Nieuws:

We hebben gedoneerd materieel te koop gezet in onze 3rail shop! Lees meer erover in dit topic.

Re: Marceltal, nevenspoor Marceltal film

Gestart door lucdiels zaterdag 25 juli 2015, 10:32:03

Re: Re: Marceltal, nieuw in Marceltal BR 98 307

Swiss rail .. what else?

Luc,

Niet echt mijn smaak, maar dat boeit niet ;). Ik begrijp wel dat jij voor deze set bent gevallen, dat zal vast een mooi gezicht zijn als het rondrijdt tussen al die grote jongens. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel trekkracht zo'n kleine stomer kan ontwikkelen (zowel in grootspoor als in model). Hij zal vast bedoeld zijn voor nevenlijntjes met een bescheiden aantal rijtuigen.

Groeten,
Wico
Re: Marceltal, nieuw in Marceltal BR 98 307

Duitsland TP III/IV

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Luc,

Leuke aanwinst die BR98 Glaskasten.

Ik heb de rode versie van de BR98 de "feesttrein".
Bij mij zijn de ramen doorzichtig.

28972 BR98.jpeg

Ronald,
 @citaat
Ik denk dat het erg koud en vochtig was toen de foto genomen werd waardoor de ramen beslagen zijn.  O:-D

Henk
De buffercondensator neemt waarschijnlijk ook (veel) plaats in. En die wil je ook niet zien. Ieder voordeel heb hier zijn nadeel  ;)

Luc
Jawatte, dat is weer een leuke set voor op de baan! Dan heb je toch alweer 3 zeer prachtige aanwinsten erbij, hopelijk veel rijplezier ermee!
We zullen deze nog wel zien voorbij komen denk ik

Waar een wil is, is een spoor

Dat is een hele leuke verrassing. Wat een prachtig mini-locje :favorite:
Re: Marceltal, update scenery
Hallo,

eindelijk is het hoekje aan de zijkant van station AMB zo goed als klaar. Ik moet nog enkele details beter afwerken maar dat is voor volgende week. Ik had een probleem met het plaatsen van de spoorovergangseinen (wat een woord...) aan een zijde doordat onder de normale plaats een steunbalk zit. (schuin boren is ook geen oplossing want dan staan de seinen ook schuin). Ik heb ze dan maar iets verder om de hoek geplaatst wat dan als gevolg heeft dat een klein pleintje dus niet bezet is wanneer een trein passeert.
De foto is genomen toen het contract met BP was opgezegd en Esso de nieuwe leverancier werd. (de tankwagen van BP was niet meer beschikbaar). Er moeten dus nog wat schilderwerken worden uitgevoerd door Esso.
De konijnen op een andere foto moetn gaan opletten want in hun rug sluipt een vos dichterbij.
De voorbereidingen voor een spooruitbreiding zijn ook volop aan de gang.
De Black Angus koeien wachten nog op een tweede groep.

De volgende stap is het aansluiten van de stad AMB met station aan dit gedeelte. Maar dat belooft nog iets van lange adem te worden.
Nu ga ik eerst weer treinen laten rijden om te beginnen met het nevenspoor met railbussen. Filmpje komt wanneer alles weer vlotjes rijdt (er zal wel hier en daar wat stof en oxidatielaag op de rails zitten na zes maand niet gereden.

groetjes

Luc
Re: Re: Marceltal, update scenery
Leuke update Luc, scenery is best leuk! kleine aanpassingen kun je nog altijd wel doen, ben ondertussen benieuwd naar de spooruitbreiding! Je baan zolang laten stil liggen vraagt voor even goed te laten rijden, hopelijk gaat het allemaal meevallen!

Swiss rail .. what else?

Luc,

Mooie sfeervolle plaatjes, met veel leuke details :thumbup:. Daarmee komt een baan pas echt tot leven (is toch mijn mening dan ...).

Groeten,
Wico
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Heerlijke foto's Luc, daar krijg ik een glimlacht van op mijn gezicht  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman

Luc,

Mooi opgeknapt zo!  :thumbup:  :thumbup:
Leuke details.

Nu gauw de rails schoonrijden.

Henk

Als het maar Zwitsers is.

Mooi hoekje scenery geworden Luc. :thumbup:

Groet Michel

Mooie scenery Luc!
Hallo, hierbij een filmpje van verschillende railbussen op weg op de nevensporen van Marceltal. Veel kijkplezier.

Luc

Re: Re: Marceltal, nevenspoor Marceltal film

Swiss rail .. what else?

Luc,

Ruim dertien minuten kijkplezier, dat noemen we geen filmpje meer hoor dat is een serieuze film ;). En al kijkend valt dan weer op hoeveel meter gevarieerd spoor jij hebt liggen! Ook het kleine stoomlocje doet zijn best om wel drie rijtuigen te trekken. En dan heb ik het nog niet over al die details die her en der te zien zijn en jouw baan tot een levendig geheel maken.

Groeten,
Wico

Als het maar Zwitsers is.

Luc, ik kan het niet beter verwoorden als mijn gewaardeerde voorganger Wico.

Deze serieuze (avond)film is een plezier om naar te kijken. :thumbup:

Groet Michel

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Altijd leuk om railbussen te zien rijden, Luc  :thumbup:
Een hele fijne film dus!

Groeten,

Erik.

Ik heb genoten! Er ligt heel veel spoor, maar zo oogt het helemaal niet! En van de nieuwe aanwinst mogen genieten  :thumbup:
Nog even opvolgen, na al de  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup: van mijn voorgangers.
Inderdaad een pracht van een baan: soms vergeet je zelfs gewoon, dat er nog treinen rijden... ;-)
Wat dan wel korter bij huis speelde: ik heb hier ook ergens een simpele railbus met wagonnetje en dat flikkeren van het interieurlicht deed dus heel bekend aan.  ;-)
En een (of meerdere - je hebt er redelijk wat rondrijden op je baan) had(den) zelfs een reclame aan de zijkant, "JACOBS KAFFEE" en dat was voor mij een heel bekende familienaam.. ;-)

En buiten al die mooie railbussen, rijdt dan kleine stoomlocje ook zijn rondjes  :thumbup:
En helemaal achteraan maakte zo'n Belgische diesel ook zijn opwachting... (of ik het het mis, natuurlijk)

All in All: een video om van te genieten!!  :thumbup:  :thumbup:

@citaat Heet jij Herman van Kaffee dan O:-D
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Luc, in een woord TOP.

Mvg,

Peter Degeluidsman
 @citaat  @citaat Nice try @Adriaan_Berg , maar meer verklap ik niet.... :lol:
Luc, geweldig filmpje om te zien! Dit laat zien hoe groot je baan is & al meerdere plaatsen prachtig afgewerkt! Leuk materieel rond rijden!
Zo filmpjes mogen vaker komen
@ allemaal, bedankt voor de lovende woorden.
De komende activiteiten zijn het bouwen van station AMB en de stad. Ik moet dus aan het werk met lijm en dozen van Faller, Volmer enz. Het kan dus nog wel even duren vooraleer hier weer nieuwe foto's of filmpjes verschijnen. Maar geduld is een schone deugd.
Misschien laat ik nog wel eens een loc rondrijden en daar maak ik dan wel een film van.
En het wordt ook nog zomer dus dat is ook al een periode met andere activiteiten.
Ik blijf jullie wel volgen inmiddels.

Groetjes
Luc

Märklin fahren-ärger sparen

Weer bij met lezen, kijken en genieten, Luc  :) !
Het enige nadeel van nevenbaan-treintjes en aanverwanten, is dat de snelheid soms zo laag is, dat het met wat grotere raillengtes wel erg lang kan duren, voordat er iets voorbij komt tuffen  O:-D
Da's mijn ervaring tenminste. Zeker met zo'n "Glaskasten" of "Kittel"  B)

Grtz Tony

Fantasietjes op de baan

Mooi film(tje)...
Dag iedereen. Wij zijn er een paar dagen op uit geweest naar het eiland Madeira. Reuze meegevallen op dat mooie groene eiland met heerlijke Madeira wijnen (als je van zoet houdt).
Ondertussen dus niets gedaan aan de baan. Daar komt de volgende week weer wat nieuws bij om mee te sporen. De prentjes komen later deze week.
Nu nog wat genieten van het mooie weer hier.

Luc

Dag Luc,

Citaat van: lucdiels op Vandaag om 14:13:08Ondertussen dus niets gedaan aan de baan. Daar komt de volgende week weer wat nieuws bij om mee te sporen. De prentjes komen later deze week.
Nu nog wat genieten van het mooie weer hier.

Dat je het nog voor elkaar krijgt om iets aan je baan te doen.
Bij ons op zolder is het boven de 300 C en daar is het nu niet uit te houden.

Henk
 @citaat

Ik heb er airco hangen. Kwestie van vooruitziend te zijn.

Luc
af en toe genieten moet zeker en vast kunnen, zo gaan de batterijen goed opgeladen zijn en erna kunt ge verder werken aan de baan. Zaligheid om een airco op je kamer te hebben en mag ook van geluk zijn voor dit te hebben. Ondanks de hitte kun je toch u rustig bezig houden
Ben benieuwd naar komende week!
Fijn weekend alvast