Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Bussen in Dordrecht - 1986

Gestart door frenkievee woensdag 23 september 2015, 13:26:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bussen in Dordrecht - 1986
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Bussen in Dordrecht - 1986
Naast de treinen in mijn andere draadje heb ik ook nog wat foto's van diverse stads- en streekbussen gemaakt. Alle onderstaande foto's zijn gemaakt in Dordrecht in 1986.

GVB Dordrecht reed met Mercedes bussen, die allemaal oranje gespoten waren. Speciale bussen waren er voor de dienst naar Werkendam, want die moesten op de pont kunnen.
Deze bus staat klaar bij station Dordrecht.


De meeste bussen die in Dordrecht rondreden waren van dit type. Deze staat even buiten dienst te wachten op de Spuiboulevard.


Ook op de Spuiboulevard staat deze bus van de ZWN (Zuid-West-Nederland) te wachten.


Bus 2555 van de ZWN als lijn 165 naar Dordrecht op het Achterom. Het Achterom is tegenwoordig niet meer als zodanig te herkennen.


Bus 3171 van de Westnederland op de Spuiboulevard, wachtend op een rit naar Rotterdam CS.


En van voren: "Maak jij nou echt een foto van mij en de bus?" :D


In 1986 was er Dordt in Stoom en daar reden en voeren niet alleen de nodige stoomtreinen, -boten, -walsen en ander stoomspul. Maar ook de Veteraan-autobussen waren aanwezig.





Bij het maken van deze foto dook de chauffeur gelijk naar het bakje waarin de ansichtkaarten van deze bus lagen om die te verkopen. Heb toch lekker een foto gemaakt en niet een foto gekocht.

Re: Bussen in Dordrecht - 1986
Lid sinds: 2009

Glenfinnan viaduct, Schotland

offline
Re: Bussen in Dordrecht - 1986
Leuke foto's  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Bussen in Dordrecht - 1986
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Bussen in Dordrecht - 1986
Mooie manier om terug te blikken Frank  :thumbup:
Bijzonder voorkantje, op die laatste foto trouwens...
Re: Bussen in Dordrecht - 1986
Gave foto's Frank :thumbup: :thumbup: :thumbup:.

ZWN wat een mooie tijd. En mooie bussen nog.

groeten Martin
Re: Bussen in Dordrecht - 1986
Citaat van: Simon BR39 op woensdag 23 september 2015, 13:32:21
Bijzonder voorkantje, op die laatste foto trouwens...
Dit is een Leyland/Van Hool. Dit bustype reed bij meerdere NS-busbedrijven: ik heb ze o.a. gezien bij de ZuidOoster, VAD en NBM. Ze werden 's zomers voornamelijk ingezet als reiswagen en 's winters als lijnbus.
Re: Bussen in Dordrecht - 1986
Die rode bussen ( foto 7 en 8 ) kan ik me nog goed herinneren.
Ik woonde vroeger aan een busroute in Breda en kwamen ze tig keer per dag langs.
Kabaal en stinken !

Een aantal jaren geleden werden ze in Den Bosch ook nog eens ingezet tussen Station en Brabanthallen
bij een treinenbeurs.
Re: Bussen in Dordrecht - 1986
Frank

Mooie reeks nostalgische bussen,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Bussen in Dordrecht - 1986
Gaaf!