vervolgd.

Albert.
Nieuw banenplan Den Akker: Totaal nieuw concept
Het roer is om. Ik stap af van 1 grote plaat op wielen en maak een nieuwe baan in een U-vorm.

Het paradespoor op de voorgrond (lichtblauw) is nivo 0, dan met de klimspiraal naar het centrale station (oranje) op nivo 1.
Aan de achterkant komen 2 schaduwstations, 1 op nivo 0 en 1 op het nivo van het centrale station. Via dit schaduwstation via de klimspiraal naar het station aan de achterkant (donkerblauw)
Er zijn nog een paar punten waar het net niet helemaal lekker aansluit, maar dat los ik bij het bouwen wel op.

Reacties zijn natuurlijk van harte welkom.

Albert.



Re: Nieuw banenplan Den Akker
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Nieuw banenplan Den Akker
Albert,

Laat Den Akker 2.0 maar beginnen ik zit er klaar voor. :) :)

Mooi plan veel succes met de bouw ervan. :thumbup: :thumbup:
Re: Nieuw banenplan Den Akker
-Albert:
Prachtig plan met lekker veel mogenlijkheden en veel opstel ruimte voor treinstellen,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Nieuw banenplan Den Akker
Bedankt voor de positieve reacties.
De eerste stap is het slopen van de huidige baan. Wordt vervolgd.

Albert
Re: Nieuw banenplan Den Akker
marklinmanus
gast

Re: Nieuw banenplan Den Akker
Citaat van: AlbertG op zondag 18 oktober 2015, 19:19:19
Aan de linkerkant van het station is het nu mogelijk dat een trein bij vertrek meerdere routes volgt. Dat ontbreekt in mijn huidige baan.

Dat mis ik in dit ontwerp ook
Re: Nieuw banenplan Den Akker
Daar heb je gelijk in Herman. Ik denk dat dat gecompenseerd wordt door de indeling met paradespoor aan de voorkant en 2 stations op verschillende nivo's.

Albert.
Re: Nieuw banenplan Den Akker
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Nieuw banenplan Den Akker
Hi Albert,
Of plannen 'mooi' zijn of niet, dat lijkt me persoonlijk. Wel wil ik inhoudelijk wat opmerkingen maken.
Ik neem aan dat het (donker) blauwe deel het station is. Dat is dan ook het enig echt zichtbare deel.
Als je links in/uit het station gaat kom je in een heeeel lang traject met in serie meerdere schaduwstations.
Wat is de meerwaarde van de vele schaduwstations in serie die je allemaal niet ziet?
Is het niet mogelijk om op de onderste poot ook iets van een station te creëren?
Het eigenlijke station is vrij simpel; volgens mij kan er veel meer op deze poot. Wat ik zelf erg jammer vind is de zeer korte keerlus rechts van het station.
De treinen komen aan, rijden een (zichtbaar) rondje rechts achter het station langs, komen weer door het station en vertrekken dan voor hun lange reis door alle schaduwstations.
Dit lijkt me dan meer een baan voor een kopstation. Anders zou ik proberen meer evenwicht te zoeken, door ook aan de rechterkant een aansluiten te zoeken met een schaduwstation. Dat geeft veel meer variatie in trienenverloop.

Maar dit is natuurlijk alleen maar hoe ik er tegenaan kijk, dus laat je vooral wel leiden door je eigen keuzes.

groet, Gertjan
Re: Nieuw banenplan Den Akker
marklinmanus
gast

Re: Nieuw banenplan Den Akker
Waarom dan niet zo,
Schaduwstation naar hoofdstation naar schaduwstation.
En van hoofdstation via enkelspoor naar je tweede station.
Je krijgt dan een dubbel paradespoor grootstation enkel paradespoor plaatselijk station.
Weet niet met wat voor materiaal je rijdt anders het plaatselijke station een kopstation, maar je houd niet van rangeren dus moet wel trek-duw treinen hebben.
Re: Nieuw banenplan Den Akker
marklinmanus
gast

Re: Nieuw banenplan Den Akker
En omdat 1 plaatje net zoveel zegt als 1000 woorden
Re: Nieuw banenplan Den Akker
@Gertjan:
Citaat van: Gertjan H op zaterdag 30 januari 2016, 12:52:32
Hi Albert,
Is het niet mogelijk om op de onderste poot ook iets van een station te creëren?
groet, Gertjan

Hoi Gertjan,
Bedankt voor je reactie. Het oranje deel op de onderste poot is ook een station. De schaduwstations staan dus niet in serie.
De route van onder naar boven is: blauw paradespoor naar linker klimspiraal -> oranje station -> schaduwstation -> bovenste klimspiraal -> blauw station. Vanaf het blauwe station terug via de klimspiraal -> langs het schaduwstation -> oranje station -> spiraal -> blauwe paradespoor -> schaduwstation met keerlus.

Het blauwe station was in de eerste opzet een kopstation, maar aangezien ik vooral goederentreinen rijd betekent dat veel rangeren en omlopen van locs. Ik weet niet of ik dat zo leuk vind.

@Herman:
Citaat van: marklinmanus op zaterdag 30 januari 2016, 13:16:43
En omdat 1 plaatje net zoveel zegt als 1000 woorden
Bedankt Herman,
Ik ben inderdaad niet zo van het rangeren (zie mijn reactie hierboven), maar ik vind je idee wel het overwegen waard. Eventueel kan ik jouw idee combineren met de klimspiraal bij het donderblauwe station.

Ik heb alles bij elkaar 25 treinen rondrijden. Alleen de TEE en Veolia zijn echte pendeltreinen. De rest betekent dus loc om laten rijden.

Ik ga er nog wel even mee aan het werk.
Albert.
Re: Nieuw banenplan Den Akker
Ik heb het idee van Herman uitgewerkt, eerst aan de onderkant van het station (witte deel) maar daar past het niet. De uitsparing rechtsonder in de baan moet daar blijven omdat deze tegen het knieschot staat en op die plaats zit het luik.
Dus heb ik het naar de bovenkant verplaatst. Goed idee, maar de opmerking van Gertjan laat me ook niet los. Behalve op het paradespoor aan de voorkant zie je de treinen alleen het station in- en uitrijden. Verder zijn er geen lange stukken. Dat moet beter kunnen, dus weer terug naar de tekenplank.
Wordt vervolgd.

Albert.
Re: Nieuw banenplan Den Akker
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Nieuw banenplan Den Akker
Hoi Albert,
Volgens mij heb je Herman niet goed begrepen. Hij heeft m.i. het gehele blauwe station vervangen door het enkelspoor en het kopstation. Daarmee voorkom je dat je met de korte lus rechts achter het station omkeert. Dat witte deel dat jij er nu bijgetekend hebt en niet zou passen, heb je nl al, alleen aan de bovenkant van het oranje station.
Er komt in het plan van Herman dus eigenlijk niet iets bij, maar er gaat juist iets af.

groet, Gertjan
Re: Nieuw banenplan Den Akker
marklinmanus
gast

Re: Nieuw banenplan Den Akker
Waarom niet alles een beetje speelser in plaats van alles zo statisch recht

Re: Nieuw banenplan Den Akker
Wauw Herman, dat ziet er goed uit. Ik ben niet zo creatief met rails. Ik ben al lang blij als ik mijn ontwerp sluitend krijg.
Kun je me een afbeelding geven waar ik de gebruikte codenummers uit kan halen?
En bedankt voor de inspanning om dit banenplan voor mij op te zetten.

Albert.
Re: Nieuw banenplan Den Akker
Ik heb Hermans idee al een beetje uitgewerkt.
Ziet er goed uit dacht ik. Alleen rechtsonder kom ik niet helemaal goed uit met de passtukjes dus ik hoop dat Herman me vertelt hoe hij dat opgelost heeft.  :thumbup:

Bedankt Herman
Re: Nieuw banenplan Den Akker
marklinmanus
gast

Re: Nieuw banenplan Den Akker
Heb de 912 gebruikt, weet niet wat de maten van jou tafel zijn maar denk dat wel haalbaar is.
Re: Nieuw banenplan Den Akker
Ik vind het briljant Herman.
Ik zie jouw bijdragen vaker voorbij komen als iemand een nieuw ontwerp plaatst. Ik begrijp niet hoe je het steeds weer voor elkaar krijgt er iets moois van te maken en alles ook nog perfect op elkaar te laten aansluiten.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Enorm bedankt.

Albert.
Re: Nieuw banenplan Den Akker
marklinmanus
gast

Re: Nieuw banenplan Den Akker
Oefening baart kunst, gewoon een beetje spelen met de geometrie.
veelal de ene kant van een station aan de andere kant kopiëren en met zo min mogelijk wissels zoveel mogelijk bereiken. 
Re: Nieuw banenplan Den Akker
Nieuw banenplan Den Akker: Fase 3
Afgelopen week hebben we hier de indeling van de zolder onder de loupe genomen.
Het logeerbed kan weg als we de matras op de logeerkamer leggen. De kast bevat vooral lege ovp van modelspoorartikelen. De kast kan weg als ik de dozen onder de treinbaan opsla.

Conclusie: de treinbaan kan 2 meter langer worden. Ik kan hem alleen niet overal 2,5 meter diep maken in verband met de luiken in de knieschotten
Het station van Herman blijft er zeker in, maar ik overweeg de baan in twee delen te splitsen. 1 deel voor het 'oude' materieel (stomers) en een deel voor het nieuwe, vooral diesels met goederenwagens en natuurlijk de nieuwe VRIM en de Veolia als reizigerstreinen. Dat kan dan mooi bij elkaar komen op het station in het midden.

Wordt vervolgd.

Albert.
Re: Nieuw banenplan Den Akker
marklinmanus
gast

Re: Nieuw banenplan Den Akker
Wij wachten af.
Re: Nieuw banenplan Den Akker
Klinkt veelbelovend. Ik wacht met spanning het vervolg af. Lekker om "even" 2 meter ruimte te vinden!
Succes met het ontwerpen van een nieuw baanplan.
Re: Nieuw banenplan Den Akker
Albert,

Leuke plannen, meer ruimte is altijd leuk.
Blijf dit volgen.

Gr.
Piwie.
(Niet zo) Definitief banenplan Den Akker II versie 1.0
Nieuw plan
Het heeft even geduurd, maar dit is het definitieve banenplan voor Den Akker II en dit gaat hem echt worden!
Het bovenstaande plan bleek bij nader inzien te ambitieus en te duur. De afgelopen maanden heb ik zeker 5 tot 10 plannen gemaakt en steeds weer verworpen totdat ik in de Miba Spezial 20 een plan tegenkwam op N-schaal dat me we aansprak. Dit plan heb ik omgezet naar C-rails en aangepast aan mijn beschikbare ruimte.

In dit plan kan ik realiseren wat ik wil: lange goederentreinen rijden met daartussendoor een enkele reizigerstrein. Op het station moet er daarom minimaal een containerterminal komen.

De maximale afmetingen van de grondplaat zijn 5.60 x 2.20 meter. Ik kan er dan rondom heen lopen. Het smalle middendeel is 1.62 meter breed. In de inham komt de laptop te staan om de baan de besturen, natuurlijk met Rocrail.

Reacties zijn welkom maar ik ga er geen ingrijpende wijzigingen meer in aanbrengen.

Albert.

Re: Definitief banenplan Den Akker II
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: Definitief banenplan Den Akker II
Albert,

ik hoop vooral dat je er zelf blij mee bent, persoonlijk vind ik het helemaal niets. Strak en rechttoe rechtaan. Je wilt graag goederentreinen, maar ruimte om te rangeren mis ik. Je treinen rijden altijd hetzelfde rondje. Persoonlijk denk ik dat je op dit plan heel snel uitgekeken bent en je beter nog eens naar je eerdere plannen kan kijken, daar zitten veel meer mogelijkheden in.

Afijn, we zien je bouwplannen wel verschijnen.

Laurent
Re: Definitief banenplan Den Akker II
Hoi Laurent,
Bedankt voor je reactie. Ik ben het met je eens dat de vorige plannen meer mogelijkheden hadden, maar vond ik bij nader inzien niet te realiseren. Ik heb wat concessies gedaan en ik hoop met dit baanplan weer een tijdje toe te kunnen.

Albert.
Re: Definitief banenplan Den Akker II
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Definitief banenplan Den Akker II
als je nou de 2 middelste sporen in je schaduwstation koppelt en een paar wissels meer legt dan heb je keerlussen.
Re: Definitief banenplan Den Akker II
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Definitief banenplan Den Akker II
@citaat en wat is daar dan het voordeel van op het dubbelsporige traject?
Re: Definitief banenplan Den Akker II
..... dat je gezellig op verkeerd spoor kan rijden. :D

Gr, Ben.
Re: Definitief banenplan Den Akker II
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Definitief banenplan Den Akker II
de je treinen niet steeds rondjes rijden en in dezelfde richting je station passeren.Maar ieder zijn meug en het was maar een simpele opmerking.
Re: Definitief banenplan Den Akker II
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: Definitief banenplan Den Akker II
Dat de pendeltreinen kunnen keren en aan dezelfde kant naar buiten kunnen komen als dat ze naar binnen kwamen.

Citaat van: AlbertG op maandag 30 mei 2016, 19:21:54
Bedankt voor je reactie. Ik ben het met je eens dat de vorige plannen meer mogelijkheden hadden, maar vond ik bij nader inzien niet te realiseren. Ik heb wat concessies gedaan en ik hoop met dit baanplan weer een tijdje toe te kunnen.
Ik denk, en dat meen ik eerlijk en oprecht, dat je hier heel snel op bent uitgekeken. Het is hier simpel rondjes rijden. Als dat is wat je wilt, dan heb je hier een perfect baanplan aan. Maar tussen de regels door lees ik dat je nog een containerterminal e.d. wilt, dus dat je wat wilt rangeren. Daarmee raak je hier gigantisch in de knoop.
Re: Definitief banenplan Den Akker II
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Definitief banenplan Den Akker II
@citaat oké, dat van die pendeltreinen is een goed argument :thumbup:
Re: Definitief banenplan Den Akker II
Hey Johnny,
Ik zie niet goed wat je bedoelt. Ik heb er een paar wissels ingelegd zoals je voorstelde, maar hoe komt de trein dan weer op het rechter spoor?


Albert.
Re: Definitief banenplan Den Akker II
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Definitief banenplan Den Akker II
net hetzelfde doen aan de andere zijde (links).Je middenste spoor wordt dan eigenlijk een doorrijspoor die eigenlijk je linkse met rechtse sporen verbind.
Re: Definitief banenplan Den Akker II
Met als resultaat.....

Citaat van: Spoorman op maandag 30 mei 2016, 20:27:41

..... dat je gezellig op verkeerd spoor kan rijden. :D

Gr, Ben.

;)