Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Märklin 3000 met plastik inlay

Gestart door marklin150jaar! zaterdag 10 oktober 2015, 20:56:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin 3000 met plastik inlay
Lid sinds: 2009

Station Brummen 1925

offline
Märklin 3000 met plastik inlay
Hallo,

Een 3000tje, vele heb ik er al gehad, zo ook de versie met schuifdoos, maar deze met dit type doos nog niet.
Ik wist wel dat hij bestaat met plastik inlay.

Ik kan er geen op Ebay vinden om de waarde enig zins te bepalen. Kan iemand aangeven voor hoeveel hij in de Koll staat?
(Wordt tijd dat ik zelf een Koll aan schaf :D )



Met vriendelijke groet,
Maarten

Re: Märklin 3000 met plastik inlay
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Märklin 3000 met plastik inlay
De Koll selecteert alleen op de loc, en niet op de doos.

Dus het wordt dan: wat een gek er voor geeft...  (dat gebeurd wel vaker..)

Waardes liggen tussen de 50 en de 25 euro.

Gr. Marcel
Re: Märklin 3000 met plastik inlay
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin 3000 met plastik inlay
Maarten,

Welk nummer staat er op het machinistenhuis?
En heeft de lok nog een uitwendige bedieningspal voor het relais?

Ik ken wel de eerste doos met schuif deksel en de latere doos met klap deksel en kartonnen inleg, maar met een plastik inleg niet.
Is die inleg wel origineel en paste de lok er goed in?
Re: Märklin 3000 met plastik inlay
Lid sinds: 2009

Station Brummen 1925

offline
Re: Märklin 3000 met plastik inlay
Bedankt voor jullie reacties.

Ben nog even aan het zoeken gegaan, gelukkig nu wel met resultaat.
De inleg is origineel, het nummer op de loc is 89005 en heeft een schakelhendel.
De loc past heel goed in de inleg en ligt er echt vast in.

Hier twee linkjes naar Ebay:

http://www.ebay.de/itm/Maerklin-3000-CM800-Tenderlok-Originalkarton-tiefgezogenem-Kunststoffeinsatz-/221837900385?hash=item33a691ba61&nma=true&si=vIzKFqgO5ZnhRNyUMLs4cofIYWQ%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

http://www.ebay.de/itm/Maerklin-3000-Tenderlok-89005-in-OVP-Kunststoffeinsatz-Pruefsiegel-Western-Germany-/400981386228?
hash=item5d5c5a63f4&nma=true&si=vIzKFqgO5ZnhRNyUMLs4cofIYWQ%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

Een boekje heb ik er wel bij, Geprüft label helaas niet.

Hier nog een foto van de mijne waarop de inleg beter te zien is:



Met vriendelijke groet,
Maarten

Re: Märklin 3000 met plastik inlay
Maarten,

je moet je niets aantrekken van het commentaar van Marcel. Deze lokjes zijn meer waard dan wat hij aangeeft. Je ziet het zelf op Ebay dan een prijs van meer dan 100 Euro best kan. En dat heeft helemaal niets te maken met ..wat een gek er voor geeft...
Verzamelaars gaan voor kwaliteit, maar dat begrijpt Marcel nog niet. En kwaliteit heeft nou eenmaal zijn prijs. Om dat te begrijpen hoef je niet gek te zijn.
Conclusie: heb je een kwalitatief goede lok uit deze tijdperiode met lichte gebruikssporen met ook nog een goede doos, dan is ze best wat waard. Deze waarde wordt nooit gegeven door treintjes speler, maar wel door een verzamelaar.

Succes met je verkoop.
Re: Märklin 3000 met plastik inlay
hoy, niet akkoord hoor, van die 3000 zijn er waarschijnlijk miljoenen gemaakt, probeer er maar 1 te verkopen op bvb Ebay, als nieuw en met ovp... als je 40? kan krijgen ben je zeker goed gelukt...,

mvg,

Alain
Re: Märklin 3000 met plastik inlay
Lid sinds: 2009

Station Brummen 1925

offline
Re: Märklin 3000 met plastik inlay
Hallo,

Wederom weer bedankt voor de reacties.
Alain, dit is wel een iets aparte uitvoering (de doos dan) waar er waarschijnlijk geen miljoenen van zijn.
En kent hierdoor een hogere verzamelaars waarde dan een standaard uitvoering met piepschuimen inleg.
Het gewone 3000tje, ja dat klopt, zie die nog maar eens te slijten. Ik heb er een stuk of acht in de gewone doos met piepschuimen of kartonnen inleg welke voor 20 euro per nog vrij moeizaam verkopen, laat staan degene zonder doos. Maar dat mag de pret niet drukken.

Met vriendelijke groet,
Maarten

Re: Märklin 3000 met plastik inlay
Citaat van: Northlander op zondag 11 oktober 2015, 16:54:34
hoy, niet akkoord hoor, van die 3000 zijn er waarschijnlijk miljoenen gemaakt, probeer er maar 1 te verkopen op bvb Ebay, als nieuw en met ovp... als je 40? kan krijgen ben je zeker goed gelukt...,

mvg,

Alain

laat dat 'waarschijnlijk' maar achterwege, er zijn er miljoenen van gemaakt. En 40 euro is tegenwoordig echt een topprijs, ongeacht in wat voor doos hij verkocht wordt. Reken je zelf niet rijk met vraagprijzen op E-bay van 100 euro. Die zijn meer gebaseerd op wishfull thinking, en hebben weinig met de realiteit te maken.

m.vr.gr.
Martin
Re: Märklin 3000 met plastik inlay
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Märklin 3000 met plastik inlay
Als je een realistisch overzicht wil hebben, dan moet je eens onder "Märklin 3000" bij de verkochte locs kijken.
Misschien staat jou versie er niet tussen, maar hij komt vast wel een keer. Dus volhouden.

En de ene keer brengt dezelfde loc meer op dan de andere keer. Verschillen van meer dan 50% komt voor.
Dit heeft te maken met het tijdstip/dag dat de koop afloopt; de gretigheid/wil van de bieders om de loc te bemachtigen en de draagkracht van de koper.

Verder is het ook een kwestie wat men minimaal voor de loc hebben wil.
Kijk maar eens naar de Märklin 3063. De ene verkoper wil 950 en de ander 1450. Ze hopen het beide te vangen, maar de 1450 zal zeker niet snel betaald worden. 700-1000 is een gangbare prijs voor dit soort locs, en dan ook nog in een goede staat...

Gr. Marcel
Re: Märklin 3000 met plastik inlay
Dag Maarten,
Los van de waarde van deze locomotief in deze aparte verpakking, is het misschien wel aardig om eens op een andere manier naar het doosje te kijken.
Je kunt namelijk de veranderingen van de  Marklin verpakking door de jaren heel goed zien.
In het begin bestond de verpakking uit simpele kartonnen doosjes,welke door nietjes bij elkaar werden gehouden daarna kreeg je de kartonnen  inleg met de contouren van de locomotief tot de huidige luxe schuifdozen. Wat je nu in je bezit hebt is eigenlijk de overgang van de piepschuiminleg naar de kunststofinleg zoals wordt toegepast in de huidige schuifdozen (Je kunt twisten over de kwaliteit) Ik denk dat het een door Marklin bedoelde aktie is geweest om met verpakkingsmateriaal te experimenteren, want je komt deze combinatie niet vaak tegen.  Daarom is dit zo'n aardig item om te hebben.
Zo kun je op diverse manieren verzamelen en dat maakt deze hobby zo leuk.

NB
De 3000 is inderdaad in grote oplages gefabriceerd en ondanks dat is erin dit model een ontwikkeling te zien van bijv 2 puntfrontverlichting met 2 x schakelen tot 3 punts frontverlichting en  digitaal besturing. Wat niet altijd aan de buitenkant is te zien. Je kunt ook onderstellen gaan verzamelen :D

Met vr groet Koos Wijmans  :)
Re: Märklin 3000 met plastik inlay
Lid sinds: 2009

Station Brummen 1925

offline
Re: Märklin 3000 met plastik inlay
Hallo Koos,

Leuk weer een berichtje van je op dit forum te lezen!
Inderdaad erg mooi om de gehele ontwikkeling van de 3000/CM800 te zien.
De CM800 vind ik zelf nog wat mooier vanwege de 2 punts frontverlichting door middel van twee lampjes, heerlijk die hoeveelheid licht die er vanaf komt. En afgezien van dat ik benieuwd was naar de waarde van dit doosje, was ik ook benieuwd naar de reacties.

Met vriendelijke groet,
Maarten
Re: Märklin 3000 met plastik inlay
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Märklin 3000 met plastik inlay
>>
Ik denk dat het een door Marklin bedoelde aktie is geweest om met verpakkingsmateriaal te experimenteren, want je komt deze combinatie niet vaak tegen.  Daarom is dit zo'n aardig item om te hebben.
>>

Dat heb ik ook even gedacht, maar de lichtblauwe (Bilderkarton; geschilderd) verpakking is van eind jaren 60, en begin 70, meen ik.
Daarna zijn er nog donkerblauwe varianten geweest (zoals 1200 of Br E 03) (en in oranje voor de Hamo versie)
Weer later de dozen met meerdere locs op de bovenzijde afgebeeld. (foto)
Hierna verschenen de eerste vensterdozen.
En alle genoemde dozen met piepschuim inleg.

Dus mocht het een experiment geweest zijn, dan was men blijkbaar niet tevreden ivm kosten, uitvoerbaarheid of de bescherming van de loc.

Gr. Marcel
Re: Märklin 3000 met plastik inlay
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin 3000 met plastik inlay
Deze 3000 is in een oplage van 43000 stuks gemaakt 1965, zie code in de doos.
Ik denk dat de plastic inleg een overgang is tussen de kartonnen inleg die Märklin vanaf 1959 toepaste in de licht blauwe klapdekseldozen met loc afbeelding erop en die met piepschuimen inleg.
De piepschuimen inleg heeft het daarna nog 10-tallen jaren volgehouden.