Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

NS DDZ (NID)

Gestart door WouterMarklin maandag 24 augustus 2015, 20:23:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
NS DDZ (NID)
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
NS DDZ (NID)
Blijf me toch afvragen waarom Marklin of andere fabrikanten geen DDZ maken.  :D
De mallen voor de tussenrijtuigen hebben ze al, alleen de stuurstand moet iets aangepast worden en volgensmij heeft Marklin nog nooit een mDDM gemaakt. :(

Lijkt me toch voor menig modelbaan een echte aanwinst.
Re: NS DDZ (NID)
Lid sinds: 2012

offline
Re: NS DDZ (NID)
ik ben helemaal voor, maar er moet meer aangepast worden dan alleen de motorrijtuig, op alle rijtuigen zijn nieuwe roosters aangebracht bv.
Re: NS DDZ (NID)
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: NS DDZ (NID)
ik zou ze allebij wel willen zien, mddm en ddz, rivarossi heeft mddm maar daar zit geen interieur in. en die is ook 1:100. zou wel iets zijn voor artitec of marklin om te produceren.
Re: NS DDZ (NID)
Slifor
gast

Re: NS DDZ (NID)
Jammer dat Overbeek geen importeur meer is van Rivarossi, anders was er best wel kans geweest op een DDZ, kijk maar naar al die 1300'en...
Re: NS DDZ (NID)
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
Re: NS DDZ (NID)
Marklin produceert toch meestal ook 1:100 meende ik? ICR en DD-AR is 1:100 of 1:93 stond me iets van bij? :?
Re: NS DDZ (NID)
Lid sinds: 2012

offline
Re: NS DDZ (NID)
dd-ar was 1:93
Re: NS DDZ (NID)
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
Re: NS DDZ (NID)
aah oke. Bedankt voor de opheldering. ;)
Re: NS DDZ (NID)
Lid sinds: 2014

offline
Re: NS DDZ (NID)
heeft die schaal niet te maken met de 360 mm straal?
Re: NS DDZ (NID)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: NS DDZ (NID)
Dat klopt. Marklin zorgt ervoor dat hun modellen altijd door een r1 boog moeten kunnen. Dat is iets wat vroeger werd 'gegarandeerd'. Die garantie geven ze nu nog en daardoor blijven ze in de knel zitten met de lengteschaal. Persoonlijk vind ik dat jammer omdat tegenwoordig bijna alle fabrikanten alles in de juiste lengteschaal uitbrengen. Mocht je een moderner tijdperk rijden, dan kun je het beste de r1 bochten vermijden in je baanplan om te zorgen dat al het materieel kan rijden.

Groeten,
Herman
Re: NS DDZ (NID)
Lid sinds: 2012

offline
Re: NS DDZ (NID)
Citaat van: Slifor op vrijdag 05 februari 2016, 18:41:26
Jammer dat Overbeek geen importeur meer is van Rivarossi, anders was er best wel kans geweest op een DDZ, kijk maar naar al die 1300'en...

Overbeek is nog steeds importeur van Rivarossi, ze zijn alleen ondergebracht bij Model Engering .