Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Effe wat anders

Gestart door milocomarty dinsdag 18 augustus 2015, 00:56:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Effe wat anders
Jørg
gast

Re: Effe wat anders
-Martin:
Prachtig hekwerk, lijkt sprekend echt,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Effe wat anders
Dat is een hele mooie module geworden Martin, die ga ik vrijdag in Dortmund eens op mn gemak bekijken.
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Effe wat anders
Ik kom hem ook, van dichtbij, vrijdag bekijken.

groet
Harald
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Hmm, ben er zelf vrijdag ook  8o
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2013

offline
Re: Effe wat anders
Bijna geen woorden voor, hoewel, toch één; Uitmuntend  :thumbup:
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Thanks !

Vrijdag een bezoekje gebracht aan Intermodellbau in Dortmund. Alhoewel over het algemeen het niet mijn beurs is ben ik wel thuis gekomen met een tweetal leuke stukjes gereedschap. RPtoolz punch en die sets, een voor sluitplaten en een ander voor boutkoppen. De zaterdag ingepland met bierdrinken, een gezellig vrijgezellig feestje ben ik vandaag later in de middag toch maar wat aan het prutsen gegaan met die dingen. Om meer details toe te voegen wil ik de balken op de werf voorzien van stalen verbindingsplaten. Uiteraard met een sluitplaat en bout.....





Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Zo langzamerhand weer wat verder met het Verne Niner Fresh Fruits gebouw, heerlijk zo een luie zondag wat schilderen en kloten met de airbrush. Al enige jaren gebruik ik de Chuck Doan techniek voor geweathered hout en afbladerende verf, maar wou nu eens wat anders proberen. Vandaar het geschilder van het vergrijsde hout met acrylverf alsof de basis een styreen plankie is. Oer deze basis wat lagen AMMO heavy chipping fluid over de wanden geblazen met de spuit. Nadat deze laag droog is verder met een paar laagjes Vallejo Air aged white. Ook deze wat laten drogen, hard is het niet maar voelt droog aan en dan is het net als met de haarlak methode lekker soppen met kraanwater en een kwassie.
Heb dezelfde techniek gebruikt op de deuren, maar dan met scratches effects from AMMO, die iets subtieler te bewerken is en wat kleinere chips en krassen geeft. Dit alles over een laag roest opgebouwd uit diverse lagen acrylverf in verschillende roesttinten. Dan weer waterdun en transparant, dan weer wat dikker en spetterdespetspet, lekker spetteren met een kwassie. Na de scratches effects een fijn laagje wat licht groenig tintje uit de Vallejo air collectie. En na wat droogtijd weer fijn in de weer met H2O en een kwast. Blijft leuk..De raampies pak ik aan met de klassieke manier voor chippen, met een fijn 3/0 kwastje. Deze dingen zijn me iets te fragiel om met een kwast te mishandelen, was de helft van de tijd al allerlei onderdelen kwijt..















Re: Effe wat anders
Mooi!
Re: Effe wat anders
Jørg
gast

Re: Effe wat anders
-Martin:
Wat heb je weer schitterend werk geleverd, echte snoepjes om te bekijken,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
Spoorman
gast

Re: Effe wat anders
Fraai weer Martin. :)

Op jou aanraden heb ik wat filmpjes bekeken van die army jongens over dat chippen en gebruikte methoden en materialen. Hartstikke leuk en fraaie resultaten.

Gr, Ben.
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Thanks !! Zijn leuk die filmpjes, net een leuke serie ontdekt van Adam Wilder over het schilderen van een KV-1
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Maar weer eens verder dan, eindelijk de dakbedekking en ander spul op het trappenhuis. Gewoon met wat stukkies papier en wel Canson MIteintes. Met de airbrush er een paar laagjes Vallejo primer in donker grijs erop geblazen waarna de pret kan beginnen. Eerste laag op alle naden en kieren met een nature effects wash, de Ammo African dust. Uiteraard moest het mij ook eens gebeuren, zo vaak gewaarschuwd de dop weer op het potje te doen, maar nee dus en deze flikkerde om. Mooie zooi krijg je daar van. Gelukkig werk ik op een A2 schets blok en kon er na de tijd zo het vel papier uit scheuren. Opgeruimd staat netjes..aar weer naar de wash, een fijn stoffig tintje wat dus in alle naden en kieren werd gesmeerd. Lekker onregelmatig en uitgesmeert (gefeathered op zijn militairs) met een vochtig kwassie met odourless thinner. Daarna maar eens door mijn pigmenten collectie, Europe Dust, Industrial City Dirt, Factory Grey and Dark Mud van Mig Productions eruit gepikt, fijne smerige kleurtjes. Lekker soppen, smeren en uiteindelijk fixeren met de odourless thinner. Hier is de airbrush, wel een double action ook weer handig, om de droogtid te versnellen fijn droog blazen met lucht uit de spuit. Op het schuine dakkie voor de tijd nog wel wat streaks geplaats. en ook de pigmenten licht met een op en neer gaande beweging gefixeerd en nabehandeld. Uiteindelijk nog wat spetter werk met een kwassie en een tandenstoker in een fijn aarde tintje en een licht beige light dust..dat is het dan weer.









Re: Effe wat anders
Jørg
gast

Re: Effe wat anders
-Martin:
Weerom schitterend resultaat,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Je bent al een echte weather expert .
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Maar weer eens een echt postje. Linkies naar een blog is me ook niet alles. Zat wat te kloten met een reden voor een paar vette pijpen op een dakkie. Laten we maar zeggen dat er een of ander verwarmingshok onder zit wat goed is voor het hele complex. Geeft me gelijk een reden wat extra pijpen en andere rommel her en der neer te donderen. Misschien een olietank tegen het gebouw of ook op het dakkie..Na wat snij en plakwerk met PVC en styreen vandaag de zooi eens van wat roest voorzien op de voor mij gebruikelijke wijze. Daarna vond ik dat er toch wel wat kleur op mocht en heb de bladerende kleur er met een fijn kwassie opgezet gevolgd door een volledige wash met Ammo's trackswash, voor de helft verdunt..













Re: Effe wat anders
Jørg
gast

Re: Effe wat anders
-Martin:
Weer schitterend gedaan,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2016

offline
Re: Effe wat anders
knap werk hier wil ik meer van zien en leren.

MVG Michel
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2013

offline
Re: Effe wat anders
Heel fraai!

Frans
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Effe wat anders
@Martin
Het is weer prachtig, bedankt voor het delen.  :arrow: :thumbup:
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Zo zeg, eens effe wat afstoffen hiero...

Ben maar eens begonnen met wat extra weathering op wat pandjes in Mara Harbor, met de voor mij bekende Ammo streaking grimes. Heb nog steeds het idee dat het wel wat heftiger en dramatischer kan. Ach er zijn nog wat weken naar de Birmingham show..





Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2016

offline
Re: Effe wat anders
Wel  makker das toch al "dramatisch" genoeg vind ik . 8o
Knap .

MVG Michel
Re: Effe wat anders
Jørg
gast

Re: Effe wat anders
-Martin:
Weer een zeer mooi resultaat,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Tussen shows, productie en ander geneuzel toch maar een beetje werken aan Mara Harbor. Er zal toch wat afmoeten in die hoek voor de show in Birmingham UK. Ben dus tussen de bedrijven door maar eens aan het knoeien geweest met het dakkie op dit pandje. Platen styreen op zwart karton met daarop weer strippies .5 x.75 Evergreen gelijmd om als plaatstalen dak te laten doorgaan, of zoiets..Na wat afplakwerk maar eens begonnen met spuiten van het dak. Een tweetal kleurtjes bevallen me zeer goed om een fijne basislaag roest neer te plempen. Ammo by Mig tracksprimer en rustprimer. Eerst de donkere tracksprimer in dunne lagen opgezet met de randen en diepere delen wat zwaarder aangezet met daarna een laagje rustprimer in wat onregelmatige abstracte patroontjes,, Nu de zooi maar eens een 24 uur laten drogen en ondertussen nadenken over de volgende stappen alhoewel ik daar al wel een redelijk idee van heb. Uiteraard kwam er weer verf met het plakband mee tijdens het verwijderen, een hechtingsprobleempje op mijn eerste styreen werken. Heb nu de zooi eens goed gereinigd met IPA , eens kijken hoe dat gaat.







Re: Effe wat anders
Jørg
gast

Re: Effe wat anders
-Martin:
Prachtig werk weer geleverd,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2016

offline
Re: Effe wat anders
Heb je al eens geprobeerd met metaalbandschuurpapier als dakbedeking ??? Ik heb dat ooit eens ergens gelezen en gezien in een maandblad voor modelbouw. Het resultaat was ook zeer goed.

MVG Michel
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Eh, wat voor een schuurpapier? Schuurpapier is misschien prima als bitumen oid maar dit is een stalen dak..
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Meer roestige dakkies, zo lekker tussen de voetbal en de F1 door wat lopen knoeien aan de daken van dit aardig grote pand op Mara Harbor. Na de twee kleurige primer laag maar eens wat aan het kloten met de zogenaamde mapping techniek. Eigenlijk is dat niets meer dan met sterk verdunde acrylverf allerlei rare vlekken en abstracte vormpjes te schilderen. Tussendoor nog wat spetter technieken, dat hebben we op de kleuterschool al gehad. Gebruik 3 tinten, dark, medium en light rust van Ammo by Mig. Na wat droogtijd met de airbrush er wat scratches effects op geblaft, effe laten drogen en er een light grey base op geknetterd. Allemaal van hetzelfde merk. Na wat droogtijd lekker aan het soppen met een platte kwast en kraanwater..ben wel content met het resultaat. Nu effe een dag laten drogen en dan is het tijd voor meer roest, stof en andere smerigheid..











Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Effe wat anders
Dat belooft weer wat... Ga je nog loodlappen bij het onderste dak plaatsen?
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Denk wat teer ofzo ..

Vandaag eens wat aan het knoeien geweest met groen, testen van de nieuwe pollekes met bloemetjes en met onkruid. Daarnaast de mogelijkheden van de andere produkten eens bekeken. Grappig wat iets kleur doet in je foto's en op de baan..















Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2016

offline
Re: Effe wat anders
Hey das echt mooi zeg. Wat heb je gebruikt? ?? Ik vind het resultaat knap.

Mvg Michel
Re: Effe wat anders
Jørg
gast

Re: Effe wat anders
-Martin:
Ziet er weer bijzonder goed uit mooie kleurvariatie,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Citaat van: Michel15 op zondag 30 oktober 2016, 15:48:48
Hey das echt mooi zeg. Wat heb je gebruikt? ?? Ik vind het resultaat knap.

Mvg Michel

Eh, hoe geef je daar een antwoordt op zonder jezelf en je eigen merk te promoten. Wel de basislagen zijn gedaan met de RTS en vezels van MiniNatur in diverse lagen en mixen. Daarna een lading struikjes gezet uit mijn eigen lijn. Type A,B,C en D in diverse groentinten en met wat kleur (wit en geel). De kortere bosjes zijn uit wat experimentele materialen, net zoals de bloemetjes en korter onkruid. Als alles gaat zoals het gaan moet zijn deze leverbaar als nieuwe producten in december..
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2016

offline
Re: Effe wat anders
Hierbij meld ik me als klant. ..

Mvg Michel
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Michel, ik maak en verkoop al pakweg een 2 jaar mijn producten bij geselecteerde dealers. O.a. Locdepot hier in Nederland en Modelbahnshop Lippe in Duitsland. Zoals gebruikelijk worden alle nieuwe producten op mijn eigen baan en door een aantal geselecteerde modelbouwers getest.
Re: Effe wat anders
snijder
gast

Re: Effe wat anders
Onder welke merknaam gaat dit?
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Gewoon onder mijn eigen naam Martin Welberg
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2016

offline
Re: Effe wat anders
Straks als ik thuis ben eens rustig rondstruinen op het www. :)
Mvg Michel
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders

Zo met nog 3 weken te gaan, zitten we op dit tijdsstip in de bar op de veerboot, op weg naar de Warley show in Birmingham wil ik nog wat details aanbrengen, figuurtjes schilderen en meer weathering aanbrengen op een aantal gebouwen. Vandaag maar eens aan het kloten geweest met diverse meerpalen...









Re: Effe wat anders
Jørg
gast

Re: Effe wat anders
-Martin:
Weer zeer fraai gemaakt,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Effe wat anders
Dag Martin.

De meerpalen zien er fraai uit en de verwering is op dezelfde hoogte als aan de walkant :thumbup:
Wat wel duidelijk opvalt is dat alle palen op het water staan, in plaats van er in!
Wellicht kun je daar nog iets aan doen voor dat de grote show begint?

Groeten en veel plezier daar,

Erik.
Re: Effe wat anders
nobody
gast

Re: Effe wat anders
Mooi hoor. Alleen die vreemde knoop had beter gekund. Zelfs Amerikaanse zeelieden kunnen een echte paalsteek leggen... ;)
Bron afbeelding ===> klik
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Effe wat anders
Wat ik ook een beetje mis zijn de autobanden of boeien, die de romp van het schip beschermen bij het aanmeren.

Re: Effe wat anders
nobody
gast

Re: Effe wat anders
 @citaat De dingen die jij boeien noemt, zijn fenders oftewel stootwillen en die heeft het vaartuig (meestal) zelf aan boord.
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Citaat van: nobody op vrijdag 04 november 2016, 09:42:28
Mooi hoor. Alleen die vreemde knoop had beter gekund. Zelfs Amerikaanse zeelieden kunnen een echte paalsteek leggen... ;)
Bron afbeelding ===> klik

Mislukte rondtorn met 2 halve steken  ;)
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Heb ik weer, vrijdagavond druk met af monteren, foute lade zijwanden..klant maar eens geappt en doorgeschoven naar ergens in de loop van de week.
Kwam best aardig uit want ik was me toch een partij brak en grieperig op zaterdag en vandaag..Wat ga je dan doen, maar weer eens wat met de hobby bezig want stil zitten en ziek in mijn nest liggen is niet zo mijn ding. En op deze wijze pak ik toch een beetje mijn rust

Deze zondag maar eens wat zitten knoeien met een lading paaltjes die nog langs de werf moeten komen.  Aardige lading in elkaar gefrot en geschilderd cq gespoten. Tussendoor een plaat of 17 al geschoten om er een een fijne stap voor stap beschrijving van te maken..

van dit..



naar dit in een dag...



en nog een zooitje meer..
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Nog wat lopen schilderen / spuiten aan de kade muren, uiteindelijk de paaltjes op hun plek gelijmd en maar wat plaatjes geschoten. Zo krijg je een idee van de uiteindelijke scene. Morgen maar eens wat enamel zooi gaan lopen smeren ..





Re: Effe wat anders
-Martin:
Prachtige kademuur,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En die dukdalf ziet er ook mooi uit.
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Effe wat anders
@Martin
Ook dit is weer prachtig geworden. :arrow: :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Effe wat anders
Martin,  Arie (dolphin) hier op het forum heeft van dat spul gebruikt waarmee je golven kan nabootsen,  volgens mij van Anita Decor,  maar daarin kan ik mij vergissen.  Zou zo iets rond je meerpalen,  ookal is het maar heel beperkt,  niet ook iets voor jou zijn? Dan worden de aansluitingen op het wateroppervlak minder hard.
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Gebruik daar een acryl gel medium voor, in liter potten..water is het laatste..