Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

160229: Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: 2de publicatie LOKI 2016/5

Gestart door Has-bls zondag 13 september 2015, 11:59:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Zelfbouw Schakelposten BLAUSEE-M. en AUSSERBERG: samenwerking ArjanM en Has-bls
Henk

Superhoge  afwerkingsgraad, echte topklasse,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Zelfbouw Schakelposten BLAUSEE-M. en AUSSERBERG: samenwerking ArjanM en Has-bls
Dit bouwverhaal wordt er eentje om in te kaderen😳😄😄
Re: Zelfbouw Schakelposten BLAUSEE-M. en AUSSERBERG: samenwerking ArjanM en Has-bls
Hallo Henk!
Mijn mond is open gevallen en krijg hem haast niet meer dicht.
Prachtig man!! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Groet Wim
Re: Zelfbouw Schakelposten BLAUSEE-M. en AUSSERBERG: samenwerking ArjanM en Has-bls
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Zelfbouw Schakelposten BLAUSEE-M. en AUSSERBERG: samenwerking ArjanM en Has-bls
Ziet er super uit Henk :thumbup:
Dat ga ik je niet na doen hoor.
Re: Zelfbouw Schakelposten BLAUSEE-M. en AUSSERBERG: samenwerking ArjanM en Has-bls
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Zelfbouw Schakelposten BLAUSEE-M. en AUSSERBERG: samenwerking ArjanM en Has-bls
Gisteren allerlei kleinigheden nog aangebracht op de Schakelpost waaronder nog diverse isolatorsteunen.  Er moeten nog wat kleine onderdelen aan de schakelpost worden bevestigd en dan mag ie in een reinigingsbad om te ontdoen van slijpstof en vetten om dan in de primer gezet te worden.

Tevens een ruw begin gemaakt van het hekwerk wat om de schakelpost heen staat (zie ook eerste post). De achterzijde links heeft een verhoogd hekwerk en staat in het echt in een betonnen steunmuren hoek. Alle palen zijn nog niet bevestigd.

Aan de voorzijde steken sprieten uit voor het hekwerk wat daar nog moet komen. Gaten voor de palen zijn voorgeboord.

Het is nu nog het gaas wat er aan bevestigd moet worden: Arjan is op zoek naar de gewenste mesh en anders snuffelen we nog in Houten op 3 oktober.

De grondplaat is er nu onderuit: die wordt gereinigd van allerlei vetten en slijpstof om deze in de primer te gaan zetten en daarna de bokken op kleur brengen.

Een flink aantal onderdelen is met de hand gemaakt en ? behalve de bokken ? gesoldeerd. Het wachten is ook op de 3D-geprinte schakelkasten en schakelaasrs, alvorens het hekwerk definitief kan worden gemaakt en gesloten. Ook de 2 lantaarns moeten nog worden bevestigd aan de masten ter weerszijden van schakelveld 2. Dat zijn ook de enige masten met een kwartslag gedraaid H-profiel.
Re: Zelfbouw Schakelposten BLAUSEE-M. en AUSSERBERG: samenwerking ArjanM en Has-bls
Henk

Prachtig gewoon, woorden schieten tekort,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Zelfbouw Schakelposten BLAUSEE-M. en AUSSERBERG: samenwerking ArjanM en Has-bls
Henk,
Je gaat hard en mooiiiiiii😯😯😯😯
Re: Zelfbouw Schakelposten BLAUSEE-M. en AUSSERBERG: samenwerking ArjanM en Has-bls
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Zelfbouw Schakelposten BLAUSEE-M. en AUSSERBERG: samenwerking ArjanM en Has-bls
Dank, dank mannen :-)

Vanmiddag de bodemplaat en de bokken in de primer gezet. Nadat deze goed opgedroogd was, een begin gemaakt met de afrastering rondom de schakelpost.

Het kan nu nog in delen van de grondplaat worden getild om ook in de primer te worden gezet. Arjan neemt hem daarna onderhanden om het geheel te airbrushen in de door hem gewenste kleur.  Daarna  de laatste finishing-touches ( schakelaars, schakelkasten, isolatoren en verbindingsdraden en nog wat kleine frutsels die we mogelijk nog zijn vergeten).

De volgende foto?s geven steeds meer een herkenbaar beeld van de schakelpost:
Re: Zelfbouw Schakelposten BLAUSEE-M. en AUSSERBERG: samenwerking ArjanM en Has-bls
 :thumbup: :thumbup:

groet
Harald
Re: Zelfbouw Schakelposten BLAUSEE-M. en AUSSERBERG: samenwerking ArjanM en Has-bls
Henk,

Dit doen er jou niet veel na hoor, val van de ene verbazing in de andere vakmanschap is dat .


Groeten

Peter
Re: Zelfbouw Schakelposten BLAUSEE-M. en AUSSERBERG: samenwerking ArjanM en Has-bls
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Zelfbouw Schakelposten BLAUSEE-M. en AUSSERBERG: samenwerking ArjanM en Has-bls
 :thumbup: :thumbup:

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Zelfbouw Schakelposten BLAUSEE-M. en AUSSERBERG: samenwerking ArjanM en Has-bls
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Zelfbouw Schakelposten BLAUSEE-M. en AUSSERBERG: samenwerking ArjanM en Has-bls
Hallo Henk,
De vorm en snelheid zit er aardig in! Het zijn bouwwerken op zich! Binnenkort zien we het resultaat, dat het moment is aangebroken, dat alle aansluitpunten bedraad gaan worden. Ik vermoed, dat de firma "S" er jaloers op kan zijn! Zulke vormen heb ik niet in hun collectie gezien. Waarschijnlijk is er geen 'markt' voor; kostprijs wordt dan veel te hoog! En de 'ware' hobbyist zal zegevieren. Vol houden, Henk! We kijken uit naar jouw vorderingen! Suk6. :thumbup:
Re: Zelfbouw Schakelposten BLAUSEE-M. en AUSSERBERG: samenwerking ArjanM en Has-bls
Erg mooi mannen. Leuk gezamenlijk project!
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Naam van het topic iets aangepast. Dit topic behandelt de opbouw van Schakelpost BLAUSEE-MITHOLZ.

AUSSERBERG is in het volgende topic te volgen (verwijzing opgenomen in eerste post): Zelfbouw Schaltposten AUSSERBERG: samenwerking ArjanM en Has-bls

Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Vandaag zijn de bestellingen van Shapeways binnen gekomen. (jouw lampen zaten er ook bij Harald  :thumbup:)

Ik moet zeggen; boven verwachting! De ontwerpen zijn met andere software gemaakt en ik was wel benieuwd hoe dat door Shapeways wordt verwerkt. Overall is het een vooruitgang. Makkelijker ontwerpen en prima prints.

De printen worden nu eerst van de was ontdaan met zeepsop in de ultrasoon reiniger. Daarna zal ik ze van een basis kleur voorzien.

Oordeel zelf: dit is voor het schoonmaken.  De isolatoren, heb er één losgemaakt om te kijken of de details ook te zien zijn. Van die 0,1 mm blijft niet veel over, maar onder het juiste licht is het nog te zien. Hopelijk haalt verf het weer een beetje op.


Van de schakelaars waren er twee kapot. De handel afgebroken. Ik heb twee lagen boven elkaar ontworden en die haakten een beetje in elkaar. Mijn fout.
Maar er zijn nog 58 schakelaars over, dus voorlopig kunnen we vooruit:
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Jakkes dat gaat bangelijk worden :O
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Hi Arjan,

Hartstikke mooi dat ook mijn lampenkappen er zijn.
Nu kan ik 3 okt. niet naar Houten ben dan in Werkendam.
Kan je ze meenemen en aan Henk meegeven ? (Of ben je zelf a.s. zaterdag ook in Wdam?)

groet
Harald
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Hoi Arjan dat ziet er erg mooi uit ben benieuwd als ze een kleurtje hebben.

groeten Martin
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Sterker nog Martin,

Ik ben nog veel meer nieuwsgierig naar het complete eindresultaat van de schakelposten. Dat beloofd nog wat :D
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Henk ik heb daar alle vertrouwen in dat het mooi word.

groeten Martin.
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Ik zie voor het eerst dit draadje, maar ik val van de ene in de andere verbazing. Dit is het echte top werk van een modelbouwer.
Henk, geweldig in een woord.

Groet Herman.
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
De lampen voor de Schaltposten zijn ook klaar. Ik had tien lampekapjes aan één printboom gezet. Er zijn er maar twee nodig, maar voor het geval dat...
Gelukkig maar. Ieder ontwerp vraagt weer z'n eigen aanpak. Drie kapjes heb ik verprutst door het fout te doen. Zo moet je bijvoorbeeld niet proberen afplaktape er af te trekken terwijl je het kapje aan de randjes vast houdt. Dan buigen ze om  :(

En ook bleek de ruimte in het kapje net te klein voor 1206 SMD leds. Ik had nog wel 0603 liggen, maar helaas niet in koud wit. Nou ja, warm wit is ook niet lelijk. En de lampen hoeven alleen aan bij werkzaamheden. Dus doe ik het er maar mee.

De afplaktape was nodig omdat ik de rand onbewerkt wil houden. Het melkwitte kunststof simuleert het melkglas dat erin zit. Door het printen is het kokertje niet helemaal glad, waardoor er toch wat verf op is gekomen. Dat heb ik deels weg geschuurd, deels laten zitten. Die lampen zullen in het echt ook niet brandschoon zijn.

Het buigen van de buis heb ik dit keer met een tang gedaan. Wel met een draad in de buis om knikken te voorkomen. ik heb een vrij kleine radius aangehouden. In het echt is het ook vrij hoekig. Nadeel daarvan is dat de beschermdraad er dan niet meer uit gaat. Dus eerst buigen. Dan deels terug buigen. Buigdraad eruit, 0,15 mm lakdraad erin. Buis in definitieve vorm buigen en dan na het verven met de lakdraad twee 0,08 mm lakdraadjes er door trekken. En dan krijg je dit:



En met het licht aan:


En een beetje van opzij, zodat je de "scherpe" gebogen  buis kunt zien:


Zaterdag overdracht aan Henk, kan hij ze op hun definitieve plek aanbrengen.
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Jemigdepémig... Knap priegelwerk hoor :important: :thumbup:
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Arjan

Top klasse werk, zeer geslaagd,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Arjan,
Nou, dat is zeker een priegelwerk. maar het wordt resultaat beloond zich zelf! Wat geweldig gedaan. Ontstellend wat een geduld jij hebt opgebracht en dat is niet voor slechts één, maar een sessie van 10! Petje af!
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Mooi stukje vakwerk Arjan, heel mooi.

Groet Herman.
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Dat is nu een knijp(er) en piepsysteem  :D Mooi gedaan Arjan. We gaan wel bliksems hard zo met de totale opbouw en afwerking  :thumbup:.

Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Het juweel wordt maar mooier en mooier😀😀
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Daar sluit ik me helemaal bij aan. :thumbup: :thumbup:

Groetjes

Wil Tweeendrie
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Erg mooi om ook deze vorderingen te zien!

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Om een idee te geven waar deze lampen geplaatst worden: deze hangen weerszijden aan de masten van veld-2.

Een close-up uit een foto van het origineel en een foto waarop de voorziene posities zijn aangegeven:
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
-Henk:

Zier er beter en beter uit, knap staaltje knutselwerk,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Hoe krijg je het voor elkaar, zo mooi gedaan allemaal  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
 8o Man, man, wat een kunstwerk gaat dit worden (of is het eigenlijk al)
Petje af voor dit knap staaltje modelbouw.
Gaat er ook gaas voor komen op de baan? Want dan word het zicht erop eigenlijk een beetje verpest door een hek.

Dirk-Jan
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Dirk-Jan,

Ja: er wordt zeer zeker gaas bevestigd rondom deze schakelpost. Arjan en ik (en Petdig1) zijn aan het oriënteren welke het beste aan de eisen voldoet.

Petdig1 stuurde me deze week een monstertje van mesh-2 en mesh-3 die ik tegen de schakelpost heb gelegd. Mesh-3 valkt af: die is veel en veel te grof van structuur en ook Petdig1 is die mening toegedaan.

Van Arjan een afbeelding van gaaswerk van Saemann Aetztechnik. Deze spreekt qua vormgeving (daar waar de rode lijntjes doorheen zijn getrokken, nog het meeste aan en benadert ook zeer dicht de werkelijkheid. Materiaal hebben we nog niet in handen: hopelijk zaterdag in Houten om te kijken en te vergelijken.

Om alvast een tipje van de sluier op te lichten hoe het er uit zal kunnen gaan zien:

Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
-Henk:

Idd de mesh-2 toont het beste,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Vandaag wat gelegenheid gehad om de schakelpost meer en meer op te knappen:

1. Geheel in de primer gezet;
2. Vloer betonkleur gegeven;
2. Verdeeldraden aangebracht inclusief de bijbehorende isolatoren.

Volgende fase is de draden met elkaar verbinden, maar nog niet de schakeldraden. Daar heb ik de kastjes voor nodig en de schakelaars.
En zo krijgt de schakelpost steeds meer en meer een zeer herkenbare smoel ...... 


Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
-Henk:

Weer toppie,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Henk,

Hoe doe je het toch, man zo mooi gemaakt. kan je makkelijk verkopen, zal zeker een markt voor zijn.  :idea: :idea:
Is mooier dan in de winkel gekochte bouwdozen.  :thumbup: :thumbup:
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Peterke (e.a.),

Dank voor de complimenten! Vergeet Arjan ook niet: ook hem komt alle lof toe. De resultaten van zijn werken zijn binnenkort ook hier te zien en straks op de Gastendag. Dank zij Arjan ben ik in staat iets heel moois voor elkaar te krijgen waar zelfs vanuit Zwitserland al naar gekeken wordt.

Hoe ik het voor elkaar krijg??? Misschien net als ieder andere kunstenmaker onder ons. Ik heb een stelregel in mijn avatar staan: gebaseerd op een oude wijsheid van wijlen mijn oma:  ?kan niet ligt op kerkhof en wil niet ligt er naast? of te wel ?waar een wil is, is een weg?. Wijsheden die menig ander op dit forum zal aanspreken.

Als je iets echt wilt dan is de drive en durf ook aanwezig en dan kun je het ook; al lukt het meestal niet in één keer goed. En dat hoeft ook niet. Gaandeweg verbeter je jezelf en leg je je eigen lat onbewust wat hoger. En beleef je evengoed steeds meer plezier aan je eigen werk. En mocht iets totaal niet lukken of een bepaald talent is niet aanwezig: dan hebben we dit mooie platform om een ?hulpvraag? te stellen. Of een ?deal te sluiten? zoals ik nu in twee specifieke gevallen.

En dat is nu precies de reden waarom ik de talenten, van in dit geval de Zwitserse modelspoorders,  onder ons bij elkaar wil brengen op de Gastendag in Den Bosch: ontdekken wat we voor elkaar kunnen betekenen. En in die krachten: daar geloof ik in en dat brengt je mijlen ver. Ook in je hobby.

Citaat van: peterke33 op woensdag 30 september 2015, 17:47:18
... kan je makkelijk verkopen, zal zeker een markt voor zijn.  :idea: :idea:
Ik denk niet dat het zo makkelijk verkoopbaar is Peterke. Qua materiaalprijs zal het nog lukken.  Als ik je aangeef dat er op dit moment meer dan 100 uren arbeid inzit ?????  Dan is de tijd van Arjan niet eens meegerekend. Met andere woorden: handwerk is vrijwel onbetaalbaar.

Citaat van: peterke33 op woensdag 30 september 2015, 17:47:18
Is mooier dan in de winkel gekochte bouwdozen.  :thumbup: :thumbup:
En dan verkoopt SO*** het nog niet eens in een doosje, maar kant en klaar in een zakje.
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Henk,

Inderdaad ben Arjan, ook vergeten te vermelden. en het verkopen das inderdaad niet betaalmeer, als ik schoenen zal maken op maat hand gemaakt, dan ben je ook al vlug 1000 euro of meer kwijt. materiaal en uren vind het wel mooi dat jij dit voor elkaar krijgt, das het leuke aan de hobby iets maken wat niet in de winkel te verkrijgen is.
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Het was vandaag een leuke dag op de beurs en met de nodige aanwinsten teruggekeerd naar huis.

ArjanM bracht het volgende voor me mee waar ik verder mee aan de slag kan:

Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Om de vaart er in te houden: gelijk na thuiskomst de schakelkasten op de bokken verlijmd en een schakelaar aan het rek gehangen.

De onderstaande detailopnames spreken verder voor zich:

Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
-Henk:
Weer een stapje dichter bij de afwerking, zeer mooi gemaakt,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Jørg:

Kastjes en schakelaars zijn creaties van ArjanM.  Daar heb je vanmorgen ook even kennis meegemaakt: zat tegenover mij.

Montages laat ie graag aan mij over  :) (en ik vind het leuk ;-) )

Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
-Henk & Arjen:
Volg jullie draadje op de voet, Arjen is de ontwerper van verschillende onderdelen van de schakelpost en jij monteert ze, mooie samenwerking die tot een bijna perfect resultaat komt, beiden proficiat met het reeds behaalde resultaat,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Ook even kort kennis gemaakt met Arjan, maar had nog afspraak met Hans (Hanzi).
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Dat is nog eens een vrachtbare samenwerking, wat zich openbaart in de bijgaande foto's. Geweldig resultaat!! Bedankt voor jullie update! Gaat fantastisch worden! Ik heb er even geen woorden voor en dat wil wat zeggen, hè, Henk!
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Ziet er Top uit heren, dar doen niet veel mensen jullie na :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Vanochtend kreeg ik een paar foto's van Henk met werk dat ie gisteravond heeft gedaan. Ziet er weer fantastisch uit!

:warning: Maar wat zag ik? We hebben en fout gemaakt :O :error: 

Vergelijk even de foto van de schakelaar hierboven met die hieronder van het echt. Ze zijn verkeerd geplaatst. Had ik gisteren al moeten zien. Ik heb destijds de eerste bestelling van de schakelaar nog gecanceld omdat het dwarsbalkje niet onder de handel paste. Dom, nu heeft Henk er meer werk van de schakelaars te verwijderen en opnieuw te plaatsen.
Re: Zelfbouw Schaltposten BLAUSEE-MITHOLZ: samenwerking ArjanM en Has-bls
Dat is zonde van het werk Henk en Arjan. Maar ik vind de schakelpost werkelijk fantastisch worden Henk en Arjan :thumbup: :thumbup:

groeten Martin.

:offtopic:

Ik heb de schakelaars besteld maar zoek nog de kastjes die ze bedienen.