Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

sluitseinen inbouwen in Marklin 1631

Gestart door m-re dinsdag 29 september 2015, 14:47:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Hallo allemaal,
Ik heb laatst de ns 1631 van Marklin omgebouwd.
Nu heb ik een beetje gezocht en bedacht dat als ik van de front verlichting de plussen aan elkaar maak en daar een weerstand op zet zodat ze niet al te vel branden en daar de blauwe draad aan maak en van de onderste 2 leds weer gewoon naar de front verlichting laat lopen(f0)
en het bovenste led naar aux3 laat lopen en dit hetzelfde aan de achterkant maar dan gaat het draad van het bovenste led naar aux4.
Ik heb op het esu programma bij aux 3 en 4 het rangeersein teken neer gezet en toen gekeken welke CV waardes ik aan moet passen en daar kwam dit uit:

CV31 = 1, CV32 = 1
----------------------
CV268 =  60
CV270 =  60

Maar als ik dit programmeer komt er dan een signaal uit de uitgang van aux3 dat het rangeersein gaat branden en dat als ik hem van rijrichting verander dat het rangeersein ook naar de andere kant gaat? Of moet ik meer CV waardes aanpassen.
Kunnen jullie mij helpen en misschien ook helpen om het in de lange modus te zetten want ik heb een mobile station 1.

Groeten,

Remco
Re: Rangeersein programmeren
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Rangeersein programmeren
type decoder ? Is er een draagplatine gebruikt met versterking voor AUX3/4 ?
Re: Rangeersein programmeren
Hallo Johnny,
Er zit een esu lokpilot v4 in met een 21 mtc adapterplaat.
Op aux 3 en 4 zit nog helemaal niks aangesloten en is er een leeg soldeerplekje.

Groeten,

Remco
Re: Rangeersein programmeren
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Rangeersein programmeren
dan heb je vermoedelijk de adapterplaat zonder versterking gekocht.Aan de hand van het type nummer kan je dat zien.Het is niet aan te raden zonder versterkertje te werken.Zou echter wel moeten gaan voor 1 ledje.
Je zal wel nog meerdere CV's moeten aanpassen.Ik wil straks wel eens kijken als ik thuis ben met de locprogrammer welke er juist veranderen.
Ps: vergeet niet dat de blauwe draad de + is .Beste is ook een weerstandje per Led te nemen.Een kleine 1/4 W is al voldoende.De adapterplaat kan je ook aanpassen met een smd versterkertje.Als dat nodig mocht blijken.

Edit : je kan dat eigenlijk zelf als je de locprogrammersoftware installeerd.Je start die dan op en maakt een nieuw projectje aan.Dan verander je de instellingen die nodig zijn en kiest "toon CV's die veranderd zijn". Dan krijg je het lijstje wat je moet aanpassen.
Re: Rangeersein programmeren
Hallo Johnny,
Dat zou wel aardig van u zijn.
Volgens mij zit er wel een versterkertje op zodat ik ze wel kan gebruiken en anders zit er toch maar 1 led op aux3 en 1 led op aux4?
Ik heb het programma ook gedownload en daar kwam dit uit:
CV31 = 1, CV32 = 1
----------------------
CV268 =  60
CV270 =  60

Toen heb ik bij information F 4 en 5 op rangeerlicht gezet. Bij de 1600 serie hoort aan beiden kanten het rangeerlicht te branden.
Hoe moet ik dat aansluiten als ik ook het gewone licht nog wil kunnen gebruiken zonder dat er dan aan de voorkant 3 lichten branden en aan de achterkant het bovenste licht ook aan gaat. Kan ik het ook koppelen aan de routing speed (rangeer snelheid) en dan dat als ik die functie aan zet tegelijkertijd het rangeerlicht aan gaat.   

Groeten,

Remco
Re: Rangeersein programmeren
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Rangeersein programmeren
ok.Op de plaat zit dan een zwart vierkantje met aan iedere zijde 3 pinnetjes.Dat is de versterker.Je koppelt best de gewone witte verlichting aan de uitgang front en achter (wit en geel) .Die zijn normaal al gekoppeld aan de F0 toets.Aan AUX 1 en 2 koppel je dan de rode sluitlichten en mapt ze bv naar F1.Met F1 zet je dan rood achterlicht aan of uit.Je kan verder koppelen dat ze gewoon ook mee wisselen met de rijrichting.Op aux 3 en 4 sluit je dan de bovenste (3de) lamp aan.Die moet je dan ook mappen naar een F toets.En je kan ze dan ook aan of uit zetten al dan niet rijrichtingsgevoelig.Hieraan koppel je dan meteen je AUX1/2 uitgangen dat deze uitgaan zodra die F toets ingedrukt is.Je rode sluitlichten gaan an uit zodra je de rangeermodus aanzet. Mss een ganse boterham maar als je rustig leest is het te begrijpen. Dat koppelen en functieafhankelijk maken doe je in de eerste kolom van de tabel van de programmer.

Ik kan je een voorbeeldje sturen hoe ik het heb gedaan bij mijn CFL 40XX reeks maar dan moet je ff een mailtej sturen naar mijn echt email adres.Te vinden op mijn website.Kan hier geen zip of esux file meegeven.
F0=lichten
F1=verstralers
F2=cabine 1
F3=rangeerlichten
F4=rood achterlicht 2 (om uit te zetten bij een trein die sleept)
Re: Rangeersein programmeren
Hallo Johnny,
Ik heb geen sluitverlichting in de loc.
Bij mij is f0 lichten
f1 cabine verlichting
f3 rangeersnelheid
f4 optrek/aftrekvertraging
Maar hoe moet ik de verlichting aansluiten op de print zodat ik ook nog gewoon f0 kan gebruiken en alle lampen aan gaan?

Groeten,

Remco
Re: Rangeersein programmeren
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Rangeersein programmeren
normaal zit er bij de platine toch een handleidinkje ? Anders kan je die downloaden op esu.eu.Je normale witte lichten sluit je links aan op wit en geel.De Aux uitgangen zitten rechts op de plaat.Blauw bovenaan.Dan GND (gemeenschappelijke grond) en vervolgens van boven naar onder de Aux uitgangen in volgorde 1-4.
F1 moet je gekoppeld hebben aan een Aux uitgang (of 2 uitgangen als je beide cabines hebt). F3 en F4 zijn geen fysieke uitgangen maar gewone functies die Cv's aanpassen naargelang ingedrukt of niet (aan of uit).Je zou dan de aux uitgangen van de rangeerleds kunnen koppelen naar F5 zodat deze aan of uit staan voor rangeren.
Ik spreek over het esu plaatje 51968.Dit heb ik hier in mijn bezit en gebruik ik steeds als ombouw met een 21 p MTC.
Re: Rangeersein programmeren
Remco,

Je moet aux 3 en 4 ook bij F0 mee programmeren.
aux 3 bij vooruit en aux 4 bij achteruit.

Dan heb je steeds 3 lampen per rijrichting.

Robin
Re: Rangeersein programmeren
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Rangeersein programmeren
Remco,

Als je NS-rangeerverlichting wilt, dan dien je de volgorde van de leds zodanig te hebben dat eerst (van de witte, of gele draad) de weerstand, dan de 2 onderste leds worden gevoed, en als laatste de bovenste, wat weer aan de blauwe draad zit.
Van de aux1-draad (d.groen) ga je naar een weerstand, daarna naar een diode, en dan naar de bovenste led. Dit geldt ook voor de bovenste led van de andere cabine: dus 2e draad naar diode, weerstand en andere bovenste led.
Als je nu de verlichting uit hebt, en aux 3 schakelt, branden alleen de bovenste leds aan weerszijden.
Oja, je moet aux 3 eerst activeren op je decoder, daar deze standaard uit staat.

Gr. Marcel
Re: Rangeersein programmeren
Lid sinds: 2009

offline
Re: Rangeersein programmeren
Even inbreken op het draadje van mijn zoon  :D...
Remco heeft de smaak flink te pakken; nu de eerste ombouw geslaagd is wil hij ook meteen alles eruit halen wat erin zit; hoe meer functies hoe beter.
Terwijl ík al blij ben dat die ombouw überhaupt geslaagd is  O:-D.

@ Johnny: wij hebben precies dat ESU plaatje gebruikt; zie de foto's in dit topic.

@ Marcel: ik probeer te begrijpen wat de functie is van de diode naar de bovenste LED, maar het kwartje valt niet  :?. Zou je uit kunnen leggen waar die diode voor nodig is?
Verder neem ik aan dat je bedoeld dat je vanaf de aux3 een draad legt; niet de groene van aux1 (die hebben we ook al gebruikt voor de cabineverlichting). En dan via aux3 de rangeerverlichting schakelen.

Persoonlijk zou ik het zelf nog leuker vinden als er werkende sluitseinen op de loc zouden zitten, maar ik zie best wel op tegen het uitboren van de sluitseinen. In diverse ombouwverhalen op het forum is te lezen dat de kap van kneiterhard materiaal gemaakt zou zijn....
Re: Rangeersein programmeren
Je hebt van marklin ook houders waar je deze adaptor print zo in kunt drukken is die gelijk goed geisoleerd! Heb zelf voor een mfx decoder gekozen dan kun je de functies zo aanpassen(met een CS1 tenminste)hoef je geen cv waarden aan te passen!
Re: Rangeersein programmeren
Hallo hmmglaser,
Ja die hebben we ook in de motorpost zitten.
Die hadden we alleen niet in de 1600 zitten dus hebben we het maar zo gedaan.

Groeten,

Remco
Re: Rangeersein programmeren
dat vind ik ook het grote nadeel aan wat je allemaal moet hebben(wat dus meestal kopen betekent)om loks enz te kunnen ombouwen/programmeren!
mij eerst volgende aankoop gaat ook een lokprogrammer worden! heb je ook marklin decoders die je wilt aanpassen moet je er ook nog een marklin lokprogrammer bij kopen of CS2!
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Hallo allemaal,
Ik heb met mijn vader besloten om er toch sluitverlichting in te maken omdat hij er iets op bedacht had.
Omdat ik ook gelezen heb dat de kap erg hard is wou ik het eerst niet ook omdat ik bang was voor als ik uitschoot dat er een kras in de verf zit.
We hebben bedacht om de kap in de draaibank te zetten. We hadden nog een metalen hoek liggen die erbij hoort dus hebben we die erop gezet waar we weer het plateau op konden maken die normaal plat ligt. Nu dient die ervoor om de hoogte tot op de tiende millimeter precies op goede hoogte te krijgen.
Daarna hebben we een aluminium hoek profiel erop gemaakt waar we de houten mal weer op kunnen schroeven. De houten mal past precies in de 1600.
Dit is allemaal zo dik zodat de kap echt geen kant op kan en dus heel stevig zit ook omdat er best veel druk op komt te staan als we gaan boren.
Het boren hebben we nog niet gedaan omdat de rode leds op zijn en als ik nog even wil rijden met de trein kan dat ook nog gewoon.
Als de leds binnen zijn zal de kap worden verbouwt. We weten nog niet zeker of we de leds met elkaar verbinden en dan gezamenlijk 1 weerstand of dat we elke led apart een weerstand geven. Misschien hebben jullie tips?
Hier dan de foto's voor extra duidelijkheid. :D













Groeten,

Remco
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Netjes !  :thumbup:
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

online
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
ziet er goed uit maar is dat ding wat erin zit niet te groot >:-D
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
nu je een mal hebt gemaakt kun je ook een boor service aanbieden :D
heb zelf een 37205 husa met sluitseinen erin
de kap is verder het zelfde als alle ander 1600/1700/1800 modellen,en zit er zelf aan te denk om al mijn modellen om te bouwen met de led set van de 37205 dan ben je per lok 30 euro kwijt maar dan hoef je niks meer in de kap te maken behalve de rode lenzen
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Hallo allemaal,
Bedankt voor de leuke reacties.
Tim dat is een centerboor. Bij een gewone boor trilt het uit einde soms een beetje bij deze niet dus hier mee maak je een beginnetje en daarna gebruik je een gewone boor.
Heb er ook aan gedacht om een boor service aan te bieden. Maar als er wel iets verkeerd gaat of er een krasje op komt is het onze schuld en krijgen wij een rekening. Dus dat zou dan voor eigen risico gebeuren. Eerst maar eens kijken of het wel lukt. :D

Groeten,

Remco
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

online
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Als het lukt ben ik de eerste die me aanmeldt >:-D
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Hier liggen er ook nog 6.  O:-D
Dus als het lukt krijg je het druk.

Misschien nog iets van een bandje over de kap maken dat deze tijdens het boren niet omhoog kan komen.
Ik weet alleen niet of dat stuk met lucht roosters eraf kan.

Mvg Robin
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Hi

Handig zoals je boort maar ik zou het met een gewoon boortje doen.
Heb je er ook aan gedacht om LEDjes op "lichtgeleiders" te plakken ?
Lichtgeleiders in diverse diktes kan je voor enkele dubbeltjes per meter kopen.
Zie: Lichtgeleider met LED's

groet
Harald
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Hallo allemaal,
De kap zit met een schroef vast en hoeft dus geen bandje eromheen.
Wij gebruiken torenleds en geen lichtgeleider.
We gaan ook een gewoon boortje gebruiken maar het beginnetje doen we met de centerboor.

Groeten,

Remco
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Citaat van: Haradigi op zondag 04 oktober 2015, 13:08:41

Handig zoals je boort maar ik zou het met een gewoon boortje doen.

Een gewoon boortje gaat gewoon stuk op dit keiharde materiaal.
Ik heb wolfram boortjes gebruikt en uit de hand, een bere klus.

Suk6 met boren.

Gr. Jan
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Ik heb er enkele geboord, maar als je kap bewegingsloos op de mdf-mal zit, dan kan je mooi met de centerboot het gat maken.
Er zijn diverse maten, dus dat hoeft het probleem niet te zijn.
Wat wel heel belangrijk is, dat het min of meer op de 0,1mm nauwkeurig gebeurd......
De diameter is hetzelfde, als bij de witte, (ahum, gele) verlichting.
Waarschijnlijk is centreren met de centreerboor , en daarna opboren met de juiste diameter de beste methode.
Maar boor NOOIT zover met de centreerboor, tot dezelfde diameter als de al aanwezige witte lampen.
Dan kan je nl niet meer corrigeren.
Corrigeren kan je nl door een vijl-beweging met je boor te maken in dat deel waar te veel materiaal is blijven staan.
Zodoende krijg je het gat weer precies in het midden.
Zit je exact in het midden, dan kan je opboren naar de juiste diameter.
Koop hiervoor gewoon een nieuwe boor! Doe geen concessies. Pas het boortje in het gat van de witte verlichting. Moet op een tiende nauwkeurig zijn.
Als het centergat 100% is, kan je ook verder uitboren met een accuboormachine. Zorg dat je evenwijdig aan de bestaande gaten boort.

Ik heb hier verder op het forum beschreven hoe je daarna de lampglazen maakt, en verder met de leds werkt.

Succes!

Gr. Marcel
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Hmmm,

Heb ervaring met dit soort gaten boren, metaal is inderdaad knoerthard en vraagt veel stuurmanskunst met gaten boren.

Gr. Fred.
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
knoerthard kan dit materiaal niet zijn het is een zink legering misschien zit er rotzooi in het materiaal wat het boren lastiger maakt! en laat de boren van de gamma enz links liggen is gewoon rotzooi! gebruik zelf boren van Dewalt van het type hss-g dit boort super ook andere merk hebben dit soort boren je moet alleen naar een profi shop gaan die ook aan particulieren verkopen!
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Citaat van: hmmglaser op dinsdag 06 oktober 2015, 17:59:50
knoerthard kan dit materiaal niet zijn het is een zink legering

Probeer er maar eens een gat in te boren, ik heb profi boren gebruikt.
1 kap 4 gaten en de boor was een tweede rang boortje geworden, versleten dus.

Gr. Fred.
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Wat ik al vertelde hier en Fred (marklindak) bevestigd , het is echt knoerthard.
De voorgestelde methode van de gaten boren is mijn inziens perfect kwa uitlijning en met de centerboor
een beginnetje maken op deze wijze is perfect .

Bijgaand een filmpje van mijn marklin ns1702 na het boren en voorzien van verlichting.



Sukses verder,

Ge. Jan
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Ik zeg ook niet dat het je geen boortjes kost, maar de kappen zijn spuitgiet werk wat in houd dat ze bros en breekbaar zijn vervuiling van het materiaal kan er wel voor zorgen dat de boren sneller bot worden!
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Heren heren, nu geen ruzie gaan maken  :P...

Vanavond hebben we de stap genomen en is de boor erin gegaan.

Op zich is de methode, zoals Jan ook zegt, wat uitlijning en centerboor betreft in principe perfect.
Na uiterst zorgvuldig bepalen wat de hart-op-hart maten waren (op zich al zeer lastig) en uiterst nauwkeurig uitlijnen op het eerste (reeds aanwezige) gat om als nulpunt te fungeren hebben we de kap tegen de draaiende centerboor gedrukt. Helaas bleek toen dat die centerboor niet bepaald van topkwaliteit was, want het puntje van de boor bleek niet geheel zuiver in het midden te zitten, en daardoor slingerde deze toch enigszins. Hierdoor zijn de beginnetjes helaas toch niet helemáál zuiver in het hart terecht gekomen. Het luistert, zoals al terecht door Marcel opgemerkt, uiterst nauwkeurig, en wat ook nog eens storend is, is dat de zilveren opdruk van fabriek-af ook al niet zuiver in het midden is aangebracht. Dat versterkt het effect ook nog eens. Net als de rode stippen die voor sluitlichten door moesten gaan trouwens; die zaten al helemaal behoorlijk verschoven.

Na het centreren met de centerboor hebben wij verder geboord met een nieuw "titan" boortje van 2mm. Die ging gewoon zonder problemen door de kap, dus dat is gelukkig wel meegevallen. En dat boortje is nog steeds scherp.

Ondanks dat het centerboortje niet helemaal zuiver geslepen bleek te zijn, en de gaten dus niet helemáál 100% zuiver gecentreerd zijn, zijn we toch wel tevreden. De macro-foto's laten het nog eens erger lijken dan het in werkelijkheid is! En Remco merkte al terecht op dat de rode stippen die de fabriek had aangebracht op z'n minst net ze ver uit het midden waren aangebracht, dus wat dat betreft is de kap er niet slechter op geworden.

Nog een kleine foto-impressie van de tussenstand:










Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Netjes Remco, nu nog de kaarsjes erin en rijden maar :D

Gr. Jan
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Hi,

Inderdaad netjes gedaan.

groet
Harald
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Je ziet het, goed gereedschap is het halve werk.
Ziet er strak uit.  :thumbup:
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Lid sinds: 2007

Vive les BB12000

offline
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Goedenavod,

Knap gedaan !!!!!!.
Met mijn BB22000, heb ik laten doen door een vriend die borlogemaker is.
Hij heeft de juiste materiel om zo iets te doen.
Nogmaals het zit super uit. Nu nog de leds.
Philippe
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Klasse gelukt.

Kan niks anders zeggen, ik moest de zilveren omlijstingen meer bijwerken dan bij jullie.

Nu nog de juiste seinbeelden en dan perfect. Bij mij zit er een Digirails LED plaatje in.
(Nog meer verbouwen dus  >:-D)

Gr. Fred.
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Hallo allemaal,
Bedankt voor de leuke reacties. :D
De warm witte leds zitten er al in.
Nu wachten we alleen nog op de rode leds.

Groeten,

Remco
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Ziet er nu al mooi uit kan je nagaan straks als hij klaar is. :thumbup: :thumbup:
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
het ziet er verder goed strak uit!
hier een afbeelding van een boor die ik op het werk gebruik van wurth deze is 20% duurder dan normale boren maar gaan zeker 2x tot 3x zo lang mee!
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Kleine update weer; de LEDs zijn ingebouwd en aangesloten.
De fronseinen werken al, de sluitseinen nog niet omdat deze aangesloten zijn op aux3 en aux4, en de functie-mapping daarvan aangepast dient te worden.
Dat lukt niet met onze MS1, dus moeten we geduld hebben tot we weer even kunnen beschikken over een MS2  :(.
Maar goed, wel weer een paar foto-tjes van de tussenstand:







Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

online
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
dat ziet er goed uit. als je de lok volgende week meeneemt kan je dat eventueel programeren, ik heb hier ms2 liggen he :P
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Vandaag de MS2 van mijn collega weer even kunnen lenen, en daarmee was e.e.a. weer eenvoudig te programmeren.
De sluitseinen zijn nu onder F2 aan- en uit te schakelen, de front- en sluitseinen gaan langzaam aan- en uit (fade-in en fade-out), en de lichtsterkte is nog wat gedimd tot een mooi niveau. Het rood is ook echt mooi helder rood, maar dat is lastig op de foto's te krijgen; het ziet er altijd wat rozer uit dan in werkelijkheid.
Pic's:







Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Mooi resultaat Feiko  :thumbup:
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Mooi gedaan. :thumbup: :thumbup:
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Gaaf werk Feiko.  Dank voor het verslag plus foto's.

Willy
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Ziet er piccobello  uit  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Ik heb er wel een paar die je mag doen.
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

online
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Feiko,

Welke leds gebruik jij?

Groet, Jasper
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
Mooi gedaan!  :thumbup:

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: sluitseinen inbouwen in Marklin 1631
-Feiko:
Zeer realistisch gefabrikeerd,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: