Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Wissel M24624

Gestart door Cees zondag 11 oktober 2015, 14:27:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wissel M24624
Cees
gast

Wissel M24624
Hoi Allemaal,

Ik kom er maar niet achter wat voor wissel ik moet gebruiken voor Engels wissel 24624 van M**
De beide mogelijkheden die er nu op staan kan ik volgens mij niet gebruiken.
Het wissel werkt naar beide zijde rechtsleidend of linksleidend, dus niet afzonderlijk.
Wie kan mij helpen.

Groet Kees
Re: Wissel M24624
Edwin
gast

Re: Wissel M24624
Misschien kun je even vertellen welk programma je gebruikt. Dat is wat makkelijker voor de mensen die willen helpen.
Re: Wissel M24624
Cees
gast

Re: Wissel M24624
Dat is zo, sorry.
Het is voor Itrain, ik gebruik nu een Engels wissel. Ik kreeg van Xander het advies om hem te draaien, maar nog lukt het me niet.

Groet Kees
Re: Wissel M24624
Jørg
gast

Re: Wissel M24624
-Kees:
Je moet je plan in de schakelbord stand zetten, dit doe door op "wijzig" te klikken en dan "schakelbord" aanklikken.
Je klikt op de wissel zodat er een rood kadertje omheen komt en dan kan je de wissel draaien door op de "T" te duwen totdat hij in de juiste stand staat.
Re: Wissel M24624
Cees
gast

Re: Wissel M24624
Dat begrijp ik wel, maar dit wissel is afbuigend of recht. Dit krijg ik niet voor elkaar in het schema. Het plaatsen in het schema gaat wel maar de rijrichting kan maar een kant op.
Wat ik bedoel is dat het wissel in het schema maar in een richting zichtbaar wordt, dus niet naar beide zijde zichtbaar of naar beide zijde rechtdoor.


Groet Kees
Re: Wissel M24624
Edwin
gast

Re: Wissel M24624
Denk dat dit te maken heeft dat het wissel maar door 1 trein tegelijk bereden kan worden. Je kunt eens met virtueel rijden kijken of hij dan wel het juiste traject oranje maakt. Kijk even op pag. 85 van de 3.3 handleiding. Staat dat je een dubbele Engelsman moet selecteren met  Enkel als gebruik.
Re: Wissel M24624
Cees
gast

Re: Wissel M24624
Dat heb ik ook geprobeerd, helaas dan heb je 4 mogelijkheden. Maar wat jij zegt kan het wel zijn. Is er dan niemand die het zelfde probleem heeft met dit wissel?

Groet Kees
Re: Wissel M24624
Edwin
gast

Re: Wissel M24624
Je hebt vier mogelijkheden, maar dit zijn er eigenlijk maar 2. Wanneer iTrain van A naar C moet wordt ook gewoon gelijk B naar D gesteld en omgekeerd. Hetzelfde geldt voor het afbuigen. Dat je vier toestanden ziet in iTrain is om te zorgen dat je bijv. in kan stellen dat hij niet van A naar C mag, omdat op C geen spoor aangesloten is, maar op de rest wel en je dus een soort Y wissel maakt. In dat geval kun je AC op inactief zetten.  Heb zelf geen Engelse wissels in de baan.
Re: Wissel M24624
Cees
gast

Re: Wissel M24624
Bedankt allemaal, ik ben er uit.

Groet Kees