Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Modelbaan Vier-Landen (laatste update 16-10-2016 demonteren van modelbaan)

Gestart door Wim N zondag 12 juli 2015, 13:02:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( update 2 van de opbouw. )
Hallo,

Hoe alles moet gaat worden zit gedeeltelijk al in mijn hoofd, een gedeelte in Wintrack.
Ik lijm het kurk nog niet vast omdat het dan makkelijker is om kleine aanpassingen gemakkelijk te kunnen uitvoeren.

Ook de oprit naar boven ben ik nu wat later mee begonnen. omdat ik het lok-depot iets lager wilt hebben.

Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( update 3 van de opbouw. )
Hallo,

Leuk om eindelijk de modelbaan nu te zien groeien na jaren van bouw aan de onderbouw.
Wel ga ik ervoor om overal goed bij te kunnen bij een eventuele ontsporing en zal op moeilijk bereikbaren plekken ook zoveel mogelijk bruggen gebouwd gaan worden.

Deze bruggen zal ik zelf gaan maken, voorzien gaan worden van gips. deze kan ik van de zomer mooi in de buitenlucht op maat gaan maken.
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( update 3 van de opbouw. )
Hoi Wim,

Dat ziet er weer super uit.
Stuur binnenkort wel even een PB.

Grt Bert
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( update 3 van de opbouw. )
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( update 3 van de opbouw. )
Wim,
Heel mooi om te zien, hoe alles in die hoek is weggewerkt. Complimenten daarvoor! Geeft mij en mogelijk anderen weer een totaal andere kijk op hoe iets is op te lossen. Dank voor deze update! :thumbup:
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( update 3 van de opbouw. )
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( update 3 van de opbouw. )

Hoi Wim,

Na wat heen en weer geblader en gescroll, een vraagje; heb je nog genoeg ruimte voor je draaischijf ?
Leuk om te volgen trouwens  :P

Grtz Tony
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( update 1 van de opbouw. )
Citaat van: peterke33 op zondag 15 november 2015, 08:37:15

Wim,

Het station gaat zeker knap worden tussen berg en dal.


Hallo Peter,

De contouren van het aanleggen van het stations gebied zal deze week zichtbaar gaan worden.

Citaat van: kroko op zondag 15 november 2015, 08:57:20

Hoi Wim,

Stuur binnenkort wel even een PB.

Grt Bert

Hallo Bert,

Ik wacht het rustig aan. zal eerst ervoor zorgen dat de treinen spoedig kunnen gaan rijden op het nieuwe gedeelte.

Citaat van: GWS op zondag 15 november 2015, 09:17:49

Wim,

Geeft mij en mogelijk anderen weer een totaal andere kijk op hoe iets is op te lossen. Dank voor deze update! :thumbup:


Hallo Gerard,

Vandaar deze update, bij het vele bekijken naar de situatie komen de oplossingen van zelf. maak alles nog niet definitief vast zodat je altijd nog wat kunt aanpassen. vast zetten doe ik tegelijk met het aanleggen van de bedrading.

Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( update 3 van de opbouw. )
Citaat van: Tony op zondag 15 november 2015, 10:14:23

Hoi Wim,

Een vraagje; heb je nog genoeg ruimte voor je draaischijf ?

Grtz Tony


Hallo Tony,

Het spoor wat voor de draaischijf naar onderen toe loopt zal een gedeelte ondergronds gaan lopen.
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( update 4 van de opbouw. )
Hallo,

Inmiddels al een eerst viaduct in aanbouw aangelegd, de een begin gemaakt met de aanleg van de stationssporen.
Hier overheen wil komt een dubbelspoor tracé te liggen die via een hoge brug die aansluitend via een tunnel in een berg moet gaan verdwijnen.
Zal vandaag in het ander topic bij baanplannen een stukje van het Wintrack railplan plaatsen.
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( update 4 van de opbouw. )
Hallo,

Hierbij nog even een foto die door een schuifluik is genomen die ik in een wand heb geplaatst.
Hierdoor wordt de bereikbaarheid verbeterd, brengt heel veel voordelen met zich mee.
Ook om de modelbaan meerdere kanten te bekijken.

Zo ben met de update's bijna weer helemaal bij, hoop eind van de dag weer met een nieuwe update te komen is toch een schitterend hobbyweertje.
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( update 4 van de opbouw. )
Goed bedacht zo'n schuifluik, ook handig om de bestellingen door te geven: sambal bij?

Wordt een mooiebaan verder, leuk ontwerp en mooi/degelijk uitgevoerd! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( update 4 van de opbouw. )
Hallo Wim

Net even alle update zitten bekijken ziet er zeer goed uit ben benieuwd naar het vervolg   :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( update 4 van de opbouw. )
Citaat van: Hanzi op zondag 15 november 2015, 11:08:53

leuk ontwerp en mooi/degelijk uitgevoerd! :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Hallo Hans,

:thumbup: :thumbup:dank voor je reactie.

Citaat van: Alex 0850 op zondag 15 november 2015, 11:56:33

Hallo Wim

Ben benieuwd naar het vervolg   :thumbup:

Gr Alex 0850

Hallo Alex,

Had vandaag heel veel willen gaan doen en met nieuwe update's willen gaan komen maar das helaas niet meer mogelijk.
vanochtend bij de frisse moet brak de bevestigingsbeugeltje van de decoupeerzaag af.  :-( :-(


Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( update 5 van de opbouw. )
Hallo,

Ondanks de defecte decoupeerzaag toch nog wat aan de opbouw kunnen doen, wel verder gewerkt aan de ondergrond van de stationssporen.
Ik hou de ondergrond/ruwbouw onder de stationssporen nog iets ruimer om eventueel als het nodig is nog wat met de C-rails de kunnen schuiven.
Ook is er al iets meer zichtbaar van hoe het bovenste spoor gaat lopen, daar langs zal ook nog een stukje autoweg moeten gaan komen met rijdende vrachtwagens van Model-CarParts.

Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( update 5 van de opbouw. )
Indrukwekkend gaat een mooi treinen verloop worden bij jou.  :thumbup: :thumbup:
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( update 5 van de opbouw. )
 :thumbup:
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( update 5 van de opbouw. )
Citaat van: peterke33 op zondag 15 november 2015, 17:16:42

Indrukwekkend gaat een mooi treinen verloop worden bij jou.  :thumbup: :thumbup:


Hallo Peter,

Dat is wel de bedoeling, zeker ook mede omdat ik de treinen vanuit het schaduwstation twee kanten op kunnen rijden.

Citaat van: Wim op zondag 15 november 2015, 17:19:20

:thumbup:


Hallo Wim,

Bedankt voor je  :thumbup:
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( nieuwe decoupeerzaag )
Hallo,

Van de week een grote plof op de deurmat, jawel een nieuwe Bosch decoupeerzaag. De vorige was niet meer te gebruiken, was alweer enkele jaartjes oud.
Ben benieuwd daar de nieuwe decoupeerzaag, of hij aan mijn wensen zal voordoen.
Ben even geveild door een griep, kan daardoor deze week nog niet veel doen aan de verdere opbouw maar hoop eind van de week een grote slag te kunnen gaan slaan.


Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( kurk vastlijmen )
Hallo,

Allereerst ben ik heel; erg tevreden met de Bosch decoupeerzaag, omdat deze veel stiller en zaagt veel mooier rustiger. top machine. :thumbup:
Kan ik de afwerking iets netter uitvoeren, inmiddels alvast een begin gemaakt met het vastlijmen van de kurk (ondergrond)

Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( kurk vastlijmen )
Hallo,

Ik schroef het houtwerk onder het kurk niet vast maar lijm eerst het kruk vast aan het plaatwerk, als dan het kruk goed vast zit schroef ik de schroeven door het kurk heen vast aan het geraamte.
Dit heeft het effect dat ik de schroefkoppen niet eerst hoeft te verzinken, ook zal hierdoor het nog minder als een klankkast gaan klinken. :help:
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( kurk vastlijmen )
Mooi gedaan  :thumbup: :thumbup:
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( kurk vastlijmen )
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( kurk vastlijmen )

wanneer de kurk is verlijmd
wordt er hiephiephiephoera gerijmd  ;)
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( kurk vastlijmen )
Ziet er goed uit met het kurk. :thumbup:
Hopelijk ben je snel van de griep verlost beterschap toegewenst Wim. :) :)
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( kurk vastlijmen )
Citaat van: peterke33 op woensdag 18 november 2015, 20:31:48

Mooi gedaan  :thumbup: :thumbup:


Hallo Peter,

Bedankt kerel voor je compliment. :thumbup:

Citaat van: Tony op donderdag 19 november 2015, 11:53:54

wordt er hiephiephiephoera gerijmd  ;)[/i]


Hallo Tony,

Nu de pepernoten nog. :thumbup: ;) :) :)

Citaat van: h0_miessie op donderdag 19 november 2015, 12:10:32

Hopelijk ben je snel van de griep verlost beterschap toegewenst Wim. :) :)


Hallo Michel,

Bedankt voor je berichtje. :thumbup: ben alweer aan de betere hand. Lekker binnen blijven niks moet, rustig aan als ik puf heb doe ik wat aan de modelbaan.
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( module van vangrails voorzien. )
Hallo,

De eerste module is voorzien van vangrails omdat ik als er een eventueel een trein ontspoort ik er vanaf de onderzijde bij kan.
De kunststof vangrails zitten ingeklemd tussen het houtwerk, dat kan ik het altijd even verwijderen.
De achterzijde langs de staanders zal ik nog van dik karton voorzien maar heb dit nog niet op voorraad.

De vangrails dienen ook dat als er boven een trein ontspoort deze niet op de ondergelegen opstelsporen kan vallen. :thumbup:
Hier blijkt maar weer dat het werken met losse modules veel voordelen kent. de extra tijd neem ik wel voor lief.
Even een paar afbeeldingen voor alle duidelijkheid.

Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( module van vangrails voorzien. )
Wim,

Dat ziet er toppie uit, die modules heb je goed bedacht  :thumbup: zeker als je met verdiepen werkt.  ;)


Groeten

Peter
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( module van vangrails voorzien. )
Wim

Er zit toch flink schot in de zaak maar dat komt denk ik ook door de nieuwe machine   >:-D
Ziet er zeer mooi uit allemaal netjes gedaan zo   :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( module van vangrails voorzien. )
Hallo,

@Peter, Dit heb ik overwogen na de bouw van de eerste modelbaan waarbij ik op heel veel locaties toch niet bij kon komen.

@Alex, De nieuwe decoupeerzaag werkt perfect, echt een aanrader.

Kreeg een PB van een mede forumlid met de vraag of alles wel uit zal komen, vandaar dat ik even een overzicht plaats voor de hoogte.
Maar het gehele plan zit in mijn hoofd, een keertje iets fout bereken gaat gewoon de zaag erin. ;)
Het is moeilijk op een railplan te maken daar je over de gehele lengte met een schuine kap te maken heb.

Maar moet nog even 1 module voorzien van de juiste hoogte, das is alles te overzien, zal er eens gekeken gaan worden naar de aansluitingen aan de andere zijde van de tafel.

Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( module van vangrails voorzien. )
Hallo,

De twee sporen die bovenaan langs de muur komen gedeeltelijk in een berg te liggen. daarvoor iets naar onderen komt een station.
Maar na de tunnel komt er licht zal ik maar zeggen ;) :) :).
Ook zal het schuifluik bij de vensterbank gebruikt gaan worden, daar zal daarop een bundesstrasse gerealiseerd moeten worden waarop de rijdende vrachtwagens te zien zal zijn in de toekomst.
Hoop volgende week de contouren van de weg te kunnen uit gaan doktoren.

Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( module van vangrails voorzien. )
 :thumbup: :thumbup:
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( module van vangrails voorzien. )

Bedankt voor de foto's, Wim  :thumbup:

Nu heb ik nog meer een idee, van hoe het ongeveer gaat worden !

Grtz Tony
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( module van vangrails voorzien. )
Mooi werk Wim. Leuk dat je na alle ruwbouw nu aan de indeling van de scenery kunt gaan denken.

Vr gr Arie
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( module van vangrails voorzien. )
Je levert erg mooi en degelijk werk, maar dat moet ook wel met zo'n nieuwe decoupeerzaag ;)
Wordt een mooie baan, met heel veel niveaus en ook heel veel rijmogelijkheden :thumbup:
Ben benieuwd naar je railplan, heb je dat? Zal haast wel, ik kan me niet voorsrellen dat je zoiets uit je hoofd bouwt, toch ?!?
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( module van vangrails voorzien. )
Citaat van: h0_miessie op donderdag 19 november 2015, 20:58:00

:thumbup: :thumbup:


Bedankt voor je duimpjes Michel.

Citaat van: Tony op donderdag 19 november 2015, 21:52:32

Nu heb ik nog meer een idee, van hoe het ongeveer gaat worden !

Grtz Tony

Hallo Tony,

Vandaar dat ik regelmatig overzicht foto's plaats om een geheel beeld te krijgen van de opbouw.

Citaat van: dolphin op donderdag 19 november 2015, 22:34:58

Mooi werk Wim.

Vr gr Arie

Hallo Arie,

Als alles lukt volgens planning is het zeker mooi. maar komt goed.

Citaat van: Hanzi op donderdag 19 november 2015, 22:47:50

Ben benieuwd naar je railplan, heb je dat? Zal haast wel, ik kan me niet voorsrellen dat je zoiets uit je hoofd bouwt, toch ?!?


Hallo Hans,

Echt allemaal denk werk, een een klein beetje Wintrack erbij voor de juiste hoeveelheid lengte rails.

Bedankt voor de reactie's en heerlijk hobby weer in het vooruitzicht. :thumbup:
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( uitbreiding opbouw 21/11. )
Hallo, een goeie morgen gewenst.

Gisteren het tweede module voorzien van vangrails en de verdere opbouw daarvan. Het achterliggend dubbelspoor zal straks nog iets naar onderen toe aangepast gaan worden.
Ik kan nu via de onderzijde een ontspoorde trein weg halen, dus overal bij. Dat was één van mijn speerpunten.
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( uitbreiding opbouw 21/11. )
Hallo,

Belangrijk is op tussen het bouwen door het treinenloop te blijven uittesten of alles wel past.
Leuk om in gedachten de treinen al te zien rijden door het landschap heen,  ;)

Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( uitbreiding opbouw 21/11. )
Hallo,

Het is de bedoeling om de stationssporen met K-rails te gaan aanleggen, dit om het iets mooier in een bocht te kunnen gaan aanleggen.
Het weekend zal gebruikt gaan worden om de overige modules op de juiste hoogte te gaan brengen.

Re: Modelbaan Vier-Landen ( uitbreiding opbouw 21/11. )
Hallo Wim,
Dat ziet er allemaal al erg mooi uit. :thumbup: :thumbup:
Succes met de verdere bouw.

Groeten,

Remco
Re: Modelbaan Vier-Landen ( uitbreiding opbouw 21/11. )
Hallo Wim,

Er komt ook een metertje spoor op jou baan, wel mooi om te zien hoe alles past en verschillende hoogtes te hebben.  :thumbup:
Re: Modelbaan Vier-Landen ( uitbreiding opbouw 21/11. )
Hallo Wim

Elke keer weer verbaasd hoe het er uit zie bij jouw blijft het volgen misschien doe ik ook nog ideetjes op  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: Modelbaan Vier-Landen ( uitbreiding opbouw 21/11. )
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Modelbaan Vier-Landen ( uitbreiding opbouw 21/11. )
Dag Wim.

Intrigerende foto's allemaal: het blijft voor mij een raadsel
hoe dit allemaal samenvalt tot een grote modelbaan!
Ook zie ik veel materieel op de baan staan terwijl je met
de opbouw bezig bent: niet bang dat dit beschadigd?
Het is bijna een zonde om de strakke houtwerkconstructie
van de basis straks te gaan voorzien van scenery ... :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Modelbaan Vier-Landen ( uitbreiding opbouw 21/11. )
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Modelbaan Vier-Landen ( uitbreiding opbouw 21/11. )
Mooi mooi mooi 👍👍👍 maar, ga je er nog bijkomen als er wat ontspoort op de laatste foto (123)???
Re: Modelbaan Vier-Landen ( uitbreiding opbouw 21/11. )
-Wim:
Na meer dan een week geen pc gehad (HDD defect) ben ik terug bijgelezen, je maakt mooie vorderingen :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: met je baan en die nieuwe decoupeerzaag doet goed zijn werk zie ik, al mijn elektrische apparaten zijn ook van dat merk en ben er zeer tevreden over.
Re: Modelbaan Vier-Landen ( uitbreiding opbouw 21/11. )
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Modelbaan Vier-Landen ( uitbreiding opbouw 21/11. )
Foto's zijn heel mooi maar de laatste is het aller mooist Wim. :thumbup: :thumbup:
Re: Modelbaan Vier-Landen ( uitbreiding opbouw 21/11. )
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Modelbaan Vier-Landen ( uitbreiding opbouw 21/11. )
Dag Wim,

Ik had een tijdje je draadje niet meer gelezen, maar ik ben weer helemaal bij.
Man wat maak je weer een mooie baan, ik weet nog goed dat Sander en ik jaren geleden bij jou op bezoek waren en we verbaast stonden te kijken over de hoeveelheid rails en je sporen plan.

Ook nu zie ik alweer een hoop rails die met passie stukje voor stukje gelegd is.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Modelbaan Vier-Landen ( uitbreiding opbouw 21/11. )
Ha Wim, je gaat goed zo te zien. M.v.g. Ad
Re: Modelbaan Vier-Landen ( uitbreiding opbouw 21/11. )
Citaat van: m-re op zaterdag 21 november 2015, 09:31:38

Hallo Wim,

Dat ziet er allemaal al erg mooi uit. :thumbup: :thumbup:

Groeten,

Remco

Hallo Remco,

Mijn voorkeur gaat uit van netjes en opgeruimd te werk gaan want dit geeft veel overzicht in de verdere opbouw.

Citaat van: peterke33 op zaterdag 21 november 2015, 11:40:57

Hallo Wim,

Wel mooi om te zien hoe alles past en verschillende hoogtes te hebben.  :thumbup:


Hallo Peter,

Dat is ook mijn streven meer niveau's dat maakt het zien rijden van de treinen ook extra mooi.

Citaat van: Alex 0850 op zaterdag 21 november 2015, 12:17:37

Hallo Wim

Blijft het volgen misschien doe ik ook nog ideetjes op  :thumbup:

Gr Alex 0850

Hallo Alex,

Bij het bouwen zo uit het koppie brengt mij ook steeds op nieuwe andere ideetjes, dat maakt het extra mooi en alleen kost het extra hout en tijd. :thumbup:

Citaat van: Jørg op dinsdag 24 november 2015, 16:06:58

-Wim:

Al mijn elektrische apparaten zijn ook van dat merk en ben er zeer tevreden over.


Hallo Jorg,

Ik zelf ook en houd het ook bij Rosoft zeer aan te raden, erg betrouwbaar. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Citaat van: h0_miessie op dinsdag 24 november 2015, 17:11:34

Foto's zijn heel mooi maar de laatste is het aller mooist Wim. :thumbup: :thumbup:


Hallo Michel,

Komt zeker nog meer van die mooie plaatjes.

Citaat van: degeluidsman op dinsdag 24 november 2015, 17:53:36

Dag Wim,

Ook nu zie ik alweer een hoop rails die met passie stukje voor stukje gelegd is.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Hallo Peter,

Deel de passie met het 3rail forum.

Citaat van: Ad op zondag 06 december 2015, 13:52:07

Ha Wim, je gaat goed zo te zien. M.v.g. Ad


Hallo Ad,

We zullen spoedig is weer een keertje afspreken ben enkele weken ziek geweest, anders was ik allang bij jou langs geweest want ook bij jou ben ik nieuwsgierig hoe ver je bent met de verdere opbouw. :thumbup: :thumbup:

Bedankt voor de reactie's, zag dat er regelmatig op het topic wordt gekeken, kan niet te lang wachten met update's te plaatsen, die blijven zeker komen.

Groet Wim.
Re: Modelbaan Vier-Landen ( verjaardagskado Marklin set 26594 )
Hallo,

Afgelopen weken met de griep opgezadeld te zijn, zelfs nog op mijn verjaardag ben ik toch erg verwend met wel een heel bijzonder verjaardagskado namelijk de Marklin houttransport set.
Moet zeggen een hele mooie set, de nieuwe geluiden zijn een aanwinst. :thumbup: :thumbup:
Hierbij even een paar foto's.

Groet Wim.
Re: Modelbaan Vier-Landen ( update 23-01-2016 )
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: Modelbaan Vier-Landen ( update 23-01-2016 )
Prachtig Wim. Nog gefeliciteerd met je verjaardag.

vr gr Arie
Re: Modelbaan Vier-Landen ( update 23-01-2016 )
Wim,

Ook langs deze kant proficiat met je verjaardag, en prachtig cadeau heb je daar gekregen.  :thumbup: :thumbup:



Groeten en mooie update weer.


Peter
Re: Modelbaan Vier-Landen ( update 23-01-2016 )
Hallo,

Zo ik kijk er zelf een beetje raar van op maar al zeker geen twee maanden geen update meer geplaatst, dus ga ik daar eerst eens wat aan doen want er is degelijk wel iets verder gebouwd aan de opbouw.
Na de modeltreinen heb ik een passie voor vrachtwagens, waarom deze passie ook niet samen te delen met de modelbaan.
Vandaar dat ik besloten heb om de vrachtwagens te laten rijden met MCC-ModelCarparts. Inmiddels zijn er al drie vrachtwagen modellen voor ombouw.

Bij de verder opbouw kom ik hier nog verder op terug maar met het aanleggen van wegen zal er zeker rekening mee gehouwen moeten worden denk om bochten en de doorrijhoogten.

Groet Wim.