Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Modelbaan met 2 niveau's en klimspiraal

Gestart door Passant46 maandag 13 juli 2015, 13:55:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Modelbaan met 2 niveau's en klimspiraal
Beste collega's,

Ik overweeg een vrijstaande treintafel te bouwen in L-vorm, 2,44m op 3,50m, (120 cm breed) met twee niveau's:
- een bovenste deel  op 110 cm van de grond;
- een lager gedeelte, op 75 cm van de grond. (Dit zou een semi-zichtbaar schaduwstation zijn).
Beide delen zijn verbonden door een klimspiraal van 120 cm diameter.

Ik maak me wat zorgen omtrent de bereikbaarheid bij eventuele herstellingen en storingen.
Werd zoiets al gedaan? Heeft iemand hier ervaring mee?

Graag jullie commentaren. Alvast bedankt!
Re: Modelbaan met 2 niveau's en klimspiraal
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Modelbaan met 2 niveau's en klimspiraal
Als jij zegt vrijstaande tafel dan neem ik aan dat hij vrij staat van de muren. Als dat zo is zie ik voor het zicht gedeelte geen problemen qua bereikbaarheid. Als je ergens onder moet zijn dan kan het lastig zijn en adviseer ik een open frame tafel. Dit geeft je meer bereikbaarheid onder de verschillende niveaus. Zie ook eventueel mijn topic.
Re: Modelbaan met 2 niveau's en klimspiraal
Lid sinds: 2007

Met vriendelijke groet, Winus

offline
Re: Modelbaan met 2 niveau's en klimspiraal
Je hebt nu maar 35 cm tussen de twee niveaus. Is het mogelijk om die afstand groter te maken? Dat geeft je meer armslag als je op het onderste niveau iets moet doen. Ik heb een afstand van 47 cm en dat werkt goed.
Re: Modelbaan met 2 niveau's en klimspiraal
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Modelbaan met 2 niveau's en klimspiraal
Ik heb ook zo'n kleine 40cm tussenruimte, maar omdat mijn onderste niveau (schaduwstation) niet volledig gesloten is, kan ik met mijn bovenlijf onder de tafel zitten en kan zo overal bij.
Re: Modelbaan met 2 niveau's en klimspiraal
Zorg ervoor dat je lenig blijft en niet te dik wordt. 😊

   Gr, Leo