Hoi Allemaal,
Eindelijk weer een update.... Zal tijd worden, over 2 weken is de iTrain Fanclubdag al weer geweest

Maar zover is het nog niet....
We hebben niet stil gezeten en we hebben behoorlijk werk verzet

De baan is helemaal aangesloten

Ook de 2 tafeldelen zijn galvanisch gescheiden en de rails is doorgeslepen

Met dit als totaalplaatje

De hele besturing (op de onderstaande foto is mijn (Leeeke's) "centrale" te zien, inclusief 2 boosters

Vanmiddag ook nog (voor de 2e maal) de koppeling in elkaar gesoldeerd.... De eerste brak af met het dicht maken van de connector

Deze is echter goed gelukt... Geen sluiting en alle aders goed contact.... De massa is 1,5mm2, dubbel uitgevoerd, de overige 1mm2, de bezetmelders van de boosters zijn 0,5mm2. Past netjes

Niet alles zat echter mee. 2 volle avonden aan het zoeken geweest naar de rede waarom de bezetmelders het niet deden....
Het euvel had 2 oorzaken : 1 defecte S88N print. Zodra deze print op de bus geprikt werd deed de andere bezetmelder ook niets meer....
We hadden echter het gehele spul voordat er spanning op ging volledig doorgemeten, alles zat goed, dus dit verwacht je niet (was ook een nieuwe bezetmelderprint, zo vanaf Rosoft). Gelukkig ruilt Wim hem op de Fanclubdag om.... Nu maar even een exemplaar van mijn eigen baan geleent.
De andere oorzaak was iets dommer.... Ik heb allemaal M* rijdend materieel, althans dat dacht ik..... Bleek er na beter te kijken een Pico wagonnetje bij te zitten met geïsoleerde wieltjes. Laat ik nu net dit wagonnetje eruit gepikt hebben om de bezetmelders te testen....
Wat foute aansluiting betreft was het beter.... Niet 1 isolator vergeten, wel 1 teveel

Deze week nog even een haperend wissel nakijken.... Waarschijnlijk vuil (althans dat hoop ik)
Ook nog behoorlijk wat wijzigingen aangebracht in iTrain. Met de bouw niet goed opgelet, waardoor Booster 1 en Booster 2 gewisseld waren. Aangezien de baan zelf lastig aan te passen is iTrain hierop aangepast (dat waren een hoop benamingen die aangepast moesten worden....
Ook stations aangemaakt, en de seinen van een update voorzien.

De treinen rijden nu met automatische routes hun rondjes, echter nog niet helemaal perfect. Soms houden er een aantal treinen na een paar rondjes mee op. Rede heb ik nog niet kunnen vinden. Omdat sommige locs nog ingeregeld staan op mijn eigen baan, met iets langere bezetmelders rijdt er soms nog een trein iets te ver door..... Dit zijn echter kleinigheden die we er in de loop van de tijd nog wel uit gaan krijgen.
Bijgevoegd is tevens de tcd file voor geïnteresseerden.
Deze week is Barry ook weer terug van vakantie, woensdag gaan we weer aan de slag... We zijn nog niet klaar.
De rails moet nog grotendeels vastgezet worden, de koppeling met de centrale moet nog aangebracht worden, en we moeten nog een "tafel" voorzien voor de laptop en een steun voor de "centrale". We liggen echter op schema

Tot de volgende update.... Die komt sneller als 2 weken hoor