Mijn motorpost heeft het volgende:
Afbeelding 1, afkomstig van Hanulveen
De rode verbindingen moeten er uit (onderbroken dus) en de groene verbindingen moeten er in zitten.
Voor de rest van de bedrading zie onderstaande foto.
ESU-Blauw: zit aan hulpprint, onderaan in foto, naast de rode draad.
De blauwe zit dus via 2 weerstanden (die zitten ook op dit printje) aan de oranje draden en lopen naar de LEDprinten.
ESU-Wit: zit aan hulpprint, bovenaan in de foto naast de 2 oranje en een grijze draad
ESU-Geel: zit aan hulpprint, bovenaan links, aan de andere gele draad
Kort nog even: ESU-blauw is de plus voeding, ESU-wit de verlichtingsaansluiting voorkant loc en ESU-geel is de verlichtingsaansluiting achterkant loc.
Je zie de originele draden (met Märklin kleurcodering) naar voor- en achterkant van de loc lopen, te weten:
ORANJE, dit is geen harde plusaansluiting maar elk met een serieweerstand en die draden zitten op de middenaansluiting van de LEDprintjes
GRIJS, dit is de eerste schakeldraad, die is actief laag als de loc vooruit rijdt
GEEL, dit is de tweede schakeldraad, die is actief laag als de loc achteruit rijdt
De laatste twee zitten dus tegengesteld aan de LEDprintjes waardoor bij de ene gele LEDs branden en tegelijkertijd bij de ander de rode, v.v.
Verder zijn de rode en zwarte draad van de decoder aangesloten op het hulpprintje, zie onderaan rechts op de foto.
Dan heb je nog de motoraansluitingen, maar die zitten in het geheel niet aan het hulpprintje.
Als laatste is er nog een extra zwarte draad aangesloten tussen decoder - is in feite op het hulpprintje aangesloten - en op de aardlip van de motor, geheel links in de foto zichtbaar, glimt nogal.
En: er zijn geen slordigheden toegestaan bij het monteren
daar dit voor nog meer ellende en ongewenste effecten kan zorgen.
De draden zitten dus uitsluitend aan de genoemde aansluitingen en nergens anders.
Hopelijk heb je er iets aan.....
grv Huub