Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Ondergrond Modelbaan

Gestart door Michae85l vrijdag 11 september 2015, 23:08:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ondergrond Modelbaan
Michae85l
gast

Ondergrond Modelbaan
Hallo,

Ik heb een vraag m.b.t. de ondergrond. Ik zie in veel topic's dat men lichtblauwe (piep)schuim platen gebruikt. Waar kun je deze kopen?

Heb in google redelijk elke zoekterm die ik kon bedenken gebruikt maar komt dan enkel op platen piepschuim met een harde toplaag en volgens mij is dat niet juist.

Als iemand een site of een adres in de buurt van Rotterdam heeft zou ik dat zeer waarden  :D
Re: Ondergrond Modelbaan
Hallo

Bij Gamma, Praxis, Karwei etc

teunis
Re: Ondergrond Modelbaan
eM-Track
gast

Re: Ondergrond Modelbaan
hallo,

in België heb ik de lichtblauwe nog niet direct gevonden. Ik gebruik zwarte van de Brico, werkt ook goed  :thumbup:

Mvg
Geeraard
Re: Ondergrond Modelbaan
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Ondergrond Modelbaan
Zelf gebruik ik de Firstfloor blueline ondervloerplaat van de gamma.
Re: Ondergrond Modelbaan
Lid sinds: 2013

offline
Re: Ondergrond Modelbaan
Bij mij ligt er (weliswaar groene) Maclean isotac ondervloer 3 mm 8 m² van de Gamma onder
Re: Ondergrond Modelbaan
Lid sinds: 2013

offline
Re: Ondergrond Modelbaan
Bij Hubo ( belgie ) de blauwe gevonden van 3 of 5 mm.( 120 x 60 cm pak van 5 stuks )
Re: Ondergrond Modelbaan
Bij de Kwantum platen van 5 mm dik in de kleur donkergrijs.
Wordt verkocht als ondervloer voor laminaat
https://www.kwantum.nl/vloer/ondervloeren-isolatie/vloer-ondervloeren-isolatie-ondervloer-super-comfort-0360068
Re: Ondergrond Modelbaan
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Ondergrond Modelbaan
Even dit draadje afstoffen: binnenkort wil ik dit materiaal ook aanschaffen, (ik rijd C-rails dus dit leek me het handigste).
- hier bij de Kluswijs hebben ze een oranje variant, die kost ongv. ?50,- per 15m2... Wordt niet los verkocht. Dit vond ik een beetje aan de dure kant  ;)
- Volgens mij is Maclean Isotac 3mm het goedkoopste en daarop zijn ook nog eens lijnen getrokken, dus dat leek me ideaal.

Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben en voor- of nadelen willen vertellen?
Re: Ondergrond Modelbaan
Spoorman
gast

Re: Ondergrond Modelbaan
Re: Ondergrond Modelbaan
Ik heb met grote tevredenheid spoorbedding van ER DECOR gebruikt onder mijn sporen, niet bepaald goedkoop maar een zeer goed product, dubbel klevend, geluid isolerend en je kan er je bedding op vastkleven.