Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Wie heeft een Brawa 0641 - AD K.W.St.E.?

Gestart door Laenderbahn027 dinsdag 13 oktober 2015, 12:19:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wie heeft een Brawa 0641 - AD K.W.St.E.?
Hallo,

Wie van jullie heeft deze loc en kan zijn of haar ervaringen delen? Zelf heb ik gevonden:

Ijsengel (Fred): http://forum.3rail.nl/index.php?topic=33990.msg671596#msg671596

Davy: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=8284.10;wap2

Beiden niet positief (zelfs erg negatief). Heeft iemand andere ervaringen?

Met vriendelijke groet,
William
Re: Wie heeft een Brawa 0641 - AD K.W.St.E.?
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Wie heeft een Brawa 0641 - AD K.W.St.E.?
Hallo,

mijn treinenmaatje heeft ook een Bopser, die bij mij in onderhoud is, ook hier te weinig trekkracht en matige stroomafname via de wielen,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Wie heeft een Brawa 0641 - AD K.W.St.E.?
Hallo Edward,

Ze is onderweg ;-). Bedankt voor je bericht! Wanneer ze gearriveerd is, zal ik eens kijken of ze zich wil voegen naar mijn gerief en uiteraard daarvan verslag doen.

Met vriendelijke groet,
William
Re: Wie heeft een Brawa 0641 - AD K.W.St.E.?
Hallo Walter,

Ook jij dank voor je reactie  :thumbup:. We gaan het zien...

Met vriendelijke groet,
William
Re: Wie heeft een Brawa 0641 - AD K.W.St.E.?
De inhoud van sommige voorgaande reacties roept bij mij de nodige vragen op.

Ik heb niet de indruk dat de anti-slipbanden uit Göppingen op de wielen van deze loc passen; deze hebben toch beduidend een andere doorsnede.

De "Bopser" is een andere loc, te weten BR 53.8 (Fc 626) Brawa 0623.

Op mijn baan rijdt ook AD van de K.W.St.E rond. Deze is uitgerust met een ESU LokPilot 2.0 en trekt moeiteloos vijf 4-asssige Langenschwalbacher van Lliput, ook tegen een helling van 3% met R2. De Ecos staat daarbij op halve kracht.

Het is jammer dat Fred destijds niet heeft aangegeven waaruit de wanprestatie van zijn loc dan zou hebben bestaan.
Re: Wie heeft een Brawa 0641 - AD K.W.St.E.?
Dag William,

Ik heb deze dame ook in mijn bezit. Weleens waar in 2-rail uitvoering, maar toch. Momenteel is ze net terug van een reparatie bij Brawa.
De verbinding tussen de loc en tender had het begeven, en er ontbraken wat onderdeeltjes. Desalniettemin is het een mooi exemplaar, met goede rijeigenschappen.

Groet,
Bert
Re: Wie heeft een Brawa 0641 - AD K.W.St.E.?
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Wie heeft een Brawa 0641 - AD K.W.St.E.?
Hallo,

ik had de verkeerde loc in gedachten, mijn kennis heeft de Brawa AD ook, ook voor deze lok geldt dat hij te weinig trekkracht heeft. Ook hier is de massa op de rails slechts matig,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Wie heeft een Brawa 0641 - AD K.W.St.E.?
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Wie heeft een Brawa 0641 - AD K.W.St.E.?
Hola treinvriendjes en vriendinnetjes,

De AD rijdt hier nog immer naar volle tevredenheid, hoor!
Ze is aanvankelijk meteen retour gegaan daar haar chassis lichtelijk verbogen was.
De dames en heren van Brawa hebben haar kosteloos voorzien van een geheel nieuw onderstel en motor waarna ze geen enkel probleem meer heeft gegeven. Ze neemt de wissels en kruisingen met speels gemak en dartelt vrolijk met 3 4-assige rijtuigen aan haar achterste in het rond.
Nee, het is geen wonder qua trekkracht maar dat is in onderhavig geval ook helemaal niet nodig.

Denk dat je een hoop plezier van haar zult beleven, William.

H la P
Fred
Re: Wie heeft een Brawa 0641 - AD K.W.St.E.?
Mmm... bekende foto's...
Bronvermelding is doorgaans obligatoir.
Re: Wie heeft een Brawa 0641 - AD K.W.St.E.?
Ik heb hem ook, rijdt prima.
Re: Wie heeft een Brawa 0641 - AD K.W.St.E.?
Mijn Brawa stomers zijn godzijdank weg op 1 na en die is in reperatie en daar ging zowel de decoder en motor kapot. Een unicum voor mij.

Bovenste lok op foto had weinig trekkracht.