Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Ombouwen Roco "strukton" hippel

Gestart door Seinwezen dinsdag 02 oktober 2007, 22:01:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ombouwen Roco "strukton" hippel
Hoi allemaal,

Ik heb een aantal weken de strukton hippel gekocht. Ik vond de verlichting nogal tegen vallen. Aangezien het niet zo heel duur model was, dacht ik ik kan er zelf wel betere verlichting in prutsen :lol:.

Ik ben begonnen met de lichtgeleider eruit te halen. Daarna heb ik de puntjes van de lichtgeleider, die de kap ingaan, afgezaagd. Toen heb ik een geel ledje afgevlakt.
Zo ledje:



Daarna heb ik de afgezaagde puntjes op de led gelijmd met seconde lijm. Dan de ledjes in de kap gezet en de draadjes eraan gesoldeerd.



Daarna wou de kap natuurlijk niet meer passen :(. Dit kwam doordat er een stuk metaal in de weg zat en een stukje vliegwiel. Deze heb ik met een dremel weggeslepen. Dit is natuurlijk niet de beste manier om het te doen, maar voor mij voldoet het.



Toen heb ik de draadjes gesoldeerd op de printplaat van de loc. De gloeilamp verwijderd en de kap erop gezet.



Nou heb ik een hippel met rood/geel lichtwisseling waar ik erg tevreden mee ben.

Hoop dat jullie het een leuk verslag vonden :D.

Groetjes Sander
Re: Ombouwen Roco "strukton" hippel
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Ombouwen Roco "strukton" hippel
Hallo Sander.
Ik vind het altijd knap en dapper wanneer iemand zomaar iets aan zijn nieuwe loc gaat veranderen.
Moet hier zelf ook nog eens mee gaan beginnen maar de tijd en de lef hiervoor ontbreken nog even.
Goed gedaan en leuk verslag en een hele verbetering voor deze loc natuurlijk!
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Ombouwen Roco "strukton" hippel
Hoop niet dat je door het slijpen aan je vliegwiel onbalans in je motor hebt veroorzaakt :roll:, maar wel knap gedaan  8)

Mvg Gert
Re: Ombouwen Roco "strukton" hippel
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Ombouwen Roco "strukton" hippel
Heey Sander,

Goed verslag!
Ik heb ook die lok voor een geinig prijsje kunnen kopen.
Ziet er toch al beter uit!
Heb je de kap van binnen ook zwart gemaakt of iets zodat die niet door schijnt?
Veel plezier met de mooie lok! :D

Groetjes Antal.
Re: Ombouwen Roco "strukton" hippel
Hoi Gert,

ik heb niet het idee dat de motor in onbalans is. Tijdens het rijden merk je het in ieder geval niet :D. Ik heb ook alleen maar het uitstekende "ringentje" eraf geslijpt.

@Antal,

ik heb inderdaad de binnenkant zwart geverfd. Dit had ik al gedaan voor de ombouw om te kijken of ik zo de verlichting beter kreeg. Na inbouw van de ledjes had ik geen last meer van doorschijnen.

Groetjes Sander
Re: Ombouwen Roco "strukton" hippel
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Ombouwen Roco "strukton" hippel
Heey Sander,

Erg mooi ik moet het nog doen maar dan wil ik wat technischer zijn.
Ik weet dat het mij gewoon niet lukt.
PS:beetje OFF TOPIC maar de laatste foto zie ik daar een HEG loc staan?
Ik zie wel dat je veel mooi Nederlandse goederen wagens hebt erg leuk! (Zelf ook NL rijder met een beetje Duits ;) )

Groetjes Antal.
Re: Ombouwen Roco "strukton" hippel
Hoi Antal,

het is inderdaad een HEG loc :lol:. Deze loc heb ik omgebouwd met een 60760 setje en dat rijdt erg goed vind ik.

Nederland is inderdaad redelijk vertegenwoordigt op mijn baan, maar ik heb ook veel DB treinen en wagons hoor.
En omdat ik bij Strukton werk heb ik ook een aantal Strukton treinen en wagons.

Groetjes Sander.
Re: Ombouwen Roco "strukton" hippel
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Ombouwen Roco "strukton" hippel
Heey Sander,

heb ik het toch goed gezien!
Mijn broer wil zijn HEG loc ook ombouwen naar digi.
Ikzelf heb trouwens maar 2 locs van Strukton.
Maar Nederland is ook bij mij goed vertegenwoordigt. 8)
Ik moet nog wle bij de hippel de onderdelen erop lijmen maar dat doe ik pas als de baan hier staat.

Groetjes Antal.