We gaan nog even terug naar vroeger. Ik heb mijn map nog even doorgeworsteld (valt niet veel aan te worstelen hoor, want zo dik is hij jammer genoeg niet) en heb nog acht foto's ingescand van de rit Maastricht - Aken en weer terug.
Ik begin op Aken. Daar staat de BR515 klaar voor vertrek als trein naar Maastricht. Zoals je kunt zien was het toen al niet het nieuwste treinstel, want er zitten de nodige oplapplekjes op.
Vanuit Aken was er eerst een stukje dubbelspoor ....
.... voordat de aftakking naar links gedaan werd en het als enkelspoor richting Nederland ging. Het stukje tussen de grens en Vetschau is tegenwoordig opgebroken.
update juni 2022: Deze foto is te plaatsen net voor Vetschau, net na de toenmalige overweg in de Karl Friedrich Strasse.
De beveiliging van de lijn was met armseinen, dus lekker ouderwets.
update juni 2022: deze foto toont het inrijsein van Wijlre-Gulpen. Deze situatie zal volgens de ZLSM weer teruggeplaatst worden.
Aan de Nederlandse kant takte de lijn na Schin op Geul aan, aan het normale dubbelspoor. Deze foto is dan (volgens mij) ook te plaatsen tussen Schin op Geul en Maastricht.
De tegenligger is een DE2 die al geel gemaakt was.
update juni 2022: deze foto is te plaatsen op het stuk net na Schin op Geul. In de verte is het viaduct te zien waar ooit het station Oud-Valkenburg gelegen heeft.
Bij het naderen van Maastricht staat een 1100 of 1300 (wie het weet mag het zeggen) met een passagierstrein te wachten.
Tegemoet komend verkeer in de vorm van een Plan-V.
Op de foto van Maastricht in de eerste post van deze bijdrage is in de verte een goederentrein te zien. Deze staat één spoor vanaf het perron met lok 2344 voorop te wachten.