Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

sluitseinen inbouwen in Marklin 1631

Gestart door m-re dinsdag 29 september 2015, 14:47:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
@ Jorg en Ragoem: Thanks!
@ Jasper: de warmwitte leds heb ik hier op Ebay gekocht, de helderrode leds heb ik hier op Ebay gekocht.

Warmwitte towerleds zitten volgens mij niet in het leveringsprogramma van Conrad, en de heldere (kleurloze) rode leds geloof ik eigenlijk ook niet. Omdat Kokologgo ook een losse flitsmodule verkocht die wij wilden gebruiken voor een fotograaf heb ik daar de rode leds gelijk meebesteld.
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Lid sinds: 2013

mijn trein rijdt niet op tijd, die rijdt op rails

offline
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Netjes hoor.

In post#39 staat een foto van de binnenkant, hoe je het e.e.a heb gesoldeerd. Heb jeen soort van beschermkapjes om de ledjes zitten  of heb je ze daarvan een zwart laagje verf voorzien.

Een mooie beschrijving van hoe je het hebt gedaan, daar kan ik, en anderen wel wat mee.  :thumbup:

grt peter
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Hoi Peter,

De ledjes zijn daar voorzien van een effectief laagje zwarte verf tegen lichtdoorstraling  ;).

Hier trouwens nog een paar plaatjes van hoe e.e.a. in elkaar geknutseld is, nog zonder de zwarte verf:





Voor het bovenste sein moet het staafje van de led ca. 1,8 mm verlengd worden. Dit heb ik gedaan door met kunststof epoxy lijm een andere led er met zijn kop tegenaan te lijmen en na droging af te zagen. Je offert dus een led op, maar die zijn gelukkig niet zo vreselijk duur. Daarna de kop op een heel fijn schuurpapiertje glad schuren, en napolijsten op een strak stukje katoen met Comandant nr 5. Ook de kopjes van de andere leds zijn op die manier behandeld, er is dus geen verschil te zien.

Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Heel erg mooi gedaan! Ook erg leuk om te zien hoe het voorbereidend werk gedaan is. Voor leken zoals ik erg verhelderend!
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Welke waarde gebruik je van de weerstanden?

Groet, Jasper

Ik vraag dit alles daar ik een lok van de serie 141 aan het ombouwen ben en erg veel draad gebruik en erg veel weerstanden!