Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

verlichting

Gestart door Wim65 zondag 09 augustus 2015, 12:38:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
verlichting
Wim65
gast

verlichting
Geachte forumleden,

Zelfs dat klinkt al heel mooi, ik heb een vraagje : welke led's worden er het meest gebruikt voor
Koplampen/achterlichten etc.
Zijn daar diverse types voor ?
Ik vind alleen de draadjes zo eng dun, en als je 67 bent , het loopt niet zo soepel meer.
Maar na 6 borrels wordt het trillen gelukkig minder.

Ik hoop iets te mogen horen.
Bij voorbaad dank.
Wim nu 67
Re: verlichting
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: verlichting
Re: verlichting
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: verlichting
kleine SMD leds zijn er geschikt voor.Die kan je kopen met dunnen draad eraan.Zie eens bij ledbaron voor de mogelijkheden.
Re: verlichting
Jørg
gast

Re: verlichting
De ledbaron is niet goedkoop!
Re: verlichting
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: verlichting
was maar een voorbeeld hé.Ik bestel de mijne in china via ebay uk.
Re: verlichting
Jørg
gast

Re: verlichting
Johnny

Ok  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: verlichting
Lid sinds: 2010

offline
Re: verlichting
Citaat van: Jørg op zondag 09 augustus 2015, 13:56:46
De ledbaron is niet goedkoop!

Iedereen zijn keuze..... Sommige zweren via ebay of een andere winkel. Het kan ook een keuze zijn voor snelle levering en/of service Als je het verder doortrekt: Märklin is ook niet goedkoop. Er zijn merken die goedkoper zijn. In dat opzicht had je beter 2-rail kunnen gaan rijden  :D

Over de vraag van de verlichting: er zijn diverse leveranciers  van kleine leds. Al dan niet al compleet voorbereid voor de faller wagens, Miniatura is zo'n leverancier die veel onderdelen heeft voor het fallerwagens carrière system. In Duitsland zijn er ook nog enkele spelers. 

Groeten Ronald
Re: verlichting
Lid sinds: 2013

offline
Re: verlichting
Hallo Wim,

Kijk eens op de site van Van Perlo, www.vpeb.nl
hij bouwt al jaren auto's met verlichting. onderdelen zijn via zijn partners te bestellen.

Groeten,
Piet
Re: verlichting
Wim65
gast

Re: verlichting
Dank u allen voor de reacties
Hier in Tilburg ook een zeer goede 'winkel gevonden  die ook heel goed  in dat soort spul doet.
Nogmaals bedankt allemaal.


Wim65
Re: verlichting
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: verlichting
ik ben bezig (zie ook mijn draadje) met die ledjes van DigiKeijs. tot nu toe heel tevreden.
Re: verlichting
Lid sinds: 2023

offline
Re: verlichting
Citaat van: Wim65 op woensdag 12 augustus 2015, 21:05:38
Hier in Tilburg ook een zeer goede 'winkel gevonden  die ook heel goed  in dat soort spul doet.

Wim, altijd geïnteresseerd daarin. Ik kom vaak in Tilburg, beter dan verzendkosten.
Kun je aangeven welke dat is ?. Event. per PB !
Re: verlichting
Lid sinds: 2009

Vooral voor de technische kant.

offline
Re: verlichting
Ik heb onlangs een partij 0603 smd's gekocht, voor 700 stuks (100 per kleur) betaalde ik 10,50 euro via bieden.

Diezelfde verkoper verkoopt ook heel wat andere led-toepassingen, en eenvoudige smd spanningsregelaars.
http://www.benl.ebay.be/usr/ogeled?_trksid=p2047675.l2559
Re: verlichting
treinenboy16
gast

Re: verlichting
Ik koop alles bij Miniatuura.nl mijn faller cars zijn ook digitaal al. Maar bij deze winkel kan je ook alleen leds kopen die je er dan gewoon in kan bouwen.

Groetjes,
Dennis
Re: verlichting
Lid sinds: 2009

offline
Re: verlichting
Hoi Wim 67, ik zit een beetje te bladeren door de onderwerpen in dit forum en kom jouw vraag tegen. Al weel enkele maanden geleden gesteld en ik weet niet of je er ook al uit bent maar kijk eens op
www.MCC-modelcarparts.nl. Dit is een bedrijfje van Heinz Cox die samenwerkt met Leon van Perlo en woont in Tilburg. Via de website kan je ook contact met hem opnemen.
Greetz
Geros
Re: verlichting
Aliebengalie
gast

Re: verlichting
Geweldig Wim , dat je zoiets nog ga doen.

Alleen die 6 borrels snap ik net even niet.

Waar wil jij die leds dan plaatsen , koplampen en achterlichten zitten toch aan de voor / achter zijde.
Na 1 borrel zou ik al ver naast die plek zitten , laat staan na 6 van die dingen...... :D
Ik moet wel eerlijk toegeven , dat ik geen alcohol drinker ben.....van een breezer word ik aardig vrolijk , en kan ik (volgens mijn vrouw) helemaal me kanus niet meer dicht houden , laat staan 6x..... :D :D :D

Maar Wim , ik wens je veel suc6 er mee , hopelijk laat je het ons straks zien waar de leds zitten... :D

Mvg: Alex
Re: verlichting
joveld
gast

Re: verlichting
Erg leuk.