Dank allen!
Door naar het materieel wat tegenwoordig ook nog rondtuft, maar dan in flavlip uitvoering: de Sprinters.
Gebroederlijk met een Plan-V staat deze Sprinter op station Dordrecht te wachten op de volgende dienst. Links op de foto een dienstauto van de NS.
Drie neusjes verzameld bij elkaar op Rotterdam CS: een Sprinter, op de achtergrond een 1100 met wat kletsend rijdend personeel. En de vraag: wie ziet het derde neusje? (tip: gebruik je fantasie
).
Een Sprinter-3 op station Dordrecht Centraal. Is het iemand opgevallen dat in de loop der jaren de veiligheidsregels wat aangescherpt zijn? Tussen de perronrand en de witte tegels zat vroeger maar 1 tegel van 30 cm (dus 45 cm afstand). Tegenwoordig zijn dat 2 tegels van 30 cm, dus kom je uit op 75 afstand. En uiteraard was er in 1985-1986 nog geen spoor van de ribbel-tegels voor binden/slechtzienden.
Ik had ook nog een foto gemaakt van een van de eerste Koplopers, de 4002:
Die stond samen met een Plan-V en een Mat-46 opgesteld op een station ergens. Waar? Ik zou het niet meer weten.
Scanner wat meer detail laten ophalen. Geeft niet een echt beter resultaat .....