Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto

Gestart door Looney Tunes zondag 20 september 2015, 21:03:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto
Beste Spoor-foto-vrienden,

De winnaar van de vorige wedstrijd is bekend, dus hierbij de start van de nieuwe.
En dus weer tijd om foto's te gaan maken, ditmaal van de 3railforum ketelwagon. De foto mag op een modelbaan genomen zijn, maar ook i.c.m. grootspoor. Dus wees creatief, en zorg dat er een mooi plaatje uitkomt... 
Stuur een paar mooie plaatjes in en maak kans op het nog steeds mysterieuze maar prachtige prijzenpakket!

Er kan nog ingezonden worden tot en met 12 december 2015!

Thema: Mooiste 3railforum ketelwagen foto

Inzenden naar: (Vergeet a.u.b. niet uw voornaam & forumnaam in de mail te vermelden.)

Spelregels - LET OP, deze zijn gewijzigd
1: De foto?s dienen te voldoen aan het aangegeven thema
2: De foto?s dienen van acceptabele kwaliteit te zijn (dus geen wazige opnamen etc.).
3: Er mogen maximaal 2 foto's per deelnemer ingezonden worden!
4: Als u al eens gewonnen hebt, mag u wel gewoon weer inzenden maar zal uw foto buiten mededinging op de site geplaatst worden. En niet in de poll verschijnen, dit zodat alle stemmen ook echt op foto's die kans op de prijs maken gebruikt worden.
5: Uiteindelijk beslist de organisatie van de fotowedstrijd wie gewonnen heeft. De Poll heeft hier een grote invloed op, maar het kan zijn dat iemand anders wint.
5: Filmpjes worden geweigerd! Het is en blijft een fotowedstrijd.
6: Het is toegestaan om foto's van nu én/of vroeger in te sturen, zolang ze maar door u genomen zijn.
7: Het plaatsen van een copyright in de foto is niet toegestaan, dit om te zorgen dat er zo eerlijk mogelijk gestemd kan worden. Bij de poll verschijnen ook geen namen, deze komen nadien op de website. 
8: Nadat uw foto binnengekomen is wordt deze z.s.m. op de website geplaatst. Deze verschijnen dan op deze pagina.
9: Na de inzendtermijn zal zo snel mogelijk een stemtopic geopend worden.

Aanbevelingen:
1: Zorgen voor een goede fotocompositie. Vermijd afvallende buffers, palen in het onderwerp en scheefstaande onderwerp.
2: Zorg voor een goede belichting en een scherpe foto. Vermijd foto?s aan de schaduwzijde van de zon. Bij modelfotografie bij voorkeur gebruikmaken van een tijdopname (dus geen flits gebruiken)

We zijn weer zeer benieuwd naar jullie creativiteit!

Met vriendelijke modelspoorgroetjes,
Het 3railforum Fotowedstrijd Team
Sascha, Herman & John


NB. het forum is niet aansprakelijk voor eventueel ontstane schade. Schadeclaims worden dan ook niet geaccepteerd. Wees altijd voorzichtig rondom het spoor, en overtreedt geen regels!
Re: Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto
Bij deze is de nieuwe fotowedstrijd geopend, we wachten de inzendingen met spanning af...
Re: Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto
Ik wil graag nog even expliciet vermelden: Alleen foto's waarop de 3railforum ketelwagen te zien is doen mee, alle andere worden geweigerd!
Of de ketelwagen op de baan of ergens bij grootspoor genomen is maakt niet uit, maar de wagon moet duidelijk te zien zijn. 

Ik zal verder proberen voor het eind vd week de eerste inzendingen up te loaden.
Re: Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto
Al ben je nog zo creatief: zonder zo'n wagonnetje kan je dus niet meedoen ...  :confused:

Resumé: de fotowedstrijd is niet voor alle leden van het 3rail forum,
doch enkel voor diegene in bezit van een 3rail wagonnetje!
Ik vraag mij af of hiermee niet een te grote beperking wordt opgelegd?
Waarom niet een ketelwagon als onderwerp in het algemeen?

Groeten,

Erik (die géén 3rail wagon heeft en wil :wink:).
Re: Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto
Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 21 oktober 2015, 13:09:55

Al ben je nog zo creatief: zonder zo'n wagonnetje kan je dus niet meedoen ...  :confused:


Pak dan een virtueel karretje en plaats deze in z'n natuurlijke habitat. En maak voorts een foto van die ladekast. ;)

Met groet,
Ben.
Re: Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto
Citaat van: Looney Tunes op woensdag 21 oktober 2015, 11:41:16
Of de ketelwagen op de baan of ergens bij grootspoor genomen is maakt niet uit, maar de wagon moet duidelijk te zien zijn. 
of ergens bij grootspoor
Een 3rail forumwagen in schaal 1:1.... :help: :D 8o
Re: Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto
Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 21 oktober 2015, 13:09:55
Erik (die géén 3rail wagon heeft en wil :wink:).

Hoi Erik,

Tjaaa... Daar kan de rest weinig aan doen hè? :) Maar we wilden deze unieke actie die ons forum heeft gedaan nog eens in het zonnnetje zetten ;)
We denken op deze manier dat de mensen die wel een wagonnetje hebben daar op een leuke manier mee bezig kunnen zijn.
Voor de mensen die geen wagonnetje hebben, komt er wel weer een wedstrijd waar men wel weer aan mee kan doen.
Geldt trouwens voor alle onderwerpen dat er wel een groep buiten het thema valt.. Niet iedereen kan weatheren enz enz.
Re: Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto
Dag Sacha.

Ik begrijp de argumentering, echter de actie zou ietwat breder worden indien bijvoorbeeld één van
de twee ingezonden foto's met thema 'ketelwagon' de bewuste 3rail ketelwagon zou moeten zijn.
Zodoende creëer je een breder draagvlak voor de fotowedstrijd en betrek je (vermoedelijk) een
groter publiek, uitgaande van het aantal 3rail ketelwagons die in omloop zijn gebracht.
Iemand (zoals ik :wink:) zonder 3rail ketelwagon zou dan toch mee kunnen doen, zij het met één inzending.

Enfin, volgende keer beter?

Groeten,

Erik.
Re: Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto
Erik, dan zou je het om het eerlijk te moeten laten verlopen ook 2 polls opzetten, en welk effect creëer je dan...
Juist, die van 2 fotowedstrijden in 1 kwartaal.

Zoals Sascha al vertelde; het thema wisselt ieder kwartaal en dan kan het eens voorkomen dat je, vanwege het thema niet kan mee doen.
Verder wil ik wel benadrukken, nergens staat dat het je eigen ketelwagon moet zijn, dus ik zou zeggen zoek een forumlid met een wagon op :-) (En die zijn er echt wel te vinden)

En als laatste wil ik nog even mededelen, wij organiseren deze fotowedstrijd ook voor de lol en doen het allemaal vrijwillig. ;)
Re: Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto
Ook op de gastendag zijn veel forumwagons te zien (moet je wel deelnemer zijn  >:-D) en Houten is er ook weer binnenkort, misschien staat het 3railforum daar ook met een stand met de wagon op een demospoortje ?
Re: Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto
De eerste inzendingen van deze wedstrijd staan online, zie: http://website.3rail.nl/index.php/huidige-fotowedstrijd

U kunt nog altijd meedoen door uw foto (o.v.v. uw naam en forumnaam) naar

PS: Ik weet dat inzending 5-10 leeg zijn, dat klopt.
Re: Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto
Volgens welk criterium is bepaald dat mijn inzendingen "buiten mededinging" geplaatst zijn?
Re: Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto
Hallo Wim,

Zie de gewijzigde regels:

Citaat van: Looney Tunes op zondag 20 september 2015, 21:03:27
4: Als u al eens gewonnen hebt, mag u wel gewoon weer inzenden maar zal uw foto buiten mededinging op de site geplaatst worden. En niet in de poll verschijnen, dit zodat alle stemmen ook echt op foto's die kans op de prijs maken gebruikt worden.

Mvg, John
Re: Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto
 :thumbup: Begrepen. Dank voor 't antwoord.  :thumbup:
Re: Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto
De volgende 4 inzendingen van deze wedstrijd staan online, zie: http://website.3rail.nl/index.php/huidige-fotowedstrijd

U kunt nog altijd meedoen door uw foto (o.v.v. uw naam en forumnaam) naar te sturen.
Re: Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto

Er zijn al een stel fraaie plaatjes geschoten, zag ik net  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto
Ha, nu niet iedereen mee kan doen, zie ik mijn kans groter worden eindelijk iets te winnen >:-D >:-D
óf ik ga mijn wagonnetje verhuren aan mensen die graag mee willen doen ( m'n keteltje zit nog nieuw in zijn doos.)
Groet Arend ;)
Re: Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto
Mooie inzendingen!

Er is nog wel een typo zichtbaar: Inzenading #2:
Re: Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto
Bedankt voor het doorgeven Bas, de typo is eruit.
Verder weer de inzendingen die binnen waren geüpload.

Inzenden kan nog door uw foto (o.v.v. uw naam en forumnaam) naar te sturen.

Re: Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto
Misschien zie ik het over het hoofd, of begrijp ik niet wat de bedoeling is... Maar waar en hoe kan ik stemmen?!
Re: Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto
Stemmen kun je, nadat de inzendtermijn gesloten is.
Re: Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto
Ok thx! dat wist ik dus niet  :D
Re: Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto
Wat Wim zegt klopt helemaal, zie:

Citaat van: Looney Tunes op zondag 20 september 2015, 21:03:27
9: Na de inzendtermijn zal zo snel mogelijk een stemtopic geopend worden.
Re: Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto
De inzend datum is al weer even geleden. Misschien langzaam aan een draadje beginnen om te kunnen stemmen?

Gr.  Charlie
Re: Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto
Charlie,

Ik heb vannacht onderstaande berichten in een kalender draadje gezet, zelfde geldt voor de fotowedstrijd.
Ik ben het niet vergeten, maar er moeten nog wat dingen voor de studie dit jaar worden gedaan, en dat gaat toch even voor ;)

Gr, John

Citaat van: Looney Tunes op vrijdag 18 december 2015, 00:27:35
Hallo Ivan,

Klopt, de beurzen in 2016 moeten er nog allemaal ingezet worden.
Als ik daar tijd voor heb dan verschijnen de diverse kleine en grote beurzen vanzelf weer.

Maar eerst even nog druk met wat dingen voor de studie, en dat gaat voor ;)

Gr, John (beheerder vd kalender)
Citaat van: Looney Tunes op vrijdag 18 december 2015, 00:33:14
Hallo Ivan,

Begrijp ik, nu is het gelijk voor iedereen duidelijk.
Maar het komt t.z.t. allemaal goed.

Gr, John
Re: Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto
Een gratis (off-topic) tip John.

De forumsoftware voorziet in een mogelijkheid dat gebruikers zelf de kalender vullen. Kijk even bij BNLS hoe dat geregeld is.

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/board,58.0.html

De betrokkenheid van forumleden/gebruikers bij gebeurtenissen wordt op die manier flink vergroot. Wel zo aardig en spaart jou werk. ;)

Met groet,
Ben.
Re: Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto
Ben,

Bedankt voor de tip, zal het doorgeven aan het beheer, die beslissen daar allemaal over, ik regel alleen de kalender.

Gr, John
Re: Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto
Aha, John. Had ik niet gelezen. Doe rustig aan, je studie is belangrijker.

Gr.  Charlie
Re: Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Fotowedstrijd Q4 2015 : Mooiste 3railforum ketelwagen foto
Citaat van: Spoorman op vrijdag 18 december 2015, 16:51:14
De forumsoftware voorziet in een mogelijkheid dat gebruikers zelf de kalender vullen. Kijk even bij BNLS hoe dat geregeld is.

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/board,58.0.html

De betrokkenheid van forumleden/gebruikers bij gebeurtenissen wordt op die manier flink vergroot. Wel zo aardig en spaart jou werk. ;)

Hoi Ben,

Is ons bekend.. Ooit geprobeerd ook ;) Maar wij kiezen voor deze methode, omdat we liever vooraf staven (voor zover mogelijk) of iets klopt voordat we het plaatsen. Er werd nogal eens iets op de verkeerde datum geplaatst, en daar kom je dan pas achter als het te laat is. Los daarvan werd het een onoverzichtelijk rommeltje (hele verhalen in de titel etc).

Groetjes,
Sascha.