Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Effe wat anders

Gestart door milocomarty dinsdag 18 augustus 2015, 00:56:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Dank u heren...hmmm zit hardop te denken weathering workshops ?
Re: Effe wat anders
Spoorman
gast

Re: Effe wat anders
Ik las het. Ik ben "in" dus start het maar op. ;)

Gr, Ben.
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Effe wat anders
Oeh, dat lijkt me ook wel een leuk idee Martin. Misschien onder te verdelen in gebouwen en voertuigen?
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Daar zitten we inderdaad aan te denken
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Effe wat anders
Vooral zo blijven denken ;)
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Doen ik  ;)

Nog meer gefrot met styreen. Wil dit complex eigenlijk volledig voorzien van styreen deuren en ramen. Stalen schuifdeuren, stalen toegangsdeuren en stalen kozijnen. Geeft dan heerlijk de gelegenheid er weer een fijne roestige bende van te maken en er eens wat diverse en misschien wat nieuwe schilder technieken op los te laten. Alleen is op zoek gaan naar een ander soortige plak, die MEK zooi daar krijg ik een droge bek en kopzeert van..Iemand al eens gewerkt met Tamiya limeone ofzoiets ? Zo en nu de platen...









Re: Effe wat anders
Jørg
gast

Re: Effe wat anders
 :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Effe wat anders
-Martin,
Waar haalt jij het allemaal vandaan? Wat een creativiteit bezit jij! Prachtig!  :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Dank u !
Re: Effe wat anders
nobody
gast

Re: Effe wat anders
Citaat van: milocomarty op donderdag 24 maart 2016, 00:48:45
Alleen is op zoek gaan naar een ander soortige plak, die MEK zooi daar krijg ik een droge bek en kopzeert van..Iemand al eens gewerkt met Tamiya limeone ofzoiets ?
Tamiya extra thin cement zowel als Plastruct Plastic Weld bevatten Methyl Ethyl Ketone en werken volgens hetzelfde principe
als de door jou verfoeide MEK.
't Lijkt meer op lassen als op lijmen. Ik ben er zeer content mee.
Laatste regel (kleine lettertjes) op het etiket van Plastruct: "This product contains a chemical known to the state of California
to cause cancer"...

Fraaie creaties heb je weer gefabriekt :important: :thumbup:
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Effe wat anders
Prachtige creaties weer  :arrow: :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Dank u !!

Altijd leuk om nieuwe materialen en hun mogelijkheden te ontdekken. En eerlijk gezegd vind ik styreen best wel leuk spul ! Klaar met alle deuren, schuifdeuren, raampies en tussendoor nog wat ander klein spul in elkaar gefrutselt. Ook eens bezig met een bollard, ergens op die kade moeten ze toch de scheepjes aan afmeren. Geen idee eigenlijk of ze er iets te modern voor mijn tijd uitzien, maar eigenlijk bevallen ze me wel. Kan daar eens gaan proberen of gieten met resin ook wat is, heb hier het mallen siliconen spul en de resin staan. Van het afvoer kanaal op het dakkie ben ik me nog niet helemaal zeker, eens kijken hoe het er lekker roestig uit gaat zien...









Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Effe wat anders
-Martin,
Het zijn unieke exemplaren!  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
Jørg
gast

Re: Effe wat anders
-Martin:
Dat zijn weer zeer mooie creaties die je daar schept,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Merci heren !
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Effe wat anders
Mooi Martin.
Als ik het goed zie op de 1e foto heb je de deuren op de achtergrond al onderhanden genomen?
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Die van de bijbouw staan idd in de basis roestlaag..hierna chipping medium en kleur..
Re: Effe wat anders
peterke33
gast

Re: Effe wat anders
Martin,


Dat is gewoon prachtig gemaakt allemaal, je maakt wel leuke unieke dingen zo.  ;)  :arrow: :thumbup: :thumbup: :thumbup:




Groeten

Peter
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2013

offline
Re: Effe wat anders
Martin

Dat zijn weer mooie plaatjes ben benieuwd weer naar het eind resultaat  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Effe wat anders
Martin,  ben je tijdens de paasdagen eigenlijk nog toegekomen an het mailen van de pdf'jes?
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Zo, effe een snel tussendoortje in de vorm van een 1:32 module , afmetingen 120 x 60, soort van diorama zeg maar..Gaan het lekker simpel houden, enkel spoortje, duikertje en een lading groen.
Gisteren een start gemaakt met het houtwerk en XPS plakkerij, vandaag wat zwartbruine zooi erop. Duikertje van wat resten multiplex en een stukkie PVC pijp.









Re: Effe wat anders
Spoorman
gast

Re: Effe wat anders
Netjes Martin.

Het toont weer aan hoe simpel modulebakkie bouwen eigenlijk is, beetje hout, beetje XPS, beetje lijm en je hebt een spoordijk. :) Even afgezien van het feit dat jij de ruimte en vooral ook de gereedschappen bij de hand hebt, maar toch....

Gr, Ben.
Re: Effe wat anders
Jørg
gast

Re: Effe wat anders
-Martin:
Weer een mooie creatie gaat dit worden,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
stafmarklin
gast

Re: Effe wat anders
Martin,
Wat een creativiteit. Topie  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Het is ook simpel Ben, en had me ook wel gered met mindere machines. Maar ja ze staan er nu eenmaal en om ze dan niet te gebruiken  ;)
Re: Effe wat anders
nobody
gast

Re: Effe wat anders
Wàt een jaloersmakende hobbyuimte... :thumbup:
De dijkmodule ziet er goed uit. Dat belooft wat.
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Hohoho, het is geen hobbyruimte, probeer er mijn brood te verdienen  8o
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Onder het motto van een bakkie binnen een week heb ik maar besloten grotendeels nat in nat op de onderlagen te werken. Dus voordat de zwartbruine zooi droog is er maar een lading lijm overheen gekleddert en daarin een lading zand, steentjes en andere rommel gestrooid. Lekker afbakken met een lekkere verzadigde laag verdunde voorstrijk. Toplaag lichtelijk laten drogen en er met de airbrush wat aard en andere kleuren overheen geblazen. Lekkere dunne muurverf wil prima door een 0.5 nozzle. Nu maar eens een nacht laten drogen en morgen maar eens met de eerste lagen groensels beginnen..soort van dan  ;)











Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Effe wat anders
Martin,  door jou ben ik de 'bauen wie Brandl'  boekjes gaan lezen.  Daarin staat dat hij het schuim/xps eerst behandelt met een impregneermiddel voor het te schilderen.  Dit tegen de zuigende werking van het hardschuim. 
Doe jij dit ook of plemp jij het schuim zo vol met de zwarte ondergrond dat dat niet meer nodig is?
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Brandl impregneerd meer de gipsen delen die hij overal toevoegt. Voor de rest gebruikt hij een Duitse latex die hij op kleur brengt met acrylverf. Ik neem gewoon latex en laat die op kleur mengen. Twee lagen zijn voldoende, afhankelijk van je toplaag, bedoel meer de laag die er overheen komt.
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Effe wat anders
Top,  dank je wel Martin.
Re: Effe wat anders
Jørg
gast

Re: Effe wat anders
-Martin:
Begint er beter en beter uit te zien,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Thanks !

Eerste 2 lagen groen zitten erop, 2mm vezels over Woodland Scenics fine turf.

Re: Effe wat anders
Spoorman
gast

Re: Effe wat anders
Is dit een mix van vezels Martin of één kleur?

Gr, Ben.
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Het is 1 laag, en zoals altijd ben een mix van een paar kleuren. Het zogenaamde aftonen van die knal donker en fel groenen..
Re: Effe wat anders
Mooi Martin

Waar ga je deze Modul voor gebruiken?

Mfg

Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Ehhhhhhh, dat laat ik tzt wel effe weten  ;)
Re: Effe wat anders
kevinpijls
gast

Re: Effe wat anders
Martin,

Ik zie nu je draadje voor het eerst.. Ik heb maar 1 gedachte bij het zien van je projecten..

PURE GENIE - PURE KLASSE - GEWELDIG

Chapeau.. Die workshops ( als ze gaan komen, gaan veel mensen blij maken ).

Grtz Kevin
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Thanks !!

Laag over laag, bijna als de militairen schilderen, vezels van 4,5 tot 12mm en een lading ander groensel....









Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2008

online
Re: Effe wat anders
Hallo Martin,

Het blijft genieten als jij je vorderingen deelt.

Ik heb een vraag je plaatst meerdere lagen over elkaar. Maar welke lijm gebruik je dan vanaf de 2e keer?
Ik zie een bekende spuitbus van A staan maar kan me niet voorstellen dat je die gebruikt.
Re: Effe wat anders
Jørg
gast

Re: Effe wat anders
-Martin:
Zier er weer zeer chic uit,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Thanks !!

Het bakkie has left the building. Is vanmiddag opgehaald om bij Rail Kees van rails en ballast voorzien te worden waarna de bak met hem mee gaat naar Intermodellbau in Dortmund..alhoewel ik hem nog niet klaar vind is ie al wel redelijk toonbaar. Na Intermodellbau komt ie effe weer voor verdere fine tuning waarna hij weer op reis gaat naar Sinsheim. Voor vertrek maar eens wat shitty iPhone platen in de buitenlucht geschoten..









Re: Effe wat anders
Jørg
gast

Re: Effe wat anders
-Martin:
Prachtige dio, zal veel bekijks hebben op Intermodellbau,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Er komt vermoedelijk nog wel een spoor op?
Re: Effe wat anders
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Effe wat anders
Citaat van: Jørg op zaterdag 16 april 2016, 22:44:19Er komt vermoedelijk nog wel een spoor op?

Pssstttt  Jørg....

Citaat van: milocomarty op zaterdag 16 april 2016, 22:40:21
... Is vanmiddag opgehaald om bij Rail Kees van rails en ballast voorzien te worden ....

Dus ik denk haast van wel.....   :D ;)
Re: Effe wat anders
Hallo Leute,

De Modul wordt voor mij  :P. Het is de eerste van 9 voor mijn Spur 1 baan.

Ben er erg blij mee en dit gaat iets heel moois worden. Na Intermodellbau neem ik de Modul mee naar huis en volgen de andere.

mfg,

Re: Effe wat anders
Spoorman
gast

Re: Effe wat anders
Citaat van: Evan op zaterdag 16 april 2016, 23:23:13

Het is de eerste van 9 voor mijn Spur 1 baan.


Als Kees-Jan ook voor je gaat bouwen gaat dit zeker weten mooi worden. :) Heb die man al eens aan het werk gezien, sjongejongejonge..... die kan er wat van.

Gr, Ben.
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Thanks !!

Kreeg leuk wat plaatjes van Kees-Jan, die schiet ook al aardig op met het ballasten....









Re: Effe wat anders
Spoorman
gast

Re: Effe wat anders
Nice. Wel nog effe roestrijden. :)
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Effe wat anders
Tjonge, wat een enorm tempo in de werkzaamheden!
Het lijkt bijna wel commercieel productiewerk ...
Wel bijzonder mooi om te zien hoe het aangekleed wordt :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Thanks ! Erik, doe dit ook commercieel..

Kees Jan heeft er nog wat hekkies op geplempt..