Wellicht iets ter verduidelijking van de bochten :
Door de lengte die we momenteel bereikt hebben ( 18 x 0,6 mtr als iedereen er is ), hebben we moeite de juiste ruimte te vinden om op te bouwen. Met 2 bochten van 90 graden kunnen we kortere en bredere opstellingen maken,
waardoor we meer mogelijkheden hebben. Deze bochten dienen feitelijk zo weinig mogelijk ruimte in te nemen,
omdat ze steeds als extra ballast bij bestaande modules meegenomen moeten worden. Daarom is voor het dubbelspoor de kleinste diameter aangehouden die we hebben afgesproken, nl. R2.
Wij zijn momenteel nog niet zover dat we op externe beurzen ed. kunnen staan, daarvoor moet er nog veel aan scenery gemaakt worden. Maar als dat zover is, dan moeten de zichtzijde's voor publiek aan de buitenkant staan. Aan de binnenkant is onmogelijk, anders moet je veel te veel doen om de buitenkanten af te werken en heb je te weinig ruimte voor publiek.
Alleen voor interne rijdagen zou je de zichtzijdes naar binnen kunnen zetten.
Als we iemand kunnen vinden die een hoekmodule met scenery etc. maakt, is die persoon vrij in zijn keuze van de boogstraal en daardoor grootte van de module. Zo niet, zullen we bij externe presentaties de hoeken moeten dichtzetten.
Ter info : we hebben op 1 van de keerlussen K-rail 2241 in gebruik als grootste diameter. Zou je die in een hoekmodule gebruiken als buitenbocht, kun je die net kwijt op 60 x 60, maar daarbij moet je nog optellen dat de rail 18 cm uit de buitenzijde ligt om weer aan te sluiten bij de buurman. Dan krijg je dus modules van minimaal 78 x 78 x 60 (excl. black=boxen). Als je dan nog 2251 wil gebruiken komt daar nog minimaal 8 cm bij. Die zijn vrij groot in een kofferruim of achterbank, tenzij je ze gaat splitsen.
@ William :
Citaat van: Laenderbahn027 op maandag 02 november 2015, 07:55:29
Probeer even mee te denken, wellicht niet het juiste topic hiervoor?
Het praattopic zou hiervoor inderdaad beter zijn, maar het maakt ons in feite niets uit.
We vinden het al tof als er over gepraat wordt.