Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Baanontwerp boek 0700 en 0703.

Gestart door AlbertJan zondag 07 oktober 2007, 16:53:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baanontwerp boek 0700 en 0703.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Baanontwerp boek 0700 en 0703.
Hallo baanontwerpers.
Omdat ik nu toch echt bezig ben mijn vaste baan te ontwerpen en te bouwen heb ik al mijn baanontwerp boeken eens bij elkaar gezocht.

Nu vond ik ook nog 2 oudjes en wel de 0700 K- und M-Gleisanlagen en de 0703 Banen voor K- en M-railsysteem.





Groot was mijn verbazing dat er geen banen afgebeeld staan in de 0703 maar enkel de vertalingen (4 talen) van de tekst uit de 0700! :shock:
Het is een vrij dik boekwerk met 222 pagina's en dan enkel en alleen maar de vertaling! :(
Ik wist niet dat Märklin in het verleden ook boekwerken heeft uitgebracht met alleen maar een vertaling van de tekst en verder helemaal niets! :roll:

Wel jammer, een banenontwerp boek minder en een (niet gewenste) vertaling rijker! :(

Heeft Märklin nog meer van dit soort vertalingen (ongetwijfeld voor veel geld) uitgegeven?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.



Re: Baanontwerp boek 0700 en 0703.
Hallo AlbertJan,

Ik denk dat dit in het "verleden" gebruikelijk was. Ik heb diverse baanplanboeken in alle talen van Marklin en o.a.

De 390 in het Duits met de 393 mat alle vertalingen en zonder plaatjes  :?

groetjes Fulco.
Re: Baanontwerp boek 0700 en 0703.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Baanontwerp boek 0700 en 0703.
Hallo Fulco.
Hartelijk dank voor je reactie!
Vroeger als jongen van een jaar of 8, toen ik de Duitse taal niet kende, was zo'n vertaling wel welkom geweest maar heb ik deze nooit in een catalogus of winkel zien staan.
Nu lees ik deze net zo lief in het Duits en heb ik wel een vertaling! :evil:
AlbertJan.
P.s. Ben dus niet de enige die dit zonde vind!