Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

baanopbouw

Gestart door springveer vrijdag 07 augustus 2015, 19:49:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
baanopbouw
Lid sinds: 2018

offline
baanopbouw
Hallo,

Ben begonnen met de baan op papier te zetten. uitgangspunt is dat er links haven activiteiten moeten komen midden gedeelte groen en rechts stedelijk.
Verder wil ik 2 stations, één bij de stad en een kleiner station bij de haven.
De ruimte die ik beschikbaar heb is 400/425 cm. lang en 150/160 cm.diep.
Wat nu getekend is wordt het bovenaanzicht.
Hieronder wil ik nog een schaduwstation maken maar daar ben ik helemaal nog niet uit, ook niet hoe ik dat moet gaan doen, spiraal of andere oplossing.
Na ruim 30 jaar weer begonnen maar er is veel veranderd en al veel gelezen maar kom niet concreet verder.
Wie heeft suggesties

Groetjes Springveer
Re: baanopbouw
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: baanopbouw
Ik kan je niet helpen als je geen plaatjes toont.

Ik heb namelijk geen scram.
Re: baanopbouw
Lid sinds: 2014

offline
Re: baanopbouw
Hallo,

Veel forumleden volgen de berichten op een iPad of andere tablet. Daar heb je geen scram, WinTracks of wat voor programma dan ook voor beschikbaar. Dus voor iedereen, die dit leest, het verzoek als je iets voor legt voor hulp, altijd een plaatje of schermafdruk bijvoegen.

Groeten,
Roel
Re: baanopbouw
Jørg
gast

Re: baanopbouw
Juist één foto zegt meer dan duizend woorden.  >:-D >:-D >:-D >:-D >:-D
Re: baanopbouw
Lid sinds: 2018

offline
Re: baanopbouw
Bedankt voor de opmerkingen.
Heb nu even alles omgezet naar JPEG.
Doe het als bijlage erbij.
Wellicht wordt het dan allemaal wat duidelijker.

Groetjes
Johan
Re: baanopbouw
Lid sinds: 2009

offline
Re: baanopbouw
Niet lullig bedoeld hoor, maar ik zou hier nog wat uurtjes aan gaan spenderen want ik ben bang dat dit baanplan erg snel gaat vervelen. Op een oppervlakte van 4 meter bij 1,6 meter moet volgens mij wel wat spannenders te bedankt zijn, kost alleen vaak een hoop creativiteit en tijd om tot wat moois te komen. Maar geduld in deze zal altijd beloond worden.
Re: baanopbouw
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: baanopbouw
Tip: maak er een 8 in...
Re: baanopbouw
Lid sinds: 2014

offline
Re: baanopbouw
Nog een tip: zorg dat je er 2 keerlussen inbouwt. Een trein kan dan van richting verwisselen. Je kunt dat eventueel door hoogteverschillen bereiken. Ik weet niet wat voor soort baan je wilt. Als het een beetje Nederlands is, kun je een brug maken (genoeg voorbeelden van fly-overs) of een tunnel, bijvoorbeeld bij je haven. Dan heb je gelijk een toegang tot het schaduwstation, waar je een van de twee keerlussen kunt bouwen.

Groeten,
Roel
Re: baanopbouw
Lid sinds: 2018

offline
Re: baanopbouw
Bedankt Roel met de link naar je eigen baan.
Ik zie nu diverse mogelijkheden om verder te gaan.
Zoals al eerder werd gezegd, plaatjes (foto's) zeggen meer.

Groetjes
Johan