Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Loc BR 18 473 tender blijft ontsporen

Gestart door pejo donderdag 04 oktober 2007, 18:28:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Loc BR 18 473 tender blijft ontsporen
Hallo,

Zins ik een nieuw luitsprekertje heb ingebouw in de tender loop de tender bij elke bocht en wissel uit de rail. :( :oops:
wat heb ik verkeerd gedaan.

groeten peter jongejans
Re: Loc BR 18 473 tender blijft ontsporen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Loc BR 18 473 tender blijft ontsporen
Zijn/Is je stroomdraadje(s) niet te kort (geworden)? Waardoor de tender niet genoeg ruimte krijgt om door de bocht mee te lopen, waardoor hij er uit getrokken wordt.
Re: Loc BR 18 473 tender blijft ontsporen
Hallo,

de draadjes heb ik nu denk ik al op 20 verschillende manieren uit de loc naar de tender laten gaan kort, lang, naast elkaar, in elkaar gedraaid.
en nu hier de vraag maar eens gesteld

peter
Re: Loc BR 18 473 tender blijft ontsporen
Laat um es gewoon zonder kappen erop rijden. Gaat het dan wel goed?

Als dat zo is dan ligt het probleem bij de montage van de kappen. Je moet erg goed oppassen dat de draden niet klem komen te zitten want inderdaad, die tender ligt er zo uit.

Kijk ook even naar de sleper of die er wel netjes onder zit. Dan kan je ook nog kijken naar de tenderkoppeling, maar dat lijkt me zo onwaarschijnlijk.
Re: Loc BR 18 473 tender blijft ontsporen
Heb je het gewichtje (blokje ijzer) er wel in ?
Zonder dit gewicht is de tender te licht en wipt hij zeker uit het spoor.

Jonny.
Re: Loc BR 18 473 tender blijft ontsporen
Das een goeie  :lol:
Re: Loc BR 18 473 tender blijft ontsporen
 :D helaas wel anders was dit de oplossing.

als je de kap er af laat en de bedrading wat omhoog buigt gaat het goed
de kap er weer op gaat het mis
de bedrading kan gewoon bewegen
kan de bdraden met een punt tang in en uit de tender bewegen

peter
Re: Loc BR 18 473 tender blijft ontsporen
Hoi Peter.

Hoe lopen je draadjes vanuit je tender? Lopen ze dicht bij elkaar of wijde uit elkaar? Want anders zou het kunnen zijn dat de druk en stevigheid van de draden de tender uit de sporen duwt, desondanks dat ze lang genoeg zijn. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Hoe dik zijn de draadjes trouwens?

Mvg Kristof.
Re: Loc BR 18 473 tender blijft ontsporen
Citaat van: VincentKloeg op donderdag 04 oktober 2007, 19:09:21

Als dat zo is dan ligt het probleem bij de montage van de kappen. Je moet erg goed oppassen dat de draden niet klem komen te zitten want inderdaad, die tender ligt er zo uit.


Het lijkt er op dat de print niet goed meer in de tender zit  als je de tender in het midden pakt dan kan je de kap laten "wippen "van voor naar achter.
De kap moet volgens mij meet op de tender
ik kan maar niet vinden waar hij tegen aan loopt

mogelijk heeft iemant foto's van een tender zonderkap waar ik iets op kan ontdekken
Re: Loc BR 18 473 tender blijft ontsporen
Ik heb de tender en de lok van elkaar geschijden de pen en oog schoongemaakt en het oog een beetje verbogen  het leek er op dat deze scheef was.
weer inelkaar gezet en de lok rijd weer rond

bedankt voor het mee denken

groeten peter jongejans
Re: Loc BR 18 473 tender blijft ontsporen
Gelukkig, probleem opgelost.  :D