Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Märklin 3356 yellow security bar missing

Gestart door fje woensdag 26 augustus 2015, 18:52:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin 3356 yellow security bar missing
Hallo.... *** Tradukka online translator (sorry) *** (English language 100% posible and, of course, spanish  ;) ...)

Ik kocht een 3356 (.2 mij), met alle veiligheid bars geschilderd in geel.

Het lijkt te zijn in goede toestand, maar een van de gele veiligheid bars ontbreekt. Kijkend naar het diagram explosie, ik kan niet vinden een onderdeelnummer vervanging daarvoor, alleen voor de volledige porch(?) (Lokomotiv-Vorbau (komplett)).

Is er een mogelijkheid om de gele balk alleen te vinden? Bovendien, het vervangende onderdeel in de 3356 diagram-235400- dat ik heb lijkt niet te hebben van de gele balken, dan, welk Marklin vervanging nummer zou ik worden verondersteld om te kijken voor in het geval dat ik wilde veranderen van de volledige een? 294440?

Hartelijk dank en vriendelijke groeten.

********** english versión: *********

I just bought one 3356(.2 I believe), the one with all the security bars painted in yellow.

It seems to be in good status, but one of the yellow security bars is missing. Looking at the explosion diagram, I cannot find any replacement part number for it, only for the full "porch(?)" (Lokomotiv-Vorbau (komplett)).

Is there any possibility of finding the yellow bar alone? Additionally, the replacement part in the 3356 diagram -235400- that I have seems not to have the yellow bars, then, which Marklin replacement number would I be supposed to look for in the case I wanted to change the full one? 294440?

Thanks so much and kind regards.

Javier
Re: Märklin 3356 yellow security bar missing
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin 3356 yellow security bar missing
Hoi Javier,

Dit onderdeel is niet los leverbaar.
Je kunt de marklin service raadplegen en een berichtje sturen met je probleem.
Vaak kan Marklin je het onderdeel nummer geven, dat je dan bij je dealer, of bij Keuterman kunt bestellen.
Re: Märklin 3356 yellow security bar missing
Hello, Kappa.

OK, bedankt, ik zal deze manier proberen...

Groeten

Javier
Re: Märklin 3356 yellow security bar missing
Citaat van: Kappa op woensdag 26 augustus 2015, 19:23:17
Hoi Javier,

Dit onderdeel is niet los leverbaar.
Je kunt de marklin service raadplegen en een berichtje sturen met je probleem.
Vaak kan Marklin je het onderdeel nummer geven, dat je dan bij je dealer, of bij Keuterman kunt bestellen.

Hallo, ik heb geprobeerd Märklin Service, zoals voorgesteld, en ze beantwoord, maar het antwoord was beknopt en, misschien verwachte, niet zeer nuttig... "we are sorry but we haven't this part as a spare part available." - "Wij zijn droevig maar hebben we dit deel niet als een reserveonderdeel beschikbaar".
Dus, ik wil om dit bericht geopend voor het geval een andere één zou vinden geen enkele manier (goedkope indien mogelijk) van het vinden van de gele balk?

Bedankt.

Vriendelijke groeten

Javier
Re: Märklin 3356 yellow security bar missing
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin 3356 yellow security bar missing
Hallo Javier.
Ergens ooit eens gezien dat zo'n gele (kapotte) handgreep vervangen is door een gele in vorm gebogen paperclip.
Deze was vrijwel niet te onderscheiden van een "echte".

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: Märklin 3356 yellow security bar missing
Citaat van: AlbertJan op zaterdag 29 augustus 2015, 07:51:37
Hallo Javier.
Ergens ooit eens gezien dat zo'n gele (kapotte) handgreep vervangen is door een gele in vorm gebogen paperclip.
Deze was vrijwel niet te onderscheiden van een "echte".

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Zeer goed idee... Het is zelfs niet de gebogen is, dat het "quasi" is identiek aan een paperclip (in feite het is een van de anderen, een eenvoudige bar), het is een zeer goed idee.

Zal ik een vriend, dat is veel meer handig/kunstzinnige dan ik ben, om me te helpen na te bootsen zo veel mogelijk die één bar.

Nogmaals, Bedankt voor het idee.

Vriendelijke groeten

Javier
Re: Märklin 3356 yellow security bar missing
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin 3356 yellow security bar missing
Goeie oplossing AJ.  :thumbup: