Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Kent iemand het programma CroeTrains?

Gestart door ernstcramer woensdag 22 juli 2015, 19:57:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Kent iemand het programma CroeTrains?
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Kent iemand het programma CroeTrains?
Ik kwam op de site van Modellbahntechniek deze link tegen:
http://modellbahntechnik-aktuell.de/tipp/croetrains-ihre-perfekte-modellbahn-verwaltung-mit-kostenloser-windows-software/

Gebruikt iemand dit programma, of gebruikt dit?
Ik had TrainBase@Pro gedownload, maar zie dat daar een aantal zaken niet zo makkelijk in zijn. En omdat het ook niet meer onderhouden wordt ben ik daarom op zoek naar een ander programma.
Re: Kent iemand het programma CroeTrains?
Beste  Ernst,

Ken het programma niet, maar even geïnstalleerd en enkele data-bladen aangemaakt.
Kom dan tot de volgende conclusies:
a. programma is in het Duits, geen andere taal beschikbaar en de laatste versie dateert van maart 2013
b. de foto-bibliotheek bevat alleen modellen van Marklin, plaatjes van andere merken zal je dus zelf moeten opzoeken.

TrainBase verschilt op één onderdeel met de hiervoor genoemde aspecten: het is de Nederlandse taal.
Ik gebruik dat programma nu al meerdere jaren tot volle tevredenheid.
Het geeft - indien gewenst- meer mogelijkheden tot het invoeren/bijhouden van gegevens [o.a. onderhoud, c.v. instellingen decoders] en de opmaak van de inventarisbladen is fraaier.
Wat vindt je niet makkelijk in TrainBase ?

Cees


Re: Kent iemand het programma CroeTrains?
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Kent iemand het programma CroeTrains?
    Dank voor je reactie Cees!

Citaat van: BR98-10 op woensdag 22 juli 2015, 21:12:55
...Wat vindt je niet makkelijk in TrainBase...

Nou, bijvoorbeeld:

  • geen scheiding van locomotieven/treinstellen/wagons
  • geen voorinstellingen, zoals bijvoorbeeld schaal hO
  • geen keuzelijst "schaal" (terwijl dat op het voorbeeldplaatje op de site van TrainBase wel staat...  8o
  • geen keuzelijst "railtype"

En verder vind ik bij CroeTrains het leuk dat je meerdere foto's kon toevoegen.[/list]
Re: Kent iemand het programma CroeTrains?
Goedemorgen Ernst,

Wat je zegt klopt op hoofdlijnen.
Je belangrijkste bezwaar onderken ik: er is geen onderscheid in locomotieven en wagons; deze vormen een bestand.
De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik TrainBase alleen gebruik voor mijn locomotieven. Het geeft me de mogelijkheid om merk, adres en instellingen van de decoders op te slaan alsmede de gegevens over het onderhoud
Voor een totaal overzicht van mijn locs en wagons heb ik onderverdeeld naar merk een excel-bestand aangemaakt. Aan elk record is via een hyperlink een plaatje gekoppeld.
Ik houd geen "voorraad"administratie bij van rails, seinen, digitale componenten, scenery, etc. omdat me dat niet zo boeit.

Grooeten
C ees