Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Fleischmann draaischijf 6652

Gestart door Treinhobby woensdag 09 september 2015, 22:24:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Fleischmann draaischijf 6652
Hallo Iedereen,

Ik rij digitaal met een MS2.
De draaischijf van Fleischmann heb ik apart aangesloten aan de witte marklin trafo en bedien ik verder anoloog dit werkt verder prima.
Wanneer de lok op de draaischijf staat en het opstelspoor op rijdt staat de lok stil.
Mijn vraag is: Ik wil graag de opstelsporen ook voorzien van extra voeding.

Ik rij zelf alles op C-rails maar vanaf de draaischijf heb ik allemaal K-rails aangelegd.
Nu ben ik zelf al bezig geweest om een stuk K-rails te voorzien van voeding door middel van marklin 7500 en 7504 nu werkt het spoor wel doormiddel van een blauwe marklin transformator anoloog vanaf de draaischijf. Maar hoe kan ik dit het beste verder doen zodat ik ook op de opstelsporen digitaal kan rijden, zodat wel het geluid van de lok gewoon te horen is en niet alleen maar anoloog rijdt?

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Groet, Roy
Re: Fleischmann draaischijf 6652
Roy,

Als het klopt wat je schrijft dan wordt de brug van de draaischijf gevoed met analoge rijstroom.
Van de draaischijf gaan twee draden rechtstreeks naar de rode en bruine aansluitbussen van de witte trafo.
Wanneer je deze twee draden aansluit op je MS2 dan heb je op de brug ook digitale rijspanning en werken alle lokfuncties nog gewoon.
Je moet elk opstelspoor inderdaad voorzien van een afzonderlijke voeding.
Wanneer je ook die aansluit op de MS2 dan is er digitale rijspanning en werken dus ook alle functies
Ik zou niet 7500 en 7504 gebruiken; soldeer rode en bruine draden aan de aansluitstukken van de draaischijf, dat is niet moeilijk en eenvoudiger als solderen aan de k-rail

Cees
Re: Fleischmann draaischijf 6652
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Fleischmann draaischijf 6652
Per spoor omschakelbaar maken  met schakelaartje  dus analoog <> digitaal
Eventueel ook de contacten uit de brug halen en ook die met schakelaartje.

groet
Harald
Re: Fleischmann draaischijf 6652
Citaat van: BR98-10 op woensdag 09 september 2015, 23:38:13
Roy,

Als het klopt wat je schrijft dan wordt de brug van de draaischijf gevoed met analoge rijstroom.
Van de draaischijf gaan twee draden rechtstreeks naar de rode en bruine aansluitbussen van de witte trafo.
Wanneer je deze twee draden aansluit op je MS2 dan heb je op de brug ook digitale rijspanning en werken alle lokfuncties nog gewoon.
Je moet elk opstelspoor inderdaad voorzien van een afzonderlijke voeding.
Wanneer je ook die aansluit op de MS2 dan is er digitale rijspanning en werken dus ook alle functies
Ik zou niet 7500 en 7504 gebruiken; soldeer rode en bruine draden aan de aansluitstukken van de draaischijf, dat is niet moeilijk en eenvoudiger als solderen aan de k-rail

Cees

Bedankt Cees ik kan met deze info weer verder.
Re: Fleischmann draaischijf 6652
Weet iemand ook hoe ik een werkend inrijsein kan maken op een draaischijf?
Re: Fleischmann draaischijf 6652
Heb je hier iets aan? ===> klik
Re: Fleischmann draaischijf 6652
Is een inrijsein alleen mogelijk met een sven brandt decoder?
Kan het niet anders?