Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

"Little Swiss" baan

Gestart door Penpat vrijdag 04 september 2015, 09:36:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
"Little Swiss" baan
Penpat
gast

"Little Swiss" baan
Hoi allemaal,

Ik heb op een Duitse site volgende baan gezien en wil deze graag bouwen, op de bijgevoegde plannen ontbreekt echter de nummering van de Märklin C rails.
Het gehele pakket (inclusief de houten spanten) wordt te koop aangeboden in een Duitse winkel, ik heb al verscheidene pogingen ondernomen om een railplan te bemachtigen maar ik vrees dat ze daar geen Engels verstaan... :)

Mijn vraag nu : heeft iemand dit ? of weet iemand waar ik dit kan verkrijgen?

Aangezien ik met Mac werk is een opmaak in Wintrack geen optie.

Alvast bedankt voor jullie reactie
Re: "Little Swiss" baan
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: "Little Swiss" baan
Hoi Penpat (?),


Is het noodzakelijk om dit te hebben, ik heb wel even snel een opzetje gemaakt, maar het is heel lastig te zien of je nu met een 071 of juist een 077 te maken hebt (net zoals 172 of 188).


Ik heb wel een gokje gedaan, dit geeft misschien wat inspiratie, maar helemaal kloppend krijg je het niet, zolang je niet elk stukje op de tekening gaat nameten enzo.
Re: "Little Swiss" baan
Hoi Simon,

Dank je voor de inspanning, ja ik vind het wel noodzakelijk om dit railplan te hebben al is het maar om de juiste hoeveelheden van elke rail te weten...
Ik ga mijn weg van beneden naar boven opwerken en eerst beginnen met het schaduwstation.
Zonder de correcte nummering zal het niet eenvoudig zijn...

Zal er nog een foto bij plaatsen van het geheel (wordt blijkbaar zo verkocht in Duitsland voor een slordige 1400.00 euro...(zonder de rails)

Groetjes
Patrick

PS: penpat en een samentrekking van mijn voor- en familienaam  ;)
Re: "Little Swiss" baan
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: "Little Swiss" baan
Hoi Patrick,

Kennelijk had ik er overheen gelezen, dat je het na wilde bouwen.
Ik dacht al, als je t koopt is dat toch niet zo belangrijk  :D :D

Succes met tekenen, als je hulp nodig hebt verder....

ps. wees niet verbaasd als je niet overal uitkomt, ook in dit plan hebben ze waarschijnlijk wel iets gesmokkeld ;)
Re: "Little Swiss" baan
Hallo Penpat,

Heel toevallig had ik dit sporenplan ergens op mijn computer staan, maar het moest even aangepast worden naar leesbare railnummers.
Het sporenplan klopt niet als je het precies na rekent vanaf jouw tekeningen.
Het sporenplan is dan ook ietsje her en der aangepast, zodat het nu wel allemaal past.
Tevens blijven er een paar vraagtekens bij mij staan waarom er op een aantal plaatsen contactrails worden gebruikt.
De meeste keren zit er dan ook een normaal stukje rails in de buurt, deze zou je zelf nog kunnen aanpassen naar een gehele rail.
Dus een 24994 + 24094 = 24188, een 24294 + 24215 = 24230 maar ook 24194 + 24115 = 24130.
Maar dat moet je natuurlijk zelf weten. (Ik zou het veranderen als je de contactrails niet gaat gebruiken).

Als laatste plaatje heb ik een uitbreiding van het schaduwstation gemaakt, gewoon omdat daar ruimte voor is.
Je gaat dan van 3 schaduwsporen naar maximaal 7 schaduwsporen. Al naar gelang dat je nodig hebt.

Succes en veel plezier met het sporenplan. Ook voor jouw geld natuurlijk, dat mocht je vragen hebben ik wil je graag helpen.

\* edit *\  mocht iemand het tra bestand willen hebben dan zal ik dat in dit draadje ook toevoegen.

Met vriendelijke groet,
Peter
Re: "Little Swiss" baan
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: "Little Swiss" baan
Kijk eens aan Peter, scheelt een hoop werk dat je hem nog had  :D
Re: "Little Swiss" baan
Zeker weten, Simon. ;) :thumbup:

Wie wat bewaard die heeft wat!!!!!
Re: "Little Swiss" baan
Hoi Peter,

Hier heb ik 1 woord voor : geweldig !
Weet niet hoe ik je hiervoor kan danken. Van de Duitse shop heb ik daarstraks toch een antwoord gehad, ze geven het railplan niet vrij als je het pakket niet aankoopt...maar 1400 euro en 80 verzending is met net van het goede teveel, ik ga zelf aan de slag!

Ook de extra uitbreiding in het schaduwstation is zeker het overwegen waard!
De schakelrails ga ik niet gebruiken ik ga werken via bezetmelders.
Bedoeling is de baan te automatiseren via iTrain (ben een Mac gebruiker, remember) en de ECoS.
Nogmaals dank voor plan.

Groeten
Patrick
Re: "Little Swiss" baan
Hallo allemaal

Eerste maal op deze site. En na 25 jaar terug bezig met mijn zoontje van 11.
Intussen al mij locs gedigitaliseerd en toe aan ons eerste ontwerp in Wintrack.
Deze baan lijkt me fantastisch om te beginnen.
Peter, is het mogelijk om dit tra bestandje even door te sturen aub.
Alvast bedankt
Re: "Little Swiss" baan
Bij deze kokoke3.

Heel veel plezier ermee.


Met vriendelijke groet,
Peter

Re: "Little Swiss" baan
merciekes.......