Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Jaren 60 baanplannen gezocht

Gestart door Dee-jay zondag 30 september 2007, 22:20:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Jaren 60 baanplannen gezocht
Lid sinds: 2006

offline
Jaren 60 baanplannen gezocht
In de 60-ger jaren hebben wij 2 banen gebouwd uit het toenmalige baanplannen boek. Rail, rollend materiaal en scenery is er nog ;-) echter het voorbeeldenboek is verdwenen :-( wie kan mij helpden aan die baanplannen, de bijbehorende foto's of het gehele boekje? Het betreft een baan met een havenachtig karakter en later een met een kopstation wat ongeveer in het midden was gelegen.

Met vriendelijke groet
Dirk.
Re: Jaren 60 baanplannen gezocht
Hoi Dirk,

Op deze site kun je een aantal baanplannen boekjes downloaden. :)

Klikkerdeklik

Gr.
René
Re: Jaren 60 baanplannen gezocht
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Jaren 60 baanplannen gezocht
Hallo forumleden.
Geweldig dat je dit soort handboeken kunt downloaden!
Maar nu maken wij ons altijd zo druk om het copywrite gebeuren, hoe zit dat dan met deze handboeken?
Of is het copywrite verlopen na zoveel jaar?
Lijkt mij toch niet hè?
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
P.s. Dirk, volgens mij heb ik dit boek ook. (0700 ?)
Re: Jaren 60 baanplannen gezocht
Lid sinds: 2006

ICE-3

offline
Re: Jaren 60 baanplannen gezocht
Dag AlbertJan,

Het auteursrecht internationaal is een complexe aangelegenheid. Niettemin moeten we in Nederland uitgaan van ons auteursrecht, oorspronkelijk uit 1912, zie bv.
http://www.ivir.nl/wetten/nl/auteurswet_01_04_2006.html

Overigens, copyright in plaats van copywrite. Overigens heb je wel 'copyleft'...

Groet, Paul
Re: Jaren 60 baanplannen gezocht
Voor zover bekend is dit de enige site die deze boeken en catalogi ter download aanbiedt. Dat is natuurlijk enorm fijn voor ons, maar ik stel me zo voor, indien Marklin hier lucht van krijgt, dat de eigenaar/beheerder van deze website wel het één en ander uit te leggen heeft.

Ikzelf ben me uiteraard van geen kwaad bewust, ik heb het opgeslagen op mijn harde schijf voor eigen gebruik en verspreid het niet openbaar.... :mrgreen:
Re: Jaren 60 baanplannen gezocht
Citaat van: Spoorniet op maandag 01 oktober 2007, 16:45:50
Ikzelf ben me uiteraard van geen kwaad bewust, ik heb het opgeslagen op mijn harde schijf voor eigen gebruik en verspreid het niet openbaar.... :mrgreen:

Ikke ook dus  :lol: :lol:
Re: Jaren 60 baanplannen gezocht
Ik denk dat meeste forumleden wel een kopietje hebben gedownload (voor eigen gebruik natuurlijk). 8)

Gr.
René
Re: Jaren 60 baanplannen gezocht
tnx voor de link
meteen een bookmarkje van gemaakt.
Re: Jaren 60 baanplannen gezocht
Gedownload en op een schijfje gezet wel zo veilig.

GRT Frans
Re: Jaren 60 baanplannen gezocht
Maar heeft Dee-jay nu zijn havenbaan gevonden in de boeken die op de spaanse site staan? Ik kan me herinneren dat er nog een jaren 60 banenboek is, dat er helaas niet op staat.
Re: Jaren 60 baanplannen gezocht
Heb er ook dankbaar gebruik van gemaakt.........
In het boek met de groene omslag staat een havenbaan.

Mvrg
Janus
Re: Jaren 60 baanplannen gezocht
heb het ook opgeslagen en ga hem nu lekker lezen.

ik ga hem op aanvraag in koeienletters kopieren want ik ken geen copyright.
geintje

goeie link trouwens :D

Dennis
Re: Jaren 60 baanplannen gezocht
Ja, ja, de havenbaan heb ik gevonden, in ieder geval eentje die redelijk met mijn herinnering, :lol: overeen komt, ben nu groter dan toen..... De baan met een kopstation in het midden nog niet :( misschien wel niet uit een boekje, herinneringen vervagen bij de oudere generatie (mijn pa) misschien wel meer dan bij mij en was het toch een "eigen" idee. In ieder geval bedankt voor de link...

Dirk
Re: Jaren 60 baanplannen gezocht
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Jaren 60 baanplannen gezocht
Hallo mede downloaders.
Citaat van: Lokkie op zondag 30 september 2007, 22:43:43
Op deze site kun je een aantal baanplannen boekjes downloaden. :)

De eerste 3 boekwerken heb ik zonder problemen (duurt wel lang!) kunnen downloaden, helaas sinds gisteravond lukt dit niet meer.
Komt met melding vermoedelijk website niet meer beschikbaar of i.d. ! :(

Wie had (heeft) dit probleem ook en en ook weer opgelost?

Vast bedankt,
vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Jaren 60 baanplannen gezocht
Had ik ook maar blijven proberen dan loopt het wel weer.
Heb alles binen gehaald.

Succes Frans
Re: Jaren 60 baanplannen gezocht
Hoi AlbertJan,

De site is regelmatig helemaal niet te bereiken, maar gewoon blijven proberen. :)

Gr.
René
Re: Jaren 60 baanplannen gezocht
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Jaren 60 baanplannen gezocht
Dames en Heren,

Sorry voor het zo laat opmerken, maar ik heb dit draadje geschoond i.v.m. regels 16 & 17 van onze forumregels :

16. Het is niet toegestaan om copyrighted materiaal te plaatsen zonder schriftelijke toestemming van de rechthebbende van dit materiaal! (NB: Marklin geeft bij sommige files aan dat deze vrij te gebruiken zijn voor eigen gebruik, echter is het publiceren van deze files TOCH niet toegestaan. Het plaatsen van files op een openbaar forum valt helaas onder publiceren. Het is dus NIET toegestaan, welke files/stukken dan ook van Marklin op dit forum te plaatsen).

17. Het is ook niet toegestaan om te vragen naar het beschikbaar stellen, op welke wijze dan ook, van media waarop auteursrechten van toepassing zijn.


Gelieve hier rekening mee te houden. Vrij te downloaden, betekent niet dat je ze mag publiceren! (en op een website plaatsen valt helaas daaronder!).
Re: Jaren 60 baanplannen gezocht
je was te laat en je faalde....niet dat het uitmaakt...
...want heel het 3rail forum heeft het nu op zijn pc staan :lol:

Dennis
Re: Jaren 60 baanplannen gezocht
Klopt :) haha! Echt geweldige boekjes. die zou iedereen gewoon van Marklin moeten ontvangen eigenlijk!!
Re: Jaren 60 baanplannen gezocht
Ik weet het goed gemaakt, Marklin maakt deze boekjes gewoon weer opnieuw en dan niet voor die idioot hoge prijzen. Dan hoeft niemand ze te downloaden!
Die boekjes zijn wel ontzettend gaaf! jammer dat ik nu niet meer mag vragen wie het blauwe boekje(0337) heeft.
Wordt boekje 0337 soms weer door marklin opnieuw uitgebracht?
Sacha maar goed ook dat je al dat illegale gedoe weert!
Re: Jaren 60 baanplannen gezocht
W67,

Je kunt het proberen nog van de website te downloaden? :P

Die is niet van het forum
Re: Jaren 60 baanplannen gezocht
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Jaren 60 baanplannen gezocht
Citaat van: minirailz op maandag 08 oktober 2007, 20:04:29
je was te laat en je faalde....niet dat het uitmaakt...
...want heel het 3rail forum heeft het nu op zijn pc staan :lol:

:shock: Dat het beheer dit te laat opmerkt, wilt niet zeggen, dat het goed is dat dit gebeurd is :!: Vind deze houding van niet zo veel respect getuigen tegenover het forum waar je te gast bent (en aan diens regels te houden hebt).  :(
Re: Jaren 60 baanplannen gezocht
Jongens van 14 moeten nog een hoop leren...zeker wat respect betreft, dat word ze tegenwoordig niet meer bijgebracht geloof ik....
Re: Jaren 60 baanplannen gezocht
Sacha, en anderen,.....
Alle gekheid terzijde.... Het hele management-team van "M" zou de hele dag en iedere dag blij huppelend en fluitend door Goepingen moeten lopen: dat men nu nog anno 2007 geld en moeite over heeft voor hun producten die de tweede helft van de vorrige eeuw geproduceerd werden.

Het zichtbare gedeelte van mijn modelbaantje voer ik uit in C-rail met de daarbij behorende airbrush en balast technieken.Het schaduw-station zal voor een gedeelte uit M-rail gaan bestaan inclusief draaischijf 7186 (die ik al heb).
Re: Jaren 60 baanplannen gezocht
Sascha mijn excuses, had even het copyright vergeten,maar omdat het eenvoudig overal te downloaden is denk je nogal vlug dat je met shareware te maken hebt en wordt het copyright even over het hoofd gezien......zo ook door mij :?

Mvrg
Janus
Re: Jaren 60 baanplannen gezocht
om te beginnen ben ik het er mee eensdat 14 jarige nog veel moet leren.
ten 2de:
Citaat van: Sascha op maandag 08 oktober 2007, 21:08:47
Citaat van: minirailz op maandag 08 oktober 2007, 20:04:29
je was te laat en je faalde....niet dat het uitmaakt...
...want heel het 3rail forum heeft het nu op zijn pc staan :lol:

:shock: Dat het beheer dit te laat opmerkt, wilt niet zeggen, dat het goed is dat dit gebeurd is :!: Vind deze houding van niet zo veel respect getuigen tegenover het forum waar je te gast bent (en aan diens regels te houden hebt).  :(
mijn excuses hiervoor. :(

ik maak weleens(onbewust vaak) een opmerking die echt niet kan.
ook gewoon in de klas of waar dan ook.
dat is een van mijn negatieve kanten.:cry:

zal er voortaan opletten(is niet de 1e keer...)

Dennis
Re: Jaren 60 baanplannen gezocht
Dennis, top. Iedereen maakt fouten en heeft negatieve kanten, daar ben je mens voor. Je fouten toegeven is echter weer een heel ander verhaal. In de huidige tijd is het gewoon bizar hoeveel mensen liever allebei de benen breken dan dat ze toegeven fout te zijn geweest.

Kortom: respect.

Ik weet zeker dat het je van alle kanten vergeven is. :wink:
Re: Jaren 60 baanplannen gezocht
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Jaren 60 baanplannen gezocht
Citaat van: Spoorniet op woensdag 10 oktober 2007, 02:12:53
Ik weet zeker dat het je van alle kanten vergeven is. :wink:

Ja zeker! Sorry voor de late reactie! Maar je fout toegeven is karakter tonen! Helemaal toppie! Goed hoor!
Re: Jaren 60 baanplannen gezocht
Bedankt.
Heb al wel anders gehoord...(niet hier hoor...)

Dennis