Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Re: Marceltal, bergen rond Bergheim

Gestart door lucdiels zaterdag 25 juli 2015, 10:32:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Marceltal, DRG 06 001 aangekomen
Hallo,

ik heb nog één en ander te vertellen over wat ik deze week heb gedaan naast de scenery van de westelijke heuvel.
Donderdag kwam eindelijk de nieuwe CS3 die ik aan gunstige voorwaarden van Maerklin kreeg aangeboden ter vervanging van de CS2 waarvan het touchscreen dood bevroren was geraakt en niet meer te herstellen was.
Bij het installeren van de CS3 en het koppelen van de Link88 kreeg ik eerst geen terugmeldingen. Op onderzoek gegaan en uiteindelijk bleek de oplossing een massaverbinding naar de 16 vaste terugmeldingen op de L88, iets wat vroeger niet nodig was. Toen dat in orde was kreeg ik geen meldingen op Windigipet. Bleek dat daar met de nieuwe versie 2021 de configuratie van de terugmeldingen veranderd was. In de automatische overgang van versie 2018 naar versie 2021 stond daarals nummer voor de L88 "29" wat het oude nummer van de verbinding met de CS2 was. Na wat zoeken en proberen heb ik gewoon "1" ingevuld omdat dat ook de nummer was op CS3 en ja hoor daar verschenen de terugmeldcontacten op het computerscherm. Alles in orde dacht ik, ik kan weer gaan rijden na bijna 12 maanden gesukkel en wachten op Maerklin met de CS2.
Zag ik gisteren plots dat één van mijn seinen niet meer naar rood ging na passeren van de trein. Bleek dat alle terumeldingen die via L88-1 komen op de nieuwe CS3 rood kleurden. Ik wist dat dit een een probleem met de communicatie tussen L88 en CS3 was uit het verleden, maar alles was daarvoor ok, dus wat nu? Na wat testen met aan en uit zetten van L88-1 en CS3 kon ik het euvel niet verhelpen. Dan maar de grote middelen, ik heb nog een L88 in spare liggen, dus deze aangesloten op de CS3, die die dan als L88-2 herkende, één terugmeldcontact als proef aangemaakt en ja hoor alles perfect. dan de S88's van L88-1 aangesloten op de nieuwe L88-2 maar dan begon het werk pas. Alle terugmeldcontacten op de L88-1 deleten (zo'n 320) en nieuw aan maken op de CS3 met verwijzing naar L88-2 ipv L88-1. Dus na wat tokkelwerk op de CS3 werkte alles weer normaal behalve op Windigipet, want ook daar moest ik de configuratie aanpassen naar L88-2 ipv L88-1, maar ja na zo'n twee dagen werk alles weer in orde.

Nog een extra feit: de L88-1 voelde warm aan, voor mij een indicatie dat er wat fout was in die Link 88. Die mag nu naar Tante M voor reparatie.

Vandaag dan weer verder met de scenery.

Peter, die DRG 06 001 is een insider uitgave van Maerklin en ik koop in principe alle insiders van tijdperk III en ervoor. Dus deze kwam in aanmerking voor aankoop, en het is ook een mooie lok met veel functies dus een leuke om straks te programmeren in WDP. Maar hij (voor mij blijft alles M/V/O) komt wel met een flink prijskaartje.

Groetjes

Luc
Re: Marceltal, DRG 06 001 aangekomen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Marceltal, DRG 06 001 aangekomen
@citaat @citaat

Volgens de Duitsers is een loc vrouwelijk: "die Locomotive".

@citaat

Ik herken de frustratie als alles "spontaan" niet meer goed werkt :?. Blij voor je dat alles nu weer ok is.

Groeten,
Wico
Re: Marceltal, DRG 06 001 aangekomen
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Marceltal, DRG 06 001 aangekomen
 B) Mooie stroomlijnlok, en een hele snelle zo te zien in het filmpje. :thumbup: :D
En gelukkig zijn al je instelling perikelen weer gedaan en gelukt, de hobby gaat niet altijd vanzelf,
maar als het dan weer allemaal gelukt is, is de voldoening er ook, je doet het toch maar effe. O:-D :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Marceltal, DRG 06 001 aangekomen
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Marceltal, DRG 06 001 aangekomen
Gewoon een mooie "snelle" loc.

groet
Harald
Re: Marceltal, DRG 06 001 aangekomen
Hallo

Harald, dat is spijkers met koppen slaan :D
Dirk-Jan en Wico, ja soms kan je een keer zuchten bij de hobby, maar als je dan alles weer in orde krijgt dan is het een zucht van verluchting...
Wico, dan zijn wij het met de Duitsers oneens want in het Nederlands is de locomotief, hij, maar ja wij zijn het met de Duitsers veel oneens geweest in het verleden, dus dit kan er ook nog bij  :)

Deze morgen ging de 094 aan het sputteren na eerst 5 rondjes goed gereden te hebben, en niet meer goed te krijgen. Dus retour naar M zeker... zucht
Groetjes

Luc
Re: Marceltal, DRG 06 001 aangekomen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Marceltal, DRG 06 001 aangekomen
@citaat

Don't mention the war ... :D.

Groeten,
Wico
Re: Marceltal, DRG 06 001 aangekomen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Marceltal, DRG 06 001 aangekomen
Citaat van: Degeluidsman op zondag 04 september 2022, 07:02:01
Hoi Luc,

Mooie aanwinst  :thumbup:
Hij / zij ( tja wat is een loc eigenlijk  :) ) heeft een stoere en sterke uitstraling, snap wel dat je hier warm voor liep.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Peter, Een lok is vrouwelijk want ze blaast regelmatig stoom af. In het Duits die Lokomotieve, weiblich. In het Frans, la lokomotive. In het italiaans, la lokomotiva. moet ik nog even doorgaan? In het Nderlands maken we geen onderscheid tussen vrouwelijke en mannelijke lidwoorden (allebei de), alleen onzijdig (het).

Luc, Max is tegenwoordig van iedereen!
Re: Marceltal, DRG 06 001 aangekomen
Dat er geen verschil zit tussen mannelijk en vrouwelijk in Nederlands omdat ze beide van het lidwoord 'de' voorzien worden?
Nee, zo werkt het niet altijd.
De man haar neus zag rood (?) De vrouw had zijn arm gebroken (?). Dat laatste kan, maar dan betekent het dat Marie de arm van Piet gebroken heeft en niet haar eigen arm.
En wat andere talen ervan maken is ook echt niet relevant. Maar in het Nederlands wordt locomotief inmiddels volgens de Taalunie gezien als m/v... Dus genderneutraal! Da's woke..


Groet,

Peter
Re: Marceltal, V160 130 ESU aangekomen
Hallo

Gisteren mijn nieuwe ESU-lok V160 130 gaan ophalen bij mijn dealer Van Biervliet. Zie de foto's.
Gisteren op de baan ingeregeld en nu is hij klaar voor de dienst.

Status Marceltal: Ik ben bezig met de laatste scenery op de westelijke heuvel. Ik moet nog één verwijderbare topplaat inschuiven en dan is dat klaar en kunnen er foto's en filmpje volgen. Het zal ergens volgende week zijn denk ik.
Daarna kan ik weer verder aan de sporen werken. Dat is nu ongeveer een jaar geleden. Zo'n berg inrichten vraagt toch wat tijd.

Groetjes

Luc
Re: Marceltal, V160 130 ESU aangekomen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Marceltal, V160 130 ESU aangekomen
Luc,

Mooie loc heb je erbij, maar ik ben minstens zo benieuwd naar de scenery van de westelijke heuvel. En ja, eens je met scenery aan de gang gaat vliegen de uren en dagen ongemerkt voorbij ;).

Groeten,
Wico
Re: Marceltal, V160 130 ESU aangekomen
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Marceltal, V160 130 ESU aangekomen
Mooie aanwinst Luc. :thumbup:
Net als de vorige schrijver ben ik ook nieuwsgierig naar je scenery aan de westelijke heuvel.
Dus kom maar op met de foto's. ;)

Groet Michel
Re: Marceltal, V160 130 ESU aangekomen
Wico, Michel en alle anderen, hierbij een voorproefje: het sluitstuk op de top van de westelijke heuvel. Een stukje Hohendorf. Morgen gaat dit erin en dan nog wat kleine afwerkingen en dan komen er meer foto's en een filmpje.

Luc
Re: Marceltal, V160 130 ESU aangekomen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Marceltal, V160 130 ESU aangekomen
Luc,

Dat voorproefje belooft al veel goeds en smaakt naar meer :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Marceltal, V160 130 ESU aangekomen
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Marceltal, V160 130 ESU aangekomen
 @citaat

Veel meer. :P

Groet Michel
Re: Marceltal, V160 130 ESU aangekomen
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Marceltal, V160 130 ESU aangekomen
Dit voorproefje maakt nieuwsgierig naar de rest van Hohendorf.
Re: Marceltal, Hohendorf
Lid sinds: 2013

offline
Re: Marceltal, Hohendorf
Hallo

zoals beloofd hier enkele foto's van Hohendorf, ze komen in twee afzonderlijke posts.
Het is geen kunstwerkje zoal iTom ze maakt, maar voor mijn eerste scenery project ben ik niet ontevreden.
Er zitten voor mij drie "fouten" in, maar ik laat ze zoals het is. Maar wie ziet ze?
Nu kunnen we weer verder met de sporen aan de oostelijke heuvel.

Luc

Re: Marceltal, Hohendorf
Lid sinds: 2013

offline
Re: Marceltal, Hohendorf
tweede serie
Re: Marceltal, Hohendorf
Lid sinds: 2013

offline
Re: Marceltal, Hohendorf
en nog een laatste
Re: Marceltal, Hohendorf
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Marceltal, Hohendorf
Mooi, ook lekker veel groen :thumbup:
Re: Marceltal, Hohendorf
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Marceltal, Hohendorf
Luc,

Als dit je eerste sceneryproject is, dan mag je meer dan tevreden zijn. Erg leuk en sfeervol met aandacht voor details :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Marceltal, Hohendorf
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Marceltal, Hohendorf
Ik sluit me aan bij de vorige reacties.
Lekker een volle bebouwing en inderdaad lekker veel groen.
De balans is er hoor, hier mag je best trots op zijn.
Men kan zien dat je er plezier aan hebt beleefd en dat is het belangrijkste, plezier hebben in de hobby.  :thumbup:
Re: Marceltal, Hohendorf
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Marceltal, Hohendorf
Luc.

:thumbup:

Groet Michel
Re: Marceltal, Hohendorf
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Marceltal, Hohendorf
Ziet er erg goed uit Luc. Petje af!  :thumbup:
Re: Marceltal, Hohendorf
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Marceltal, Hohendorf
Hi Luc,

Ziet er goed uit om er ook trots op te zijn.

groet
Harald
Re: Marceltal, Hohendorf
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Marceltal, Hohendorf
Je gaat als een sneltrein Luc. Je scenery ziet er mooi uit  :thumbup:

Re: Marceltal, Hohendorf
Lid sinds: 2013

offline
Re: Marceltal, Hohendorf
 @citaat
Bedankt allemaal voor de gunstige commentaren.
@Tom: ik heb er inderdaad veel plezier aan beleefd.
@Wico: Er staan veel details in Hohendorf die ik moeilijk op de foto kan zetten maar die te zien moeten zijn vanaf de trein. Ooit moet ik een camera monteren op een lage bakwagen dan kunnen jullie dat zien.
@ Harald: Ik ben er ook wel trots op omdat ik veel moest doen voor de eerste keer, huisjes verouderen, rotsen maken en kleuren, verkeersborden zetten langs de wegen en spoorwegen, gras zaaien met de electrostatische strooier van Noch, scenes bedenken, etc. En als je dan tot een leuk resultaat komt is het wel fijn.

Nu de "foutjes":
1; Het station staat 1 cm hoger dan de parkeerplaats, maar het was dit of schuine huisjes hebben op de middenplaat.
2: Hohendorf heeft geen ontsluitingsweg naar de grote stad.
3. Het kasteel Hohendorf is een schaal N model dat ongewild in mijn bezit kwam, maar het geeft wel een diepte effect.

Verder staan er nog details met bewegende delen die je niet kan zien op de foto's zoals een treinwachter die groen signaal geeft, en een houthakker die actief is als er een trein passeert. Je hoort hem trouwens hakken.

Ik probeer daar nog beelden van te maken deze week.

mvrgr

Luc
Re: Marceltal, Hohendorf
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Marceltal, Hohendorf
CiteerEr zitten voor mij drie "fouten" in, maar ik laat ze zoals het is. Maar wie ziet ze?

Ik zie geen fouten maar mis wel iets. Een heel leuk stadje met huisjes en de nodige autotjes. Wat ik mis is echter een weg het stadje in en/of uit. Hoe komen die auto's daar nu terecht? Hoe worden die winkels bevoorraad? Alles alleen over het spoor? Waarom heeft men daar dan auto's? Alles ligt binnen loopafstand.  8o
Re: Marceltal, Hohendorf
Lid sinds: 2013

offline
Re: Marceltal, Hohendorf
 @citaat
Zoals ik aangaf in fout 2: Hohendorf heeft geen ontsluitingsweg.

Maar na lang wikken en wegen heb ik besloten dat dit de vrijheid van de fantasie van de bouwer is. Het is gewoon een sfeerbeeld van een dorp op een heuvel waar hier en daar wat toeristen met de trein op af komen. Er is een wandeling naar het kasteel een hotel, een winkel, een station, een restaurant, een houthandel, een onbenoemde handel en wat huizen. Meer moet dat niet zijn voor mij. Ik kan ermee leven en alleen een gedetailleerd kijker ontdekt dit. Bij mij wekt dit een glimlach op en een "ja, ik weet het, et alors..." zoals zou Mitterand gezegd hebben.

Het aanleggen van een tunnel in de berg zou het geheel niet ten goede zijn gekomen, naar mijn mening, dus ja ik beken.

mvgr


Luc

Re: Marceltal, Hohendorf
Lid sinds: 2012

offline
Re: Marceltal, Hohendorf
da's ineens een heel pak scenery :favorite:


je zou kunnen een tunnel maken naast het station (dat zwart stuk), ik vermoed dat de grote stad aan die Bosch komt; dan zou die daar kunnen uitkomen :idea:
naar dat kasteeltje(?) zouden ze dan moeten wandelen;


mvg,
Michel
Re: Marceltal, Hohendorf
Lid sinds: 2013

offline
Re: Marceltal, Hohendorf
Michel,

bedankt voor het meedenken, maar zoals ik hierboven al aangaf stoort het mij niet en wil ik alleen de sfeer scheppen van een dorp op de heuvel en daar ben ik blij mee.
Het zwarte pad is trouwens een asfaltweg die naar het seinhuisje van Hohendorf leidt. Niet zo goed te zien op de foto's maar het is er wel. Ik zal eens wat foto's van die kant proberen maken, maar dat is niet zo goed toegankelijk.

Groetjes

Luc
Re: Marceltal, Hohendorf
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

online
Re: Marceltal, Hohendorf
Dat is hard gegaan hier! Scenery ziet er goed uit. Het echte werk zie je natuurlijk pas op detailfoto's. Ik daag je uit om die ook te maken en te plaatsen :). Ik denk dat je heel tevreden kunt zijn. En de fouten die je noemt hebben we vrijwel altijd met onze modelbanen. Het rondje spoor is dan ook heel fout! Niks van aantrekken. Als je als kijker meegenomen wordt in het fantasiewereldje is het geslaagd!
Re: Marceltal, Hohendorf
Lid sinds: 2013

offline
Re: Marceltal, Hohendorf
 @citaat
Detailfoto's zijn nu net niet mijn specialiteit met m'n Iphone, los daarvan zijn de details ook moeilijk te bereiken met een camera. Maar ik probeer nog wel eens dichterbij te raken.

Luc
Re: Marceltal, Hohendorf
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Marceltal, Hohendorf
Hoi Luc,

Daar is toch helemaal niets mis mee  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Marceltal, Hohendorf
Citaat van: lucdiels op woensdag 05 oktober 2022, 09:21:17
@citaat
Detailfoto's zijn nu net niet mijn specialiteit met m'n Iphone, los daarvan zijn de details ook moeilijk te bereiken met een camera. Maar ik probeer nog wel eens dichterbij te raken.
Je kan de zoomfunctie van de camera gebruiken. En het belangrijkste is voldoende goed licht. Dus licht gebruiken die dicht bij daglicht zit.
Re: Marceltal, ESU V 160 problemen
Nadat ik de ESU V160 had ingemeten werd hij ingezet op de baan.
Daar blijkt nu dat hij veelvuldig (eigelijhk altijd) ontspoort op de slanke k-rail DKW bij afslaan. Ook op slanke k-rail wissels durft hij te ontsporen bij het afslaan. Net of de draaistellen onvoldoende vrijheid hebben om de bocht te nemen.
Maar in bochten heb ik geen problemen.

Dus gaat hij donderdag retour naar Van Biervliet. Ofwel wordt dit gefixt ofwel geld terug.

Toch jammer voor zo'n mooie maar ook dure loc.

Luc
Re: Marceltal, Hohendorf
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Marceltal, Hohendorf
Hij ontspoort op slanke wissels?! En op normale R2 wissels? Gaat het daar wel goed?

Heb je de wielafstand gemeten tussen de flenzen, lijkt mij dat daar een issue ligt.
Re: Marceltal, ESU V 160 problemen
Citaat van: lucdiels op maandag 10 oktober 2022, 12:56:34

Dus gaat hij donderdag retour naar Van Biervliet. Ofwel wordt dit gefixt ofwel geld terug.

Toch jammer voor zo'n mooie maar ook dure loc.


Vraag je geld terug Luc en koop een echte 3railer van Marklin of Roco of Piko. Esu maakt gebruik van een slecht compromis (vind ik): één wielafstand voor zowel 2rail als 3rail en ik blijf volhouden dat dat niet altijd lekker werkt. Je kunt het zelf oplossen door de boel definitief op 14mm te zetten maar het zijn complexe lokomotieven en als je iets fout doet ben je je garantie kwijt.

Vorige maand en ook al keren eerder schreef ik dit....

Citaat van: Spoors op zaterdag 24 september 2022, 07:39:26

Over de Esu lok: ik ben er niet weg van en vind het 2rail/3rail concept in één lok een compromis. Het maakt de techniek nodeloos complex en ik zou er nooit voor kiezen maar da's een subjectieve mening.


.... en ik heb al heel wat van die Esu 2/3rail lokomotieven voor een ander moeten fixen. ;)
Re: Marceltal, Hohendorf
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Marceltal, Hohendorf
Hoi Luc,

Ik liep even achter hier, maar heb met veel genoegen je foto's met veel genoegen bekeken !  ;)
Het scenery-maken gaat je echt super goed af  :thumbup: En mijn petje ervoor af !
Naar de "fouten" heb ik niet eens gezocht. Je maakt fraaie scenes en het ziet er erg geloofwaardig uit. Voor zover dat op zo'n baan gaat, natuurlijk.
Wat mij betreft, mag je gerust grotere foto's plaatsen. Ik zat nu met leesbril met mijn neus bijna tegen mijn monitor  8)

Grtz Tony
Re: Marceltal, video nevenspoor testen
Hallo,

hierbij de link naar een video over het testen van het nevenspoor naar Hohendorf.
Op voorhand excuses voor de rommel op de baan.



groetjes

Luc
Re: Marceltal, video nevenspoor testen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Marceltal, video nevenspoor testen
Luc,

Ik denk dat veel van ons een baan in opbouw gelijk ook als halve werkbank gebruiken. Die rommel valt de meeste dus niets eens op ;).

Groeten,
Wico
Re: Marceltal, video nevenspoor testen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Marceltal, video nevenspoor testen
Inderdaad, veel echte rommel zie ik niet. Alles heeft schijnbaar een functie, nuttig gereedschap voor het grijpen, bruikbare materialen liggen klaar, geleiding van kabels en draden enzovoort. Niks om je voor te schamen of te verontschuldigen.

Leuk filmpje trouwens. Helaas werkt niet alle binnenverlichting, dat is bijna storender dan die 'rommel'.
Zag ook dat je Flügelsignaal mooi langzaam wordt omgezet. Wat heb je voor aandrijving eronder zitten?
Re: Marceltal, video nevenspoor testen
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Marceltal, video nevenspoor testen
Luc,

Mooi filmpje van je rijdende materiaal. :thumbup:
Met de rommel valt het wel mee vind ik hier op de baan ligt meer troep. ;)
Leuk gezicht om de railbus om hoog te volgen richting het kopstation leuk gedaan alleen wel wat beter remmen anders rijd hij straks door het stootblok heen. ;)

Groet Michel
Re: Marceltal, video nevenspoor testen
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Marceltal, video nevenspoor testen
Dag Luc,

Citaat van: lucdiels op dinsdag 11 oktober 2022, 15:06:59
hierbij de link naar een video over het testen van het nevenspoor naar Hohendorf.
Op voorhand excuses voor de rommel op de baan.

Welke rommel?
Ik heb niets gezien, alleen spullen die gebruikt worden om een treinbaan te bouwen.  :D

Leuk filmpje met leuk materieel.

Henk
Re: Marceltal, video nevenspoor testen
 @citaat @citaat @citaat
Het flikkeren van de binnenverlichting is inderdaad een doorn in het oog. Maar dat zijn werkjes voor later als de baan verder af is.

@citaat @citaat
De VT75 stopt inderdaad iets te laat Michel. Vanaf mijn commandopost is dit niet te zien, maar ik zag het ook op het filmpje. Wordt opgelost vandaag. Ik moet alleen zien of het de VT75 alleen is of dat alle andere treinen ook te laat stoppen. De oplossing is namelijk verschillend.

Bedankt iedereen voor de positieve commentaren.
Deze week staan nog wat kleine verbeteringen en afwerkingen op het programma om dan volgende week te beginnen aan de spiraal van de oostelijke heuvel.

Groetjes

Luc

Re: Marceltal, video nevenspoor testen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Marceltal, video nevenspoor testen
Deftig filmpje, Luc  :thumbup:

Ik zou wel het gele draadje in de cabine van de BR 44 even zwart maken, ziet er met weinig moeite veel beter uit  ;)

Grtz Tony
Re: Marceltal, video nevenspoor testen
 @citaat
Tony bedankt voor de tip.

@citaat @citaat @citaat
Ik moest nog antwoord geven op de vraag over het vleugelsignaal.
Ik gebruik de vormsignalen van Märklin en Viessmann. Beide kan je snelheid en wippen inregelen. Ik verkies de Märklin seinen, het adres en MFX of DCC stel je in met een dipschakelaar, dan aansluiten op CS en die leest automatisch het sein in en vraagt of je het adres wil gebruiken. Dan kan via de CS de parameters instellen voor snelheid en wippen. In nog geen 5 minuten is het sein geplaatst en ingeregeld.
De Viessmann seinen werken ook goed maar zijn ingewikkelder voor aansluiten (5 draden) en adres geven, maar eens geïnstalleerd werken ze prima. Ze hebben wel een kleinere motor en voet dan de Märklin seinen. Dus afhankelijk van wat jouw voorkeur is zijn beide prima seinen.

Groetjes

Luc
Re: Marceltal, video nevenspoor testen
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Marceltal, video nevenspoor testen
Genoten van je filmpje Luc .
En het is under cunstruction hè, dus natuurlijk ligt er gereedschap en werkt alles niet perfect 😃
Re: Marceltal, station AMB in Marceltal
Hallo

Hiermee een filmpje over het verkeer in station AMB in Marceltal.
De programmatie gebeurt met WDP en laat twee treinen toe per spoor die na elkaar aansluiten. Wanneer de eerste trein vertrekt sluit de tweede automatisch aan.
Halverwege rijdt de BR24 044 iets te ver door. Ik heb de remfactor aangepast inmiddels.
Veel kijkgenot.



mvrgr

Luc
Re: Marceltal, station AMB in Marceltal
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Marceltal, station AMB in Marceltal
Reger betrieb op jouw baan Luc. (Waarom heet het Marceltal, wil je steeds Marcel noemen). Leuk om je filmpje te bekijken maar dat lelijke gele draadje zit nog steeds in die lok.
Re: Marceltal, station AMB in Marceltal
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Marceltal, station AMB in Marceltal
Ik vind het allemaal zeer indrukwekkend. Knap hoor.

Voor mij zelf zou het wat te druk zijn, ik wordt er niet echt ontspannen van als ik zoveel in de gaten zou moeten houden..