Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Fabrieks model of unieke zelfbouw en bijzondere loc modellen.(Belgische 808 VTM)

Gestart door AlbertJan maandag 31 augustus 2015, 08:38:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Fabrieks model of unieke zelfbouw en bijzondere loc modellen.(Belgische 808 VTM)
Ha die Tom.
Fijn om een bevestiging te krijgen van de summiere informatie die op het internet over dit treinstel te vinden is! :thumbup:
Ik dacht alleen dat het treinstel wat ouder zou zijn omdat er een aantekening bij vermeld stond van 1979 maar misschien is dit een nummer en geen jaartal.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
 
Re: Fabrieks model of unieke zelfbouw en bijzondere loc modellen.(Belgische 808 VTM)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Fabrieks model of unieke zelfbouw en bijzondere loc modellen.(Belgische 808 VTM)
Niet echt een ombouw, maar wel een aangepaste zelfbouw loc-combinatie!

In mijn jeugdjaren had ik al eens twee 3000tjes in tractie gemaakt, met
in de dummy een rookgenerator ingebouwd. Van deze oude dummy is
het motorhuis afgezaagd en van een Revell bouwdoos het ketelaanzicht in
de kap in geplaatst met een keerl'ke erbij. Deze keer heeft de dummy een
eigen sleper gekregen voor spanning op de frontverlichting met een
toegevoegd lichtscherm van zwart schuim en middels een klein schakeling
een geel LEDje in de gecreëerde ruimte geplaatst.
De koppelingshaak is vervangen voor een oog en zo kan de nu soepel
lopende BR89 achter z'n broertje gehaakt worden om wederom in een
uitzonderlijke analoge dubbeltractie te mogen verschijnen.





Ik heb ze echter met de 'konten' tegen elkaar gezet, met hiervoor
als voorbeeld de dubbeltractie van twee V36's (Märklin 3346).

Groeten,

Erik.
Re: Fabrieks model of unieke zelfbouw en bijzondere loc modellen.(Belgische 808 VTM)
Citaat van: AlbertJan op zondag 04 oktober 2015, 12:20:53
...  (Waarschijnlijk is de productie van deze Lima VTM in de zeventiger jaren geweest?) ...
Ha, ha, ha,  :D Toen bestond VTM nog niet. Eerste uitzending, 1 februari 1989  Mvg.
Re: Fabrieks model of unieke zelfbouw en bijzondere loc modellen.(Belgische 808 VTM)
Hoi Jean.
Dat had ik van Tom ook al gehoord! :D

Citaat van: AlbertJan op dinsdag 06 oktober 2015, 19:15:59
Ik dacht alleen dat het treinstel wat ouder zou zijn omdat er een aantekening bij vermeld stond van 1979 maar misschien is dit een nummer en geen jaartal.

Dan zal dit model ongetwijfeld ná 1989 geproduceerd zijn maar helaas is hier vrijwel geen informatie over te vinden.
Dus wie kan hier nog wat meer over vertellen?
Een OVP heb ik ook niet, dus ook gen nummer of i.d.

@Erik.
Bijzonder leuke eigen creatie! :thumbup:
Dit soort kleine stoomlocs staan en rijden er meestal veel te weinig op onze banen maar zo is dit wel een hele leuke toevoeging.

@Allen.
Weer een hele mooie (messing) zelfbouw stoomloc gevonden, nog even zoeken of hier een doos van is en dan wat foto's maken.
Het zou ook een Philotrain model kunnen zijn.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Fabrieks model of unieke zelfbouw en bijzondere loc modellen.(Belgische 808 VTM)
Het Lima productnummer voor het VTM treinstel is 149747-808, een eenmalige serie van Verborgh
Re: Fabrieks model of unieke zelfbouw en bijzondere loc modellen.(Belgische 808 VTM)
Dag Dick.
Hartelijk dank voor het Lima/Verborgh nummer! :thumbup:
Heb je misschien wat meer info over deze uitgifte?

Is Verborgh te vergelijken met b.v. fa Schweiger of id dit meer een eigen uitgave zoals b.v. MTE dit regelmatig doet maar dan voor België?

vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Fabrieks model of unieke zelfbouw en bijzondere loc modellen.(Belgische 808 VTM)
Hallo AlberJan,

Dit is (waarschijnlijk) het enige wat via Google te vinden is zie klik en klak
Re: Fabrieks model of unieke zelfbouw en bijzondere loc modellen.(Belgische 808 VTM)
Hoi Dick.
Dat is alvast mooi mee genomen.
Vooral de foto's van het treinstel in het echt, zijn hele mooie! :thumbup:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Fabrieks model of unieke zelfbouw en bijzondere loc modellen.(Belgische 808 VTM)
Beste geïnteresseerden.
Nog vergeten te vermelden maar de Lima/Verborgh VTM treinstel heeft ruim ?300,- opgebracht.
En deze is nu weer terug waar hij ook hoort, dus in België bij een verzamelaar van Belgisch materieel.
(eind goed, al goed! O:-D)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Fabrieks model of unieke zelfbouw en bijzondere loc modellen.(Belgische 808 VTM)
Beste lezers.
Alle foto's van Photobucket weer "gerepareerd" met toevoeging van ~original

Veel kijk plezier en hopelijk ook weer wat nieuwe vondsten.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.