Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

rolbrug 7294 analoog.

Gestart door Anthonymarklin maandag 27 juli 2015, 22:11:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
rolbrug 7294 analoog.
Beste modelspoorvrienden,

ik heb zojuist deze rolbrug aangesloten volgens onderstaand schema. De baan alsook de rolbrug is nog analoog. Het probleem is dat de opstelsporen geen stroom krijgen, wanneer de sleper geen contact meer heeft met de middenrail van de rolbrug valt de loc zonder stroom. Iemand een idee wat ik verkeerd heb gedaan of hoe ik dit best kan oplossen? Alvast bedankt voor de tips.
Re: rolbrug 7294 analoog.
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: rolbrug 7294 analoog.
Dat is dacht ik normaal. Net als bij de oude draaischijf, krijgen de aangesloten sporen alleen stroom als de brug er voor staat.

Gr.  Charlie
Re: rolbrug 7294 analoog.
ook als de brug er voor staat krijgt het spoor geen stroom, alleen de sporen die exact tegenover elkaar staan omdat die stroom krijgen van het hoofdspoor. Opstelsporen krijgen vooralsnog onmogelijk spanning.
Re: rolbrug 7294 analoog.
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: rolbrug 7294 analoog.
Ik heb zo'n ding niet en weet ook niet precies hoe die werkt, maar als er een loc op de brug staat en de brug staat ergens in het midden, krijgt de loc dan wel stroom? Zo nee, dan ligt het aan de verbinding tussen de bak en de brug. Zo ja, dan ligt het aan het contact dat de brug maakt met de opstelsporen.
Check vervolgens of de puko's of de massa geen verbinding hebben, door bijv. met aparte draad de rails met andere rails (van het hoofdspoor), of de puko's (in contact met een andere stroombron - rode draad of puko's) te verbinden.
Even punt voor punt aflopen waar het probleem zit, lijkt me een eerste vereiste. Dan kunnen we hier wel weer verdere oplossingen gaan bedenken.
Groet, Paul
Re: rolbrug 7294 analoog.
hallo zit b1 wel goed ik heb b1 en b2 met elkaar verbonden.
Want je rijdt op een rol brug nooit met twee loc,s te gelijk.