Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Piko ACTS G1206

Gestart door Kevin_S zaterdag 29 augustus 2015, 15:39:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Piko ACTS G1206
Lid sinds: 2006

Duits rijder

offline
Piko ACTS G1206
Hallo iedereen.

Ik heb al een tijdje een Piko G1206 MAK ACTS  liggen.
Echter zijn hier nog geen wagons voor aangeschaft.
Wat kan ik er het beste achterdoen?

Ik heb wel een aantal roco rowa containerwagons liggen alleen deze zijn te licht.
Wat kan ik gebruiken om ze te verzwaren?
Of wat voor wagons kan ik achter de loc doen?

Groet, marklingek
Re: Piko ACTS G1206
Lid sinds: 2006

Duits rijder

offline
Re: Piko ACTS G1206
upje :thumbup:
Re: Piko ACTS G1206
Lid sinds: 2011

offline
Re: Piko ACTS G1206
Volgens mij kan hier van alles achter wat goederenwagens betreft. Maar ik ben niet de expert zoals er hier wel genoeg van aanwezig zijn :confused:. In ieder geval containers en Google levert ook wel wat  op. Afvaltrein zag ik ook langskomen. Een Volkerrail werktrein. Was portfeeders maar is volgens mij ook ACTS. Enfin.. even googelen moet ongetwijfeld informatie opleveren waar je wat mee kunt.

Foto's zijn natuurlijk ook welkom ;).

groeten Martin 
Re: Piko ACTS G1206
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Piko ACTS G1206
Ik denk dat deze locomotieven voornamelijk werden ingezet met containerwagons. Bij de containerwagons moet je dan weer kijken van welk bedrijf de wagen is. Is het een wagen van of verhuurd aan ACTS dan heb je een goede combinatie. Heb je een wagen van ERS bijvoorbeeld dan heb je een onmogelijke combinatie. Mehano heeft aantal draagwagens in zijn assortiment die prima achter je ACTS kunnen.

Groeten,
Herman
Re: Piko ACTS G1206
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Piko ACTS G1206
Even een fototje van het type wagens dat ik bedoel:

Bron: Mister1736 - forum.3rail.nl
Re: Piko ACTS G1206
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Piko ACTS G1206
Deze wagons worden in goed Duits "Doppeltragwagen" genoemd. Een aantal leveranciers heeft deze in het assortiment. Zelf heb ik een exemplaar van Tillig en Roco (let op het omwisselen van de wieltjes!). Gevoelsmatig vind ik de Tillig mooier, maar waar hem dat exact in zit kan ik maar moeilijk uitleggen.
Re: Piko ACTS G1206
Slifor
gast

Re: Piko ACTS G1206
welke ACTS versie is het?

de BLAUW/GELE of GRIJS/GROENE?
Re: Piko ACTS G1206
Lid sinds: 2006

Duits rijder

offline
Re: Piko ACTS G1206
Blauw Gele serie van Piko