Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

iTrain Demobaan met MS II, CC-Schnitte en SRSEII - Nieuwe ontwikkelingen

Gestart door Leeeke zaterdag 25 juli 2015, 23:15:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: iTrain Demobaan met MS II, CC-Schnitte en SRSEII - Nieuwe ontwikkelingen
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: iTrain Demobaan met MS II, CC-Schnitte en SRSEII - Nieuwe ontwikkelingen
Hoi Allemaal,

Even weer een update over de SRSEII.
We hadden wat problemen om de S88 aan de praat te krijgen op meer dan S88 module, tevens kregen we MFX locs vanuit de SRSEII niet in iTrain.
Deze problemen zijn echter opgelost door een tip van een forumlid en een meelezende ontwerper  :D :thumbup: (Bedankt Gerd & Ron).
Het functioneerd nu prima.

Voor diegene die ons topic volgen is onderstaande plaatje een bekende :



Dit is de oorspronkelijke CC-schnitte (zonder boosters).
Dit wordt nu vervangen door dit (zonder booster), de oplettende kijker zal opvallen dat de voeding nog ontbreekt. Dat klopt, die was nog niet binnen op dat moment.
Maar het scheelt wel een hoop bekabeling, en lekker makkelijk, geen netwerkaansluiting meer nodig :

En met Boosters :


Afgelopen weekend tijdens Koningsdag heeft de demobaan weer volop in de belangstelling gestaan op de club, zeker met mijn nieuwe Mat54 van Artitec, m'n 2200 en mijn nieuwe Sikje..... Ja ik weet het, de Mat54 heeft eigenlijk minimaal R3 nodig  :D. Onderstaand de opstelling op de club, inclusief voeding (met dank aan Robert voor de tip  :D :D)



Binnenkort zal ik een korte handleiding maken hoe je eea in moet stellen voor de SRSEII. Zoals al eerder gezegd, het is niet noodzakelijk je CC-Schnitte te vervangen, maar als je toch nog moet beginnen is het een voordelig alternatief..... ?144,- inclusief verzendkosten voor een kant en klare SRSEII of ~ ?94,- voor een ombouwsetje zodat je het zelf kan doen is een stuk voordeliger als een complete CC-schnitte en dan nog een S88 converter.....
Tevens kun je uit de voeten met een voordeligere uitvoering van iTrain, want je hebt maar 1 controller/centrale....
Re: iTrain Demobaan met MS II, CC-Schnitte en SRSEII - Nieuwe ontwikkelingen
Hallo heren,

Met belangstelling deze nieuwe ontwikkelingen ontdekt en gelezen!
Als Barry mijn vraag ontvangen heeft die ik via een bericht uit 2015 gestuurd heb, mag je die via deze pagina beantwoorden (als je dat wilt, natuurlijk).
Hetgeen hierboven allemaal naar voren is gebracht is al heel verhelderend.
Mvg, Martin
Re: iTrain Demobaan met MS II, CC-Schnitte en SRSEII - Nieuwe ontwikkelingen
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: iTrain Demobaan met MS II, CC-Schnitte en SRSEII - Nieuwe ontwikkelingen
Hoi Allemaal,

Een kleine update betreffende de SRSEII.
We hebben er op de club nu ook 1 operationeel.
Voor geïnteresseerden heb ik nu ook een installatiehandleiding, zie bijgevoegde link.
Installatiehandleiding

Re: iTrain Demobaan met MS II, CC-Schnitte en SRSEII - Nieuwe ontwikkelingen
Ziet er prima uit Leo, top.
Re: iTrain Demobaan met MS II, CC-Schnitte en SRSEII - Nieuwe ontwikkelingen
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: iTrain Demobaan met MS II, CC-Schnitte en SRSEII - Nieuwe ontwikkelingen
Hi Leo,

Heel interessant, ik ga dit toch eens goed bekijken of dat iets voor mij is.

groet
Harald
Re: iTrain Demobaan met MS II, CC-Schnitte en SRSEII - Nieuwe ontwikkelingen
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: iTrain Demobaan met MS II, CC-Schnitte en SRSEII - Nieuwe ontwikkelingen
Hoi Allemaal,

Even geleden dat ik weer wat gepost heb mbt Demobaan. Er is wel wat te melden....
9 mei staan we met de demobaan op de iTrain fanclub dag. We zijn al volop bezig met het uitzoeken van iTrain 5, zodat we eea kunnen laten rijden zoals het hoord.

Tevens ben ik bezig geweest met updaten, upgraden opnieuw instellen en meer van dat soort zaken op de SRSEII.
Mede dankzij AlbertG en ROMiJo is dit goed gelukt. De SRSEII is voorzien van de laatste versie software en tevens is het Access Point operationeel.
Het Access Point is voor thuis niet zo zeer noodzakelijk, bij een vaste opstelling is een bekabelde verbinding nog steeds het beste, tevens heb je dan ook een goede internetverbinding voorhanden.... Maar zeker voor demobanen, clubbanen etc. wel erg handig. Dit scheelt gewoon veel sjouwwerk met Routers, kabels etc.

Ik zou ik niet zijn als ik dit niet goed vast wilde leggen, zodat ik later nog weet hoe het moet.....
Nogmaals mijn dank voor de hulp van AlbertG en ROMiJo.
Het Rocrail hoofdstuk komt uit de koker van Albert. Hier heb ik echt geen kaas van gegeten  :P

Dus hierbij met gepaste trots de nieuwe installatiehandleiding van maar liefst 26 kantjes.
Met behulp van bijgevoegde Installatiehandleiding V2.1 kunnen jullie hiervan mee profiteren...  :D

Veel plezier ermee!
Re: iTrain Demobaan met MS II, CC-Schnitte en SRSEII - Nieuwe ontwikkelingen
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: iTrain Demobaan met MS II, CC-Schnitte en SRSEII - Nieuwe ontwikkelingen
Zoals jullie gemerkt hebben zijn alle foto's en download links verdwenen.
Die stonden op mijn Ziggo homedrive.
Omdat ik vrijwel niet meer actief ben op het forum en ik het erg druk heb met werk aan andere zaken ga ik die ook niet meer aanpassen.
Voor diegene die handleidingen of aanverwante zaken zoeken verwijs ik jullie door naar de website bevangen Barry en mij...
https://hobbymakers.nl/blog/downloads/
Voor vragen graag een mailtje naar Leo (at) hobbymakers punt nl
Re: iTrain Demobaan met MS II, CC-Schnitte en SRSEII - Nieuwe ontwikkelingen
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: iTrain Demobaan met MS II, CC-Schnitte en SRSEII - Nieuwe ontwikkelingen
Hi allemaal,

De SRSE-II schijnt weer leverbaar te zijn.
Zie op het Stummi Forum: HIER

groet
Harald
Re: iTrain Demobaan met MS II, CC-Schnitte en SRSEII - Nieuwe ontwikkelingen
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: iTrain Demobaan met MS II, CC-Schnitte en SRSEII - Nieuwe ontwikkelingen
Hoi allen,
De SRSEII is een tijd niet leverbaar geweest, maar nu weer te bestellen bij Gers. Gegevens zie onze handleiding