Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Amerikaanse locs MTH

Gestart door UncleJack donderdag 10 september 2015, 13:11:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Amerikaanse locs MTH
UncleJack
gast

Amerikaanse locs MTH
Onlangs eens een Amerikaanse loc aangeschaft van het merk MTH. Deze loc (GP35 van New York Central) wordt aangestuurd
via DCC en kan probleemloos rijden op Märklin-materieel. De loc meldde zich (uiteraard) niet aan bij mijn MS2, dus dat moest
even handmatig ingevoerd worden. Prijs van de loc was circa 280 euro in Badhoevedorp.
Re: Amerikaanse locs MTH
Lid sinds: 2012

offline
Re: Amerikaanse locs MTH
Hallo Uncle Jack,

Ik heb zelf een SD70 diesel van MTH Katy UP 1988 via internet gekocht bij het Spoor, Haasrode in Belgie.
Leuke loc en rijdt inderdaad probleemloos op Marklin rails.
Goed alternatief voor Marklin rijders die een Amerikaanse baan hebben, aangezien het aanbod van Marklin
op diesel gebied niet veel verder gaat als Alco en F7 locs.

gr. Pieter
Re: Amerikaanse locs MTH
Lid sinds: 2007

offline
Re: Amerikaanse locs MTH
M. heeft ook bitter weinig Amerikaanse rijtuigen in haar assortiment, uitsluitend Budd cars van AT&SF, terwijl er zoveel veelkleurige rijtuigen waren.  Aan Amerikaanse goederenwagen daarentegen is er geen gebrek.
Onlangs heb ik 2 sets MTH/Busch Southern Pacific rijtuigen gekocht, beide sets speciaal uitgebracht in 3-rail uitvoering met interieurverlichting.  Als ik tijd en fut heb zal ik over die sets rapporteren.
Momenteel zijn ze niet (meer) in Nederland of Duitsland te koop (stammen uit 2013/2014) maar nog wel te bestellen op de MTH website in de VS.


Willy
Re: Amerikaanse locs MTH
UncleJack
gast

Re: Amerikaanse locs MTH
Momenteel rijdt mijn GP35 rond met een aantal ketelwagens van Märklin achter zich (opdruk Esso, KVG enz). Dat treintje rijdt prima en ziet er
ook nog fraai en realistisch uit. Er komt t.z.t. beslist nog een loc bij. De SD70 is een tikje te lang voor mijn baan, dus het zal vermoedelijk een
GP35 van Union Pacific worden.
Re: Amerikaanse locs MTH
Lid sinds: 2007

offline
Re: Amerikaanse locs MTH
Bijna een jaar geleden een goeie lok getikt; een GP-38-2 Santa Fé voor 3-rail. Voor een klein 85 Euros met Lopi erin. Loopt heerlijk zacht. Een pracht koop voor mijn baan.

Robin
Re: Amerikaanse locs MTH
Robin

Prachtige loc,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Amerikaanse locs MTH
Lid sinds: 2012

offline
Re: Amerikaanse locs MTH
Mooie loc Robin kap van metaal op kunststof?
Pieter