Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Ontwerp van motor geluid voor msD

Gestart door Philippe zondag 26 juli 2015, 11:58:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ontwerp van motor geluid voor msD
Dag,

Ik ben bezig geluiden voor en Märklin HLD55 te bereiken. De model heeft en mSD decoder (die ik ook geplaatst heb, met vol LED verlichting). Ik denkt dat enkele mensen al geluiden voor de mSD hebben gemaakt, maar waarschijnlijk niet motor geluiden (?). Er is weinig documentatie, maar ik heb al en resultaat en zou graag mijn ervaring met anderen mensen uitdelen. En beetje meer informatie kan je hier vinden:
http://www.vimeo.com/pmar/msdtest1

Dat het waarschijnlijk moeilijker is dan met en ESU loksound weet ik wel... maar ik besluit om met de mSD te werken omdat ik denk dat het mogelijk is. Op dit moment blijkt het wel zo :-). It maag gebruik van de Märklin decoder tool software en van de Sound Programmer (60801), ik denkt dat het zeer nuttig is.

Motor en claxon geluiden heb ik op Youtube gevonden (en stevig geprocedeerd) maar station aankondigingen heb ik nog niet (SNCB/NMBS) - en zou graag hebben. Gedachten daarover?

Met mijn verontschuldigingen voor mijn slecht Nederlands  8o

Philippe
Re: Ontwerp van motor geluid voor msD
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Ontwerp van motor geluid voor msD
Hoi Philippe,

Met de soundbibliotheek van de Márklin site, kun je zelf je soundfiles samenstellen, met motorgeluiden.
Je kunt hier de mDecoderTool voor gebruiken, die ook van de site is te downloaden.
De mDecoderTool werkt zowel met de CS2 als met de programmer, maar de programmer kan alleen soundfiles laden.
Met de CS2 kun je per loc/decoder een project aanmaken en opslaan en de decoder, na een reset weer met dezelfde configuratie laden.
Heb je een CS2, dan heb je ook toegang tot een steeds geupdate Soundbibliotheek.
Zo heb ik o.a. een E94, E50 etc met "origineel" geluid.
Bij gebrek aan een CS2, werk ik ook met de 60801 programmer.
Ik vind het wel jammer dat de 60801 programmer geen volwaardige decoder programmer is.