Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Rivarossi mat 46 2853 kloppend geluid

Gestart door Wheels maandag 28 september 2015, 21:07:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Rivarossi mat 46 2853 kloppend geluid
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Rivarossi mat 46 2853 kloppend geluid
Hoi,

Mijn Rivarossi mat 46 (2853) maakt een kloppend geluid, niet normaal meer. Lijkt uit de tandwielkast te komen. Zit voldoende vet in en de kardan zit ook op zijn plaats.

Kap van het stel afgehaald en zie optisch geen afwijkingen bij motor, kardan en tandwielen. Kan ook niet ontdekken dat er tandjes aan de tandwielen ontbreken in de tandwielkast.

Kan het ook onbalans zijn? Model 2 jaar in bezit maar probleem sinds kort hoorbaar.
Met dit geluid lijkt het treinstel wel op het oorspronkelijke exemplaar ;)

Bekend probleem?

Gr Matje
Re: Rivarossi mat 46 2853 kloppend geluid
Je zou zeggen dat er bij een dergelijk geluid ook iets aan de rij-eigenschappen merkbaar zou moeten zijn. Geen onregelmatige of hakerige loop? Een wat oudere Roco lok liet bij mij ook eens zo'n geluid horen wat bij nader onderzoek werd veroorzaakt door een barstje in een tandwieltje op één van de aangedreven assen. In dat geval wordt het tandwieltje ovaal en de tandjes vallen niet lekker meer in elkaar. De slooponderdelenbak bracht uitkomst. Succes met zoeken!
Re: Rivarossi mat 46 2853 kloppend geluid
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: Rivarossi mat 46 2853 kloppend geluid
Hoi,
probleem van kloppend geluid uit wielstel gevonden. Van beide wielstellen zijn de tandwielen gescheurd !!! Inmiddels nieuwe wielstellen besteld.
Rara, vreemde zaak !
gr Matje
Re: Rivarossi mat 46 2853 kloppend geluid
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Rivarossi mat 46 2853 kloppend geluid
Mat, het probleem zit hem in de constructie.
Die kunststuf tandwielen scheuren zo weer.
Misschien kun je proberen om er metalen tandwielen op te zetten.
Ik kan niet goed zien hoeveel tanden er op zitten (11?), maar misschien is dit wat. ==> Klik.
Re: Rivarossi mat 46 2853 kloppend geluid
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: Rivarossi mat 46 2853 kloppend geluid
Dank voor reactie, ga kijken of de maatvoering overeenkomt en anders verder zoeken naar dergelijke tandwielen !!!
gr Matje