Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Märklin - Eindelijk standaard DCC in nieuwe Märklin locomotieven '37016 39030'

Gestart door Wijbe maandag 10 augustus 2015, 15:54:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin - Eindelijk standaard DCC in nieuwe Märklin locomotieven '37016 39030'
Kortgeleden op bezoek geweest bij Modeltreinencentrum Den Bosch en daar geconstateerd dat de nieuwe Insiderloc 39030, en de nieuwe BR 15 37016 standaard vanaf fabriek zijn geleverd met DCC aan boord!

Begint Märklin dan eindelijk te luisteren naar de wensen van haar liefhebbers?  :D

Het zou mooi zijn om hier een lijst te verzamelen welke locomotieven nog meer met DCC worden geleverd?

37016 - BR15
39030 - BR18.5
Re: Märklin - Eindelijk standaard DCC in nieuwe Märklin locomotieven
Mooi...
maar wat heeft de gemiddelde Marklinrijder hieraan ?
Re: Märklin - Eindelijk standaard DCC in nieuwe Märklin locomotieven '37016 39030'
dat het goedkoper wordt als je DCC wil rijden.Ik heb al mijn locs naar esu omgebouwd om met lange adressen te kunnen rijden en makkelijker te programmeren.Met die M ben je zo beperkt.
Re: Märklin - Eindelijk standaard DCC in nieuwe Märklin locomotieven '37016 39030'
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Märklin - Eindelijk standaard DCC in nieuwe Märklin locomotieven '37016 39030'
Heel goed, ontzettend prettig voor de mensen die op Motorola 27 stappen rijden (Tams procedure 27A, wat wil zeggen in één keer 2 stappen vooruit en gelijk weer een stap terug), die kunnen nu op DCC 28 stappen gaan rijden, ik ga er van uit dat al de sounds die nu onder MFX beschikbaar zijn, ook beschikbaar zijn onder DCC, bij Motorola had je natuurlijk het 2e adres, 3e adres enz.

Dus: de MFX rijder (MS, CS en Ecos) hebben er niets aan, tenzij ze MFX/M4 hebben uitgeschakeld, zoals bij een bekende baan in Werkjelam, alle andere rijders en zeker de IB rijders gaan er op vooruit.

Groet, Anne W

Re: Märklin - Eindelijk standaard DCC in nieuwe Märklin locomotieven '37016 39030'
ben je wel verkeert Anne want de ecos herkend ook de MFX locs hoor.Moet je niet alles manueel gaan invoeren.De ecos  is wel leuk omdat je dan de MFX gewoon laat doen en alle andere locs via DCC aanstuurd.De MFX zonder sound gaan er hier gewoon uit en vervangen door DCC.Die met sound blijven zoals ze zijn maar je kan dan ook nog 80 of 255 nummers hebben.Vergeet niet dat je ook DCC op 128 stappen kan zetten.Doe ik met rangeerlocs en is heel wat beter regelbaar.De sounds blijven onder beide systemen volledig werkbaar.
Re: Märklin - Eindelijk standaard DCC in nieuwe Märklin locomotieven
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin - Eindelijk standaard DCC in nieuwe Märklin locomotieven
Citaat van: Wim op maandag 10 augustus 2015, 16:55:45
maar wat heeft de gemiddelde Marklinrijder hieraan ?
Wim, heel wat Marklin rijders gebruiken een centrale van een andere merk die alleen Mototora en/of DCC aanstuurt.
Dan is het het heel comfortabel als je die dan direct met DCC kan aansturen. ;)

Citaat van: bellejt op maandag 10 augustus 2015, 17:19:03
dat het goedkoper wordt als je DCC wil rijden.Ik heb al mijn locs naar esu omgebouwd om met lange adressen te kunnen rijden en makkelijker te programmeren.Met die M ben je zo beperkt.
Johnny, waar zit die beperking dan, volgens jou?

Re: Märklin - Eindelijk standaard DCC in nieuwe Märklin locomotieven '37016 39030'
Nieuwe Märklin locs, af fabriek met DCC decoder? Eerst zien, dan geloven... ;)
Re: Märklin - Eindelijk standaard DCC in nieuwe Märklin locomotieven
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Märklin - Eindelijk standaard DCC in nieuwe Märklin locomotieven
Wim, geloof het nu wel of niet maar dit staat in de handleiding van de 39030. Dus er is wel een bron van waarheid. Van de 37016 heb nog geen handleiding kunnen vinden. Mvg.
Re: Märklin - Eindelijk standaard DCC in nieuwe Märklin locomotieven '37016 39030'
beperking zit in de adressen.En meestal het aantal functies (sounds) alhoewel ze daar snel aan het bijbenen zijn.En een simpele DCC kan je al snel programmeren zoals je wil.Is ook de reden waarom ik in al mijn bestelde modellen een ESU eis ZONDER Mfx.En de verkopers gaan daar graag in me hoor.Gewoon vragen.
Re: Märklin - Eindelijk standaard DCC in nieuwe Märklin locomotieven '37016 39030'
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Märklin - Eindelijk standaard DCC in nieuwe Märklin locomotieven '37016 39030'
Beste Johnny,

Ik weet dat de Ecos MFX loks inleest, maar dat was ook niet mijn opmerking...., even goed lezen.

Groet, Anne W

Re: Märklin - Eindelijk standaard DCC in nieuwe Märklin locomotieven
Citaat van: KeyWest op maandag 10 augustus 2015, 19:52:24
Wim, geloof het nu wel of niet
Om decoderproductie voor Märklin zowel als Trix op één lijn te brengen lijkt 't erop dat DCC voortaan standaard aanwezig is.
Zie ook dit bericht uit Stummiforum ===> klik

Even verder gezocht en dit gevonden ===> klak

Edit nobody: Tweede link toegevoegd.
Re: Märklin - Eindelijk standaard DCC in nieuwe Märklin locomotieven
Citaat van: Anne W op maandag 10 augustus 2015, 17:58:45
Heel goed, ontzettend prettig voor de mensen die op Motorola 27 stappen rijden (Tams procedure 27A, wat wil zeggen in één keer 2 stappen vooruit en gelijk weer een stap terug), die kunnen nu op DCC 28 stappen gaan rijden, ik ga er van uit dat al de sounds die nu onder MFX beschikbaar zijn, ook beschikbaar zijn onder DCC, bij Motorola had je natuurlijk het 2e adres, 3e adres enz.

Dus: de MFX rijder (MS, CS en Ecos) hebben er niets aan, tenzij ze MFX/M4 hebben uitgeschakeld, zoals bij een bekende baan in Werkjelam, alle andere rijders en zeker de IB rijders gaan er op vooruit.

Groet, Anne W

Anne,

Enig idee hoe het derde Motorola adres wordt geprogrammeerd?