Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

baanontwerp scram

Gestart door no_way_today donderdag 24 september 2015, 12:29:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: baanontwerp scram
no_way_today
gast

Re: baanontwerp scram
Hoi Peter,

Dank voor de feedback, te speelgoedachtig is wat ik probeer te vermijden. Heb het bochtenwerk aangepast, bedoel je zoiets?
Re: baanontwerp scram
Lid sinds: 2016

offline
Re: baanontwerp scram
Ziet er mooi uit, zo, Wiebe. Veel vloeiender!
Met een uitgekiend sporenplan kun je misschien ook een 'loads out, empties in' verkeer maken. Als je aan een kant van de baan een kolenmijn maakt, of aanduidt en aan de andere een kolenverbruiker, zoals een oude vieze energiecentrale, wordt zelfs rondrijdend verkeer spannend. Kan die lastige keerlus voorkomen worden, al zijn daar oplossingen voor in 2rail land, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Succes met plannen maken. Het gaat je steeds beter af!

Groet,

Peter
Re: baanontwerp scram
no_way_today
gast

Re: baanontwerp scram
Hoi Peter,

Dank! Wat bedoel je met een loud out/empties? Een "op en neer" traject, tussen de rond rijdende treinen?

Re: baanontwerp scram
Lid sinds: 2016

offline
Re: baanontwerp scram
Oeps, ik ging vanzelf Engels of Amerikaans denken en schrijven.
Loads out is: beladen wagens komen uit de fabriek, empties in, het tegenovergestelde: lege wagens gaan erin.
Dus heb je rechts bijvoorbeeld een kolenmijn dan komen met de klok meerijdende treinen er beladen uit en tegen de klok in, komen de lege wagens per trein aan.
Heb je links een kolencentrale, dan gebeurt daar 'vanzelf' het omgekeerde, met dezelfde treinbewegingen.
Easy peasy (= zo eenvoudig is dat :))

Groet,

Peter
Re: baanontwerp scram
no_way_today
gast

Re: baanontwerp scram
Ha Peter!
Haha, ja dat heb je met een Amerikaanse baan.
Ik snap het, geeft ook een mooi effect aan de baan. Heb jij toevallig zo'n ontwerp of weet je er een hier op t forum, zou het wel eens willen zien,

mvg
Re: baanontwerp scram
Citaat van: no_way_today op maandag 18 september 2017, 20:07:16
Beste mede-ontwerpers,
Heel vervelend: ik kan niet meer bij mijn ontwerp in scram, je dient ineens een versie te kopen.
Nu zou ik dat best willen, maar als je ineens moet betalen, dan ga ik misschien voor een ander programma.
Wat is naast scram nog meer een mooi ontwerpprgramma?
Je kan aan WinTrack denken. Echter zal je hier ook voor moeten betalen als je de volledige versie wil.
Re: baanontwerp scram
Gerrit-1959
gast

Re: baanontwerp scram
Hallo Bas,

Ook is er Anyrail. 44 euries.
Re: baanontwerp scram
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: baanontwerp scram
Hallo Bas,

Een gratis programma is KLIK: TRAX; tenminste voor zolang het duurt.
Zodra de grootste fouten er uit zul je toch ook voor dit programma moeten gaan betalen.
Re: baanontwerp scram
no_way_today
gast

Re: baanontwerp scram
Beste Mederailers,

Afgelopen week in de late uurtjes wezen ontwerpen en ik denk dat ik qua baanplan nu aardig in de buurt kom van mijn eind ontwerp. Dan het landschap nog!
Ik heb toch gekozen om een schaduwstation te maken. Ik heb een draaischijf met turncontrol 9651, zodat de draaischijf volledig digitaal aangestuurd kan worden. Alleen past mijn up challenger 4-6-6-4 + tender niet op de brug, te lang! :P Nu wil ik nog een big boy (nog langer 4-8-8-4) en samen kunnen deze dan onder de baan op gesteld staan.

Door de draailussen, kunnen de treinen beide kanten op.

foto1: volledig baanplan
foto2: schaduwstation met hellingen
foto3: bovenbaan



Mocht je het ontwerp als scram willen hebben, graag een pm
Re: baanontwerp scram
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: baanontwerp scram
Dag Wiebe,

Waarom je scarm-bestand hier niet uploaden?

Bovenin zie ik twee slingers lopen.
Gaan die over elkaar heen of kruisen ze elkaar?
Re: baanontwerp scram
no_way_today
gast

Re: baanontwerp scram
Hoi Henk,

Bij deze!

De rails Lopen over elkaar heen.


Re: baanontwerp scram
no_way_today
gast

Re: baanontwerp scram
Het ontwerp