Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Wat doet ombouwen met de waarde van een locomotief

Gestart door Mailman zondag 27 september 2015, 00:34:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wat doet ombouwen met de waarde van een locomotief
Ik heb een 3098 locomotief die ik wil verkopen. De loc is op dit moment in prima staat en zonder originele verpakking.

Mijn vraag is of het zich zou lonen als ik deze loc eerst ombouw met een ombouwset van ESU (64631 lokpilot 4.0). Deze set kost ongeveer 40 Euro.

Dus, wordt het verkopen in originele staat of omgebouwd?

Wie heeft er een mening over of een visie op?

Re: Wat doet ombouwen met de waarde van een locomotief
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Wat doet ombouwen met de waarde van een locomotief
Alle kosten die je erin steekt moeten er ook maar uit komen.....

De 3098 is volgens Koll ? 65, waard, z.g.a.n in doos. Er zijn een paar varianten, maar voor de waarde is dat onbelangrijk.
Op E-bay vraagt men er ca 70 tot 125 euro voor, maar men is ook geïnteresseerd in een prijsvoorstel.
Echter andere gingen weg voor ? 26 tot 62 euro, naar gelang staat en bieders.
http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=Marklin%203098&LH_Complete=1&LH_Sold=1&rt=nc&_trksid=p2045573.m1684

Dus, steek er geen geld in, en zorg dat de loc het doet.
je kan altijd nog aanbieden om deze om te bouwen naar digitaalsysteem tegen een meerprijs.

Verder; de P8 is een veel voorkomende loc, en kent 4 verpakkingsvormen. Ook daardoor kan de prijs afwijken. Geen doos scheelt zo ? 10-.

Gr. Marcel
Re: Wat doet ombouwen met de waarde van een locomotief
ik zou zeggen, blijf van de 800 series en ook van de zeldzame/gezochte gewone stukken, hou deze origineel, de rest is zoals Marcel het hierboven vermeldt,

groeten,

alain
Re: Wat doet ombouwen met de waarde van een locomotief
Goedemiddag allen,

Verkoop deze locomotief origineel is mijn bescheiden mening.
Ombouw van een locomotief en dan verkopen levert naar mijn mening en beurs ervaring nooit de investering op.
Dit komt omdat men maar moet raden hoe de locomotief is omgebouwd.
Is de motor wel omgebouwd en waarmee, welke decoder is gebruikt.
Een beter idee is om als de koper het wil de loc om te bouwen naar de keuze van de koper.
Indien dit netjes wordt gedaan kan men nog winst maken op de ombouw.
Uiteraard is dit mijn mening.

groet erick
Re: Wat doet ombouwen met de waarde van een locomotief
als dit een model is met een LFCM motor en die ga je ombouwen met een ESU setje kan het ook nog zijn dat je de lok niet mooi lopend krijgt(heb zelf een 3083 maar die wil niet mooi lopen met een ESU perm magneet je moet dan echt de hele motor vervangen voor een 5 polige en die kost ook weer een 25/30 euro)
dus ik zeg niks aan doen verkopen zoals die nu is. 
Re: Wat doet ombouwen met de waarde van een locomotief
Ik vind het ook zonde om aan de originele staat van mijn locs te prutsen, krijg het niet over mijn hart en zal nooit een omgebouwde kopen.
Re: Wat doet ombouwen met de waarde van een locomotief
Lid sinds: 2009

Vooral voor de technische kant.

offline
Re: Wat doet ombouwen met de waarde van een locomotief
Zoals al meermaals aangegeven zou ik de loc eventueel wel een goeie onderhoudsbeurt geven en zorgen dat ie goed rijdt. Ombouwen zou ik doen op aanvraag van de klant. Dat is de enige manier waarop je geen geld kwijtraakt.
Re: Wat doet ombouwen met de waarde van een locomotief
Sluit me volledig aan bij voorgaande meningen. Niets aan doen dus.