Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Wie heeft welke NS 186 Traxx?

Gestart door PaT woensdag 09 september 2015, 23:03:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Ik had een heel mooi overzicht gemaakt van alle leveranciers van de NS 186 serie. ACME, BRAWA, Piko, Märklin/Trix en binnenkort Roco en LS-models komen met hun eigen versie van deze mooie locomotief.

Als ik de diverse websites bekijk, lijkt esthetisch gezien de ACME variant de mooiste voor een redelijke prijs. Märklin heeft als unieke feature dat er ook geluid in de lok zit en dat voor een kleine 200 euro. LS-models heeft ook een variant met geluid maar die moet 2 keer zoveel kosten als de Märklin-versie.

Wie-o-wie heeft 1 of meerdere van deze modellen gezien of in zijn bezit? Ik ben heel benieuwd welke fabrikant de mooiste versie maakt. Op de website van het Groterdamproject heb ik al de reviews van de ACME, BRAWA en Piko versie gelezen. Daar wint de ACME variant. Wie weet er wat meer over de Roco en LS-modesl versie? Die kan ik (nog) nergens echt vinden.
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
ik heb de ACME versie en die is erg mooi, de andere heb ik niet met blote ogen bekeken dus geen mening en op de LS M versie kan je een eeuw wachten.
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Ik heb de märklin variant besteld en wacht op het moment van afhalen.

André
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Ik heb ook de Marklin variant in bestelling staan. Kan niet wachten!
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Ook ik heb de Marklin versie in bestelling staan, als ik het goed begrepen heb zou hij deze maand uit moeten komen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Het zelfde als mijn voorgangers de Märklin loc staat in bestelling ik wacht ook op een afhaal bericht. :)
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Wat betreft het model dat LS wellicht ooit gaat leveren(hoewel die gewoon leverbaar lijkt bij AenW models?).  Klopt dat die uitvoering in samenwerking met ACME tot stand komt en dus waarschijnlijk veel overeenkomsten hier mee heeft?  Daarnaast vind ik 150 euro meer voor geluidsfuncties wel vrij heftig.  Zo'n decoder kost voor de consument maar 60 euro meer ten opzichte van een niet sound uitvoering.  LS wil blijkbaar flink verdienen.  Aan de andere kant,  het mooie ACME model,  met geluidsfuncties is wel echt een kersje op de taart.
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
 als ik het goed begrepen heb zou hij deze maand uit moeten komen  :)
[/quote]

Dat zou erg fijn zijn. Aan het einde van de maand ben ik jarig en de te verwachte "cadeaus", zijn in principe al meegerekend bij deze lok.

André
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Zijn dit alle gelukkige bezitters of toekomstige bezitters van een NS 186? Dat valt mij eigenlijk een beetje tegen...
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Het is wel jammer dat LS Models de monopoly positie heeft omtrent de ICRm rijtuigen in 1:87, haf graag gezien dat een ACME er ook mee zou komen. Als je op LS models moet wachten kan je eeuwig wachten. en iedereen wil toch ook rijtuigen achter br 186. Kortom de merken komen wel met de loc maar vergeten de rijtuigen.
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
En hebben de rijtuigen zwarte of blauwe NS-logo's?
Want de gereviseerde dienen blauwe logo's te hebben.

Gr. Marcel
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Goede vraag.  Sowieso vind ik de website van LS erg onduidelijk.  Allemaal foto's van het echte materieel,  maar geen enkele van de modellen.  Als aspirant koper wil ik juist zien hoe het model er uit ziet.
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Lid sinds: 2008

Selfie

offline
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Ik wacht ook op de M versie. :thumbup:

Groet,
Hugo
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Voor marklin was dit een uitgelezen moment geweest om ook met de rijtuigen te komen, wel aangepast natuurlijk, dus niet de foutieve 1:100 spul, maar 1:93,5 of 1:87. enige wat bij marklin icr wel geslaagd is zijn de deur openings-hendels. Rijtuigen van Ls komen waarschijnlijk voorlopig niet ivm de modern gala, maar sowieso komt Ls nooit zijn beloftes na en dat irriteert me mateloos, je verwacht iets en komt het vele jaren later, terwijl Marklin maar ook Roco redelijk aan de levertijd houden.

Dus marklin come on, kom met de rijtuigen
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Misschien een domme vraag,  maar wat is de 'modern gala'?
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Patrick,

Dat is een Chinese producent.

Klikkie doen !
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Lid sinds: 2014

Maerklin fanaat

offline
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
En ook ondergetekende wacht geduldig op de levering van deze mooie M-lok.

TFK
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Lid sinds: 2010

Stationchef van de S.a.A.-bahn

offline
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Ik wacht ook op de M variant, als ik de stummi's mag geloven zal het eind september worden, de trix variant staat gepland op oktober en aangezien ze alleen de kapjes op een reeds bestaand chassis moeten plaatsen lijkt me dat een opeenvolgende klus.
Jan
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
De Märklin/Trix variant betreft een lok uit het 'hobby' segment. Zeer grote kans dat deze een foutieve dakopbouw, met verkeerde pantograven heeft. Wel is hij inclusief sound en een redelijke prijs. Maar goed dan krijg je dus wel een locomotief die niet geheel volgens het voorbeeld is...


LS-Models ontwikkelt zijn eigen locomotief en niet in samenwerking met Brawa/Acme. LS-Models is bezig de boel te verhuizen richting een andere fabriek, aangezien de huidige producent failliet is gegaan (Modern Gala). Mallen en al zijn bezig, alleen zal het wel even duren voordat die weer beschikbaar zijn.

@Flevoland2012

Zouden er ook mensen zijn die zich irriteren aan eeuwig gezeur over levertijden en 1000 berichten dat Märklin met nieuwe ICR's moet komen?


Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Lid sinds: 2010

Stationchef van de S.a.A.-bahn

offline
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Nee, niet helemaal waarheidsgetrouw, maar ik mag hem dan toch wel mooi vinden? Zeker voor die prijs.
Dus ik zit me nu lekker te verheugen op het verlossende telefoontje.

Jan
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Stel nou dat je deze treinsamenstelling, zoals hij blijkbaar tussen Den Haag en Venlo gaat rijden wil samenstellen in 3-rail H0, wat zijn dan eigenlijk de beste opties? De Loc heb ik wel een plaatje bij, maar de wagons?


NS 186 004 + ICR-stam 16508 te Zwolle, 25-08-15 by NS-Daniël, on Flickr
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Citaat van: PaT op woensdag 16 september 2015, 13:54:17
Stel nou dat je deze treinsamenstelling, zoals hij blijkbaar tussen Den Haag en Venlo gaat rijden wil samenstellen in 3-rail H0, wat zijn dan eigenlijk de beste opties? De Loc heb ik wel een plaatje bij, maar de wagons?

NS 186 004 + ICR-stam 16508 te Zwolle, 25-08-15 by NS-Daniël, on Flickr

optie 1 = heeel lang wachten op LS Models, optie 2 = zoeken naar al uitgebrachte sets 44082 t/m  44084 en zelf de deur hoekjes plaatsen en je hebt deze combi ook.
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Citaat van: flevoland2012 op woensdag 16 september 2015, 14:07:43

optie 1 = heeel lang wachten op LS Models, optie 2 = zoeken naar al uitgebrachte sets 44082 t/m  44084 en zelf de deur hoekjes plaatsen en je hebt deze combi ook.
Hmm, daar was ik dus al bang voor..
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Lid sinds: 2012

Groningen

offline
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Hoi Patrick,

Ik heb deze combinatie, lok is van Piko en de rijtuigen van Märklin.



Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Ik heb de ACME, mooie lok rijd prima.
Alleen niet over de kruising(C-Rail), de puko's zijn dan iets hoger en het sleepcontact heeft dan niet genoeg bewegingsruimte
waardoor de wielen gelift worden van het spoor en de lok kantelneigingen krijgt. :O
Hij lijkt daarbij om te vallen maar doet dit niet.
Ik heb overigens ook de grijs witte FYRA versie van ACME (90024AC) met hetzelfde probleem.:?
De diverse Piko varianten die ik heb geven op dit punt echter geen enkel probleem.

Frits
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Hier al een tijdje de Brawa in gebruikt. Brawa verstaat de kunst een model vergaand te detailleren zonder dat het heel erg kwetsbaar wordt. Dat was me bij de wagens al opgevallen en ik wilde dus weleens zien of dat bij een loc ook zo was. Ben niet teleurgesteld. Zo ogen de stroomafnemers fragiel, maar ze zijn het niet. Model ziet er mooi uit en rijdt voortreffelijk.
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
hoe is de kleur verhouding Brawa br 186 met LS Models ICRm, is er een groot kleuren verschil of valt het mee?
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Kijk zelf maar.
En dat noem ik kortkoppelen.



Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
wel mooi kort gekoppeld, maar wat een kleur verschil zeg, dat verschil is bij de ACME versie kleiner
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Eeh, er is eigenlijk nauwelijks kleurverschil. Kijken in de buurt van de buffers. De rest wordt vertekend door de flits. Die inderdaad beter uit had gekund.
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
En bij Piko is het kleur verschil nog groter.
Maar rijd verder prima zonder problemen.

Binnenkort komt de Marlin versie uit die ik als Piko fan had besteld destijds.
Dit om duidelijk de verschillen te ontdekken van de Piko (die bij Hobby In Praktijk rondrijd) , en het Marklin model.

Ben reuze benieuwd naar die verschillen.

Mvg: Alex
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
geel van de rijtuig en geel van de loc valt mee, maar de blauw van de 2 zit enorme verschillen. maar de echte rijtuigen moet nog komen, vind dan toch dat iedereen de zelfde kleuren moet gebruiken om fijneloos te kunnen koppelen. Doet Artitec tegenwoordig ook.
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Nee, het blauw verschilt eigenlijk ook nauwelijks. Aan het dakgrijs kan je zien hoe beroerd de belichting van het rijtuig is. Maar eens een behoorlijke foto maken.  :)
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
vind het een mooie loc, maar de blauwe rand had wel strakker gemogen
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Wat heeft dat te maken met de NS traxx?

André
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Lid sinds: 2010

Stationchef van de S.a.A.-bahn

offline
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Wordt vanaf vandaag uitgeleverd: de 36622 NS Traxx

http://www.stummiforum.de/viewtopic.php?f=2&t=119292&hilit=Marklin+neuheiten&start=800#p1439589

Veel plezier met ophalen!

Jan
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Alleen als je de link 36622 eloc 186 aanklikt krijg je de 36422 ludmilla Railion te zien. :D :D :D

Rob
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Lid sinds: 2013

Raptor 1974

offline
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Citaat van: Baardo op woensdag 30 september 2015, 16:36:40
Wat heeft dat te maken met de NS traxx?

André

oeps, verkeerd draadje  :?. Is verwijderd.

Pascal
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Citaat van: Robtrein op woensdag 30 september 2015, 18:19:38
Alleen als je de link 36622 eloc 186 aanklikt krijg je de 36422 ludmilla Railion te zien. :D :D :D

Staat het verkeerde nummer in de adres balk, als je 36422 verandert in 36622 doet hij het wel goed

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Ik heb deze locomotief in mijn bezit van piko
ben zeer tevreden over het model.
goede rijeigenschappen en lekker stil
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Beste Frits,

Ik heb ook een Acme/LS lok 2803 en had ook problemen over wissels (K rails)
Je moet er een Marklin fluistersleper onder monteren (die van een type 96 stoomlok)
Die is erg dun en heeft dan genoeg speling.
Is al vroeger aan de orde geweest.
Stuur mij anders een pm en ik stuur U wel foto's.
Ik gebruik die slepers trouwens ook voor Mehano loks, die hebben (sommige modellen) ook soms
te weinig speling voor de slepers.

Mvg

Olivier 77
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Mooi , dan kan ik hem volgende week wel verwachten de M versie......

Mvg: Alex
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Citaat van: Ragoem op woensdag 30 september 2015, 20:17:37
Citaat van: Robtrein op woensdag 30 september 2015, 18:19:38
Alleen als je de link 36622 eloc 186 aanklikt krijg je de 36422 ludmilla Railion te zien. :D :D :D

Staat het verkeerde nummer in de adres balk, als je 36422 verandert in 36622 doet hij het wel goed

Hartelijke groet,
Ragoem

Inmiddels heeft men de fout ontdekt en hersteld.

Rob
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Een bekende forum gast is hem nu aan het ophalen in Badhoevedorp. Ik hoop dat we straks het eerste filmpje online kunnen zien.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Lid sinds: 2010

Stationchef van de S.a.A.-bahn

offline
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Gelijk bij mijn vrienden van Harlaar opgehaald



Jan
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

online
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
 :thumbup:
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Schitterend

Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Gefeliciteerd ermee, wat een mooie loc.

Ik kan niet wachten  8o


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Vrolijke kleuren.
Verder gewoon een doos op wielen.
En waarom steken de koppelingen zo érg vér uit???
Dat kan tegenwoordig toch beter... :(
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

online
Re: Wie heeft welke NS 186 Traxx?
Het moet door R1 kunnen, he?
verder blijft het een model uit de hobby serie...