Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Wie heeft welke NS 186 Traxx?

Gestart door PaT woensdag 09 september 2015, 23:03:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Citaat van: 3rail op donderdag 12 november 2015, 20:30:29

Wat een waardeloze vergelijking.


Ja het is me wat. Pijp-Lines had de modellen individueel al eerder besproken maar dat is je vast ontgaan want ze zijn niet zwart en hebben geen schoorsteen. Alleen is nu de Roco er bij gekomen. Zij die de ontwikkelingen van de NS machine van de diverse fabrikanten hebben gevolgd weten van de hoed en de rand.

Daarnaast vind ik de opmerking lullig. Ik behoef Pijp-Lines niet te verdedigen maar wees blij dat er mensen zijn de de moeite nemen iets van een vergelijk te posten, in dit geval op BNLS, en ik heb slechts en kopietje gemaakt.

Met groet,
Ben.
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Weet iemand waar die zwarte strepen op het dak boven de cabines voor dienen?
Ik zou denken dat het antislip stroken zijn, waar je kan staan, zonder uit te glijden, maar ik weet het niet zeker.
Deze zijn overigens niet bij de Brawa en Märklin versie aanwezig.
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Inderdaad anti slip stroken cq. veiligheids stroken om bij de panto's te kunnen komen.
Zal wel eis van NS zijn geweest want je ziet het zelden.
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Piko heeft wat moeite met de cabine nummers op de 019, ze kunnen niet kiezen dus dan maar zo..... :D



StarRail AG

Met groet,
Ben.
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Hahaha.... :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Maar het blijven mooie locs.....da's zeker.....of je mot ze niet....dat kan natuurlijk ook. :D

Mvg: Alex
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Citaat van: 3rail op vrijdag 13 november 2015, 18:51:17

Ik had dan liever een link van je gehad waar dan WEL de modellen met elkaar vergeleken werden.


Die zal er ongetwijfeld zijn maar dan moet je even zoeken.

Met groet,
Ben.
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Hahaha, goed gevonden Ben!  :thumbup:
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

online
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Ja, en..?
Dat wisten we toch al ?  ;)
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Is blijkbaar bedoeld als een stukje service van het forumbeheer naar medelid "3rail" toe. Als het ware; zeg maar... ;)
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

online
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Reeds !  >:-D
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Citaat van: nobody op zaterdag 14 november 2015, 15:18:54
Is blijkbaar bedoeld als een stukje service van het forumbeheer naar medelid "3rail" toe. Als het ware; zeg maar... ;)
Ja zoiets,....ik dacht laat ik eens behulpzaam zijn. Is overigens geen service van het forumbeheer, maar puur persoonlijk. ;)
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Piko komt medio maart '16 met een 3e Traxx met nummer 186-014.
Bron: Pijp-Lines.

Met groet,
Ben.
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Ik heb sinds kort de Roco uitvoering: Schitterend model, de vier pantografen zijn zeer realistisch, de loc heeft geen geluid, maar kan wel als extra functie de schijnwerpers aan- en uit-schakelen.

Hans
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Vandaag is de Piko Traxx 186 019 binnenkomen rollen na een bezoekje aan Houten. Ik probeer het locadres te veranderen met behulp van mijn Ecos centrale. De uitleg hoe het adres aan te passen ie redelijk summier, ik hou de logica van de Marklin centrale aan door vijf maal van rijrichting te veranderen maar er gebeurd niet veel.

Wellicht heeft iemand op het forum de oplossing?

Groet,

Tom

Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Hallo Tom,

Je gaat een methode van een märklin centrale gebruiken op een Esu ECoS? Staat die methode in de handleiding van de ECoS?

Citaat van: Tomm op zaterdag 16 januari 2016, 15:41:30
Wellicht heeft iemand op het forum met de oplossing?

Even via de handleiding van de ECoS opzoeken. Heb je de handleiding niet? Dan kan je hem via deze link Handleidingen digitale systemen Esu downloaden. Zoek dan in hoofdstuk 11 voor programmeren van een lok.

Groet Ronald.
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
ik ben binnenkort van plan een AC versie van BR186 NS aan te kopen, de keuze gaat tussen de Brawa versie en de ACME versie, welke loc is beter en welke lok past het beste bij de LS M ICRm rijtuigen, dus met de minste kleur verschil en als het kan bijna geen kleur verschil.
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Niemand een advies voor me ?? Welke rijd het beste op k-rails, de Brawa of de ACME versie en ben natuurlijk benieuwd welke van de 2 locs het beste bijde ICRm rijtuigen van LS Models past.
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Veel reacties zul je hier niet krijgen, Piko en Marklin voeren de boventoon onder de 3railers.

Even in wat laden gesnuffeld, wat je ziet is de ACME machine met een B10 binnenland zonder airco. Oude LsModels producties dus:



Oordeel zelf.

Je kunt nog even bij de buren kijken voor de Brawa machine: http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,65281.0.html
Weet ieder geval dat de 3railer voorzien is van een Doehler & Haass decoder en de soundversie heeft het geluid van een 146.

Met groet,
Ben.
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
In Railmagazine 331 een vergelijking van alle H0 locs. Volgens mij een goede vergelijking met als motto 'alle waar naar zijn geld' of 'voor iedere beurs een 186".
Nou ja, je kan ook goed zien wat het verschil is tussen een eerste lichting 185 en een 186.  8)
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Citaat van: flevoland2012 op zondag 17 januari 2016, 16:45:38

Niemand een advies voor me ??


En Marco, kun je iets met de speciaal voor jou gemaakte foto en de link naar de buren?

Met groet,
Ben.
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
ik heb de link bekeken en er staat een foto, volgens mij is de kleurverschil tussen de Brawa en de LSM ICRm groter dan bij de ACME versie, ik weet niet of LS Models er nog zelf mee gaat komen, of er moet een andere merk met de rijtuigen komen, maar dat betwijfel ik.
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Wie heeft er al ervaring met het afnemen van de kap van de PIKO 186?

Ik zie in de handleiding een schroef in de bodem en een instructie om 4 nokken aan de zijkant te lossen.
Alleen weet ik nog niet hoeveel kracht (en waar) ik moet zetten om de kap echt eraf te krijgen.

John
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Ik heb 3 (niet NS) 186's van Piko, maar 't is mij nog niet gelukt. Ik heb er al tandenstokers e.d. tussen gehad, maar niets leek te helpen. Ook bij mij: Ik durf niet teveel kracht te zetten.
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Volgens Chris van Groterdam hoef je alleen de schroef los te draaien:

http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php/piko/730-piko-br-186-nmbs-2813?start=1
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
@ Laurent RTFM !!! :D :D
Groet Robert