Ja, het was het waard. Met een 60760 maakte deze loc regelmatig noodstops. Dat is nu over, gelukkig, want ik vind dat verschikkelijk irritant. Rijdt de loc snorrend rond, en dan ineens, zonder enige waarschuwing, komt-ie HAK tot stilstand
Alsof-ie tegen een onzichtbare muur aan rijdt
Daarnaast heb ik stopsecties zonder afremsectie en dan is het prettig als de loc een beetje uitloopt. Bij deze 1100 lag na een paar stops alle los gestorte lading vóórin de bakwagentjes...
Ik moet er nog wat uitgebreider mee testen en ik wil zo'n decoder een keer gebruiken in combinatie met een schijfcollectormotor.
De rijeigenschappen van een 60760 vind ik, ook als de loc geen slechte massa heeft, bijzonder "rauw" . Niet soepel, niet "vettig", droog, ik weet niet hoe ik het moet omschrijven
Hetzelfde gevoel heb ik als ik in een mDDM zit, zo'n DD-AR motorwagen, vooral onder en rond de 40 km/h. Geef mij maar
good old gelijkstroommotoren met weerstanden, al dat gejengel en gechopper hoeft niet van mij. Nou, zoiets heb ik dus ook bij Märklinmotoren
De Uhlenbrock heeft een totaal ander rijgedrag. Hij klinkt ook heel anders. De staande start is dus niet echt mooi (komt wat abrupt in beweging) maar hij kan, eenmaal rijdend, wel heel mooi kruipen.
Ik heb de loc op kruipsnelheid, met een zware trein, een rondje laten rijden (gaap) en hij is nergens bijven hangen. Als hij even tot stilstand kwam doordat hij wat meer weerstand ondervond, kon je mooi horen en zien dat de decoder langzaam het vermogen opvoerde totdat de zaak weer in beweging kwam, waarna hij weer verder kroop. De lastregeling werkt dus! :-D
Maar goed, door de totaal andere motoren zijn de rijeigenschappen nogal verschillend. Op dit moment vind ik het nog moeilijk om een voorkeur uit te spreken.
Martijn