Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Modelbaan Vier-Landen (laatste update 16-10-2016 demonteren van modelbaan)

Gestart door Wim N zondag 12 juli 2015, 13:02:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid (aansluiting wisselaandrijving )
Hallo,

Moet zeggen dat achteraf gezien alles vrij snel aan elkaar gekoppeld was.
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid (aansluiting wisselaandrijving )
Wim

Het moet wel gezegd worden dat je bouwvorderingen aan sneltreinvaart voortgaan.
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid (aansluiting wisselaandrijving )
Hallo,

Er werd niet gekeken naar een stukje kabelgoot of meer, als de darden maar weg gewerkt konden worden, het een netter overzicht gaf.
Toen werd er even wat gevierd want na het aansluiten van 1 niveau bleek alles in één keer te werken, had ik mijn huiswerk goed gedaan.
Dus effe een kleine proost uitbrengen kon zeker geen kwaad.

Alleen het spiraal naar de koelkast ontbrak nog. :thumbup: :thumbup: :) :) :)

Voor het koppelen van de ringleiding op de vele stroomdraadjes werd gebruik gemaakt van het merk WAGO  deze klik je zo dicht bij het insteken van een draadje. :thumbup:
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid (aansluiting wisselaandrijving )
Hallo,

Ook even belangrijk om erbij te vermelden is dat de groene draden (bezetmelders) onder de ringleiding is weg gewerkt maar daar tussen in heb ik wel strookjes isolatie plaat gebruikt.

Vele handen maken licht werk.
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid (aansluiting wisselaandrijving )
Wim

Een spiraal door de koelkast, dat zou pas een primeur zijn, transport van gekoelde dranken.  >:-D >:-D >:-D
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid (aansluiting wisselaandrijving )
Hallo,

Oeps een stukje aansluitdraad hing als een soort bovenleiding boven de rails, dan kan er ineens wat omvallen.
Doordat het proosten een beetje uitgelopen was ben ik een paar dagen later zelf alvast maar aan de slag gedaan want was toch nieuwsgierig of ik al het soldeerwerk goed gedaan had.
En zo kon de eerste trein zijn volledig rondje rijden.
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid (aansluiting wisselaandrijving )
Hallo,


Maar al gauw moest de keerlus uitgebreid worden naar drie opstelsporen, konden de stoomlocs eens op volle rook over de rails.

Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid (aansluiting wisselaandrijving )
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid (aansluiting wisselaandrijving )
Dag Wim.

Indrukwekkend bouwverslag :eek:
Wel handig om er een elektricien bij te halen :wink:
Die Wago lasdoppen werken bijzonder handig,
en je hebt geen adereindhulsen nodig  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid (aansluiting wisselaandrijving )
Citaat van: Nieuwenhuis op zaterdag 25 juli 2015, 13:02:02

Dag Wim.

Die Wago lasdoppen werken bijzonder handig,
en je hebt geen adereindhulsen nodig  :thumbup:

Groeten,

Erik.

Hallo Erik,

Was voor mij ook heel onbekend die Wago lasdoppen, nog niet eerder gezien op het forum.
Moet er ook bij vermelden dat ik niet veel op topic's gelezen daar ik mijn topic even wil bij werken.

Groet Wim
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid (aansluiting wisselaandrijving )
Lid sinds: 2008

Als t maar Nederlands is en flensen heeft

offline
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid (aansluiting wisselaandrijving )
Hallo werktijger!
Wat een bouwgeweld zeg! ongelofelijk mooi om dit alles zo te zien zeg!
Mijn complimenten Wim, je bent weer verschrikkelijk goed bezig!  :thumbup:

Blijf je volgen!

Groet Paul
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid (aansluiting wisselaandrijving )

Dat proosten begrijp ik helemaal, Wim  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid (aansluiting wisselaandrijving )
Ziet er profi uit :thumbup:
misschien een rare vraag, maar wat voor draad gebruik jij?
Ik zie lappkabel (heb ik ook ervaring mee), maar wat voor
diameter? Heb je misschien nummers voor mij, ze hebben namelijk
zoveel soorten en maten B)
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid (aansluiting wisselaandrijving )
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid (aansluiting wisselaandrijving )
Hi Wim,

Wat een snelheid in bouwen, ziet er allemaal heel goed uit.

groet
harald
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid (aansluiting wisselaandrijving )
Prachtig werk, gewoon ken helaas niets van bezetmelders en knippen van rails en dergelijke maar ziet er top uit hoor.
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid (aansluiting wisselaandrijving )
Ff een inhaalslag gemaakt in dit draadje, kijk je even niet, maar er wordt gewoon flink door "gestoomd".
Zo te zien is daar wel speciale "brandstof" voor nodig geweest.

Maar het resultaat mag er wezen. :arrow: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En bedankt voor alle tips tussendoor.
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid (aansluiting wisselaandrijving )
Citaat van: Boskabouter op zondag 26 juli 2015, 13:52:13

Mijn complimenten Wim, je bent weer verschrikkelijk goed bezig!  :thumbup:

Groet Paul

Hey Paul,

Bedankt voor je complimenten. :thumbup: :thumbup:

Citaat van: Tony op zondag 26 juli 2015, 20:33:04

Dat proosten begrijp ik helemaal, Wim  :thumbup:

Grtz Tony

Hallo Tony,

Evian ook best lekker hoor. :thumbup:

Citaat van: Electronica Freak op zondag 26 juli 2015, 22:20:24

Ziet er profi uit :thumbup:
misschien een rare vraag, maar wat voor draad gebruik jij?
Ik zie lappkabel (heb ik ook ervaring mee), maar wat voor


Hallo Peter,

Ben nog even met de foto's op volgorde aan het zetten.
Maar voor de aansluiting van laptop naar CS2 gebruik ik de gewone netwerkkabels.

Citaat van: Haradigi op maandag 27 juli 2015, 12:48:13

Wat een snelheid in bouwen,

harald

Hallo Harald,

Valt reuze tegen, ben er al vele jaren mee bezig geweest.
Met wel met lange rustpauze's er tussendoor moet ik wel zeggen.

Citaat van: peterke33 op maandag 27 juli 2015, 12:55:32

gewoon ken helaas niets van bezetmelders en knippen van rails en dergelijke maar ziet er top uit hoor.


Hallo Peter,

Hier is genoeg over op het forum te vinden en waaronder de wiki.

Citaat van: ceess op donderdag 30 juli 2015, 20:29:36

En bedankt voor alle tips tussendoor.


Hallo Cees,

Ben de vele nieuwe update's aan het voorbereiden met nieuwe misschien wel bruikbare tips.

Bedankt voor de positieve reacties, ook de vele gasten die het topic bekijken geeft wel een boost om te blijven plaatsen.
Was even een tijdje stil maar er moest hier volop getest worden, alles is perfect verlopen.

Groet Wim
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid (Viessmann 5211 + 5215 )
Hallo,

Na enkele maanden van het uittesten of de wissels wel goed bleven schakelen kan ik melden dat de aansluiting van een Viessmann 5200 lichttrafo gekoppeld aan een Viessmann 5211 magneetartikeldecoder met daartussen ook een Viesmann 5215 powermodul die voor een extra bust zorgt.
De wissels werken perfect, Werd door mede forumlid Martin op dit idee gebracht, wil dit graag even delen.

Ik heb de gele draad van alle wisselaandrijvingen aan de Viessmann 5211 gekoppeld.

Groet Wim.




Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( Marklin CS2 gekoppeld aan laptop )
Hallo,

Na het rijden en schakelen met de vertrouwde oude Marklin 6021 plus de Interfacemet daaraan de losse memory en keyboard's werd het eindelijk is tijd voor een nieuwe centrale.
Stond al heel lang op het verlanglijstje maar wilde er pas 1 aanschaffen als het schaduwstation klaar was, de tijd is aangebroken.
Heb gekozen voor een Marklin CS2, alleen lukte het niet om iTrain er door te laten besturen omdat de internetbekabeling niet goed aangesloten bleek te zijn.

Gelukkig was daar een behulpzame mede forumlid die mij daarbij wilde helpen, het in een avond voor elkaar had.
Onder het genot van een bakkie koffie, de juiste die ik wel in huis had is het eindelijk gelukt, bleek het achteraf toch simpel te zijn.

Heb in de woonkamer waar de Experiabox van KPN staat een netwerkkabel naar de treinkamer aangelegen, aan een NETGEAR SWITCH G5605 gekoppeld.
Daarna twee aparte netwerkkabels gekoppeld aan de CS2 en laptop.
De verbinding is perfect, heb zo continu verbinding.

Plaats hierbij even de foto's voor meer duidelijkheid.

Groet Wim.
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( Railplan niveau 2 )
Hallo,

Inmiddels overgestapt van Wintrack 7 naar Wintrack 12, bij overmaat van ramp moet ik alle railplannen opnieuw invoeren daar ik er geen tra bestand van heb gemaakt. 8o 8o
Ik ben nu bezig met alles weer opnieuw te gaan teken en plaats hierbij dan ook gelijk het volgende railplan van het schaduwstation niveau 2. 
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( Railplan niveau 2 )
Wim , zie dit draadje nu,  schitterend.  Hoe ordelijk, daar kan ik een lesje aan nemen :O
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( Railplan niveau 2 )
 :)
Mooi schaduw station wim.

Erg veel passen en meten werk, respect.

Stuur je mij jou bestandje even in .tra
dan stuur ik jou mijn .tra bestandjes even.

Groetjes jan

Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( Railplan niveau 2 )
Citaat van: Opazwitserland op donderdag 20 augustus 2015, 15:21:00

Wim,

Zie dit draadje nu, schitterend.


Hallo Paul,

Bedankt voor de reactie. :thumbup:

Citaat van: Jan 1212 op donderdag 20 augustus 2015, 22:22:15

Stuur je mij jou bestandje even in .tra
dan stuur ik jou mijn .tra bestandjes even.

Groetjes jan


Hallo Jan,

De bestandjes zijn bij jou binnen gekomen, er zitten wel copyright op hé. :) :)
Maar vooruit dan maar.

Groet Wim. 
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( Railplan niveau 1 )
Hallo,

Inmiddels ook het railplan van niveau 1 (onderste niveau) overgetekend in Wintrack 12.


Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( Railplan niveau 1 )
Wim

Je kan ook je TRA bestand bijvoegen in een post, dan kunnen we allemaal je bestand eens binnentrekken in WT.
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( Railplan niveau 1 )
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( Railplan niveau 1 )
Dan moeten we wel allemaal versie 12 hebben.
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( Railplan niveau 1 )
Citaat van: Jørg op donderdag 10 september 2015, 11:34:20

Wim

Je kan ook je TRA bestand bijvoegen in een post, dan kunnen we allemaal je bestand eens binnentrekken in WT.

Hallo Jorg,

Zal spoedig ook een apart topic aan gaan maken bij baanontwerpen, dus nog even geduld.

Citaat van: iTom op donderdag 10 september 2015, 13:32:52

Dan moeten we wel allemaal versie 12 hebben.


Hallo Vakantieman Tom,

Deze heb ik net in huis, ben er mee aan het spelen maar is wel weer even wennen tijd geleden ook trouwens.
Wel zijn er dingen veranderd in versie 12. :thumbup:
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( Start baanopbouw 13-09)
Hallo,

Na vele jaren is nu het leuke en vooral het mooie moment aangebroken? Namelijk de opbouw van de nieuwe modelbaan.
Even een kleine toelichting van wat er zowel gebouwd moet gaan worden.

Tijdperk IV tot V1
Landschap Duits/Zwitsers/Nederlands

Er zullen twee station gebouwd gaan worden één groot, een kleinere (bergstation)
Ook zal er een loc-depot gaan komen met daarbij een draaischijf.
Het allermooiste zal het havengebied moeten gaan worden met een lengte van bijna vier meter.

Hier zal een container terminal, een loswal maar ook een kleine opslag voor chemie moeten gaan komen. Kortom er zijn veel plannen.
Ga eerst eens met behulp van Wintrack verzie 12 een railplan maken, gelijk maar een beetje de rails uitleggen kan geen kwaad.

Zal jullie door middel van foto's op de hoogte houden.
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( Start baanopbouw 13-09)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( Start baanopbouw 13-09)
Om jouw tra bestand straks te kunnen openen zal men zelf ook versie 12 moeten hebben.
Jørg heeft volgens zijn onderschrift versie 11 en zal volgens mij dan niet jouw tra bestand uit versie 12 kunnen openen.
Nu ga ik weer verder vakantie vieren want het is nog steeds heerlijk weer.
Een mooie zondag in Griekenland begint met n goed ontbijt op het terras met de zon en het is al 26grdn. 😂😂😂😂
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( 3rail ketelwagens )
Hallo,

Gisteren bij John (looney Tunes) de twee bestelde 3rail ketelwagens opgehaald, ook hier inmiddels op de vernieuwde in opbouw zijnde modelbaan gezet.
Zijn heel prachtig, ben er ook heel erg blij mee. Zelfs de bij geleverde certificaten zien er top uit.
Mijn dank en waardering gaan uit naar het gehele 3rail team. :thumbup: :thumbup: grote klasse.
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( 3rail ketelwagens )
Wim

Mooie aanschaf, veel plezier er mee.  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( 3rail ketelwagens )
Veel plezier ermee Wim!
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( 3rail ketelwagens )
Hoi Wim,

En toch vind ik vind de wagons toch mooier op het diorama als op die kale plaat.  :-) :thumbup:
Veel plezier ermee, Wim  :thumbup:
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( 3rail ketelwagens )
Hoi Wim,

Ik ben erg benieuwd naar je plannen allemaal en natuurlijk ook naar het wintrack bestand.
Tot nu toe ziet het er mooi en strak uit. Echt hou vol zo.

Overigens kun je in Wintrack de bestanden zo opslaan, dat ze door de verschillende Wintrack versies kunnen worden gebruikt.
Zie plaatje.
Dus Tom, het is niet waar wat jij suggereert, als je een Wintrack versie van 6.1 of hoger hebt kun je ten aller tijden een goed tra bestand verkrijgen.
Dit geldt ook voor de demo versies.

Met vriendelijke groet,
Peter
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( 3rail ketelwagens )
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( 3rail ketelwagens )
Aha, weer wat geleerd.
In het verleden weleens geprobeert om n tra bestand te openen van n nieuwere versie mar dat lukte me niet.
Dit zal de oplossing zijn, bedankt Peter ik denk dat je met deze tip veel mensen een plezier doet, mij i.i.g. wel.
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( 3rail ketelwagens )
Citaat van: Jørg op zondag 13 september 2015, 11:40:25

Wim

veel plezier er mee.  :thumbup:


Hallo Jorg,

Zullen voorlopig weer even terug in de verpakking gaan te bescherming voor de opbouw.

Citaat van: Looney Tunes op zondag 13 september 2015, 11:53:05

Veel plezier ermee Wim!


Hallo John,

Nogmaals dank voor het meebrengen vanuit Houten. :thumbup: :thumbup:

Citaat van: Bhf. Nord op zondag 13 september 2015, 12:18:21

Hoi Wim,

En toch vind ik vind de wagons toch mooier op het diorama als op die kale plaat.  :-) :thumbup:


Hallo Bernard,

Wordt aan gewerkt, even geduld.

Citaat van: Pjedro op zondag 13 september 2015, 13:11:41
Hoi Wim,

Ik ben erg benieuwd naar je plannen allemaal en natuurlijk ook naar het wintrack bestand.
Tot nu toe ziet het er mooi en strak uit. Echt hou vol zo.

Met vriendelijke groet,
Peter


Hallo Peter,

Gaat wel lukken, denk dat ik voor de gehele afwerking jou hulp mag en eventueel in kan roepen.
Wordt aardig ingewikkeld met drie niveau's.

Citaat van: iTom op zondag 13 september 2015, 14:09:10

Aha, weer wat geleerd.


Hallo Tom,

Ja ja en dat vanuit je vakantieadres. pppppffffffffffff

Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( start railplan baanopbouw )
Hallo,

Zeker niet stil gezetten druk geweest met de eerste stappen van het railplan.
Moet zeggen spelende wijs oefenen met versie 12 gaat wel steeds beter.
Het gedeelte in de omgeving van waar het station moet gaan komen zal uit drie niveau's gaan bestaan.
De tunneltrajecten zijn goed bereikbaar zijn via de onderzijde van de modeltafel.

Bij eerste railplan is goed te zien dat het schaduwstation bereikbaar van twee kanten is. Ook rekening mee gehouden dat niet alle trienen
naar het schaduwstation hoeven te rijden.
Vele mogelijkheden dus, zal eerst even de opstelsporen die gekoppeld zijn aan de schaduwstation omleggen zodat ik altijd kan blijven rijden.
En als ik beetje voor beetje met de ruwbouw verder bent een pendeltreintje het traject kan gaan testen.



Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( start railplan baanopbouw )
Hallo Wim,

Dat gaat er mooi uit zien, ben al benieuwd naar je scenery kunsten.
En natuurlijk het baan plan wat je ziet.

Gr Einte
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( start railplan baanopbouw )
Citaat van: Einte op zondag 13 september 2015, 18:31:05

Hallo Wim,

En natuurlijk het baan plan wat je ziet.

Gr Einte

Hallo Einte,

Het railplan is inmiddels weer geplaatst, kan trouwens ook niet wachten op de scenery.
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( start railplan baanopbouw )
Hoi Wim,

CiteerGaat wel lukken, denk dat ik voor de gehele afwerking jou hulp mag en eventueel in kan roepen.
Wordt aardig ingewikkeld met drie niveau's.

Als je twijfelt of een 2e paar ogen nodig hebt, om wat dan ook te doen met het railplan.
Mag je altijd mijn hulp in roepen, dat is geen probleem.

Vandaag niet zo veel tijd, maar ik zag dat je er al veel sporenplan delen in dit draadje hebt gezet.
Zal morgen een even beter er naar kijken, dan heb ik wat meer tijd.


Met vriendelijke groet,
Peter.
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( start railplan baanopbouw )
Citaat van: Pjedro op zondag 13 september 2015, 21:20:38

Als je twijfelt of een 2e paar ogen nodig hebt, om wat dan ook te doen met het railplan.
Mag je altijd mijn hulp in roepen, dat is geen probleem.

Vandaag niet zo veel tijd, maar ik zag dat je er al veel sporenplan delen in dit draadje hebt gezet.
Zal morgen een even beter er naar kijken, dan heb ik wat meer tijd.


Met vriendelijke groet,
Peter.

Hallo Peter,



Hallo Peter,

Grote klasse  :thumbup: :thumbup:, al moet ik zeggen een railplan maken lukt wel. Alleen het instellen van niveau's heb ik nog niet echt naar gekeken hoed dat werkt.
Ga ook de komende weken met Wintrack een beetje stoeien want al doende leert men. doen en durven.
Om het topic een beetje overzichtelijk te houden heb ik zojuist onder "baanplannen ontwerpen" een nieuw topic geopend, daar zijn ook al de afbeeldingen geplaatst.

Alvast nogmaals dank voor de hulp.




Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( start railplan baanopbouw )
Ha die Wim.
Ziet er allemaal weer prachtig en goed doordacht uit! :thumbup:
Natuurlijk ook gelijk even van de prachtige foto's genoten van de nieuwe 3railforum wagons.

Veel plezier en succes met de verdere bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( start railplan baanopbouw )
Citaat van: AlbertJan op maandag 14 september 2015, 08:45:32

Ha die Wim.

Ziet er allemaal weer prachtig en goed doordacht uit! :thumbup:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hallo AlbertJan,

Bedankt voor je positieve reactie. :thumbup: :thumbup: En wat betreft doordacht kan je echt wel zeggen.
Het heeft even geduurd maar nu gaan de eerste stukjes C-rails weer komen, kan hierbij gelijk vermelden als de C-rails op de juiste plek ligt kan het de opbouw eigenlijk alleen maar versnellen door het open raamwerk.
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( start baanopbouw 15-9-2915 )
Dat gaat mooi worden, dat kan je zo wel al zien.
En met name uw draaischijf gebeuren heeft mijn aandacht.

Ik blijf dit draadje met grote interesse volgen.

Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( start baanopbouw 15-9-2915 )
Hallo,

Eindelijk eindelijk eindelijk er kan begonnen worden met de baanopbouw. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Ik heb om toch te kunnen blijven rijden een nieuw enkelsporig keerlus aangelegd deze is even tijdelijk verplaatst naar waar het havengebied in de toekomst moet gaan komen.
Achter de schermen krijg ik hulp van mede forumlid Pjedro  :thumbup: :thumbup: Daar hij veel meer kennis heeft met Wintrack dan ik. Geen cabaret want dat is zo. :) :)

Kon natuurlijk niet wachten met het plaatsen van de eerste foto's
Pjedro hartelijk dank alvast voor je hulp, oja de eerst Wintrack railplannen heb ik natuurlijk nog zelf gedaan maar er zullen vast wel foutjes in zitten. :-(
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( start baanopbouw 15-9-2915 )
Citaat van: Gino op dinsdag 15 september 2015, 14:52:25

En met name uw draaischijf gebeuren heeft mijn aandacht.


Hallo Gino,

Dan moet u helaas nog even geduld hebben omdat ik eerst de hoofdbanen wil aanleggen.
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( start baanopbouw niveau 2 )
Hallo,

Inmiddels is al iets meer bekend over hoe het tweede niveau er uit moet komen gaan zien. Het voldoet geheel aan mijn verwachtingen.
Tegelijk zal gekeken gaan worden naar de aanleg van niveau drie, of dat niet te veel gaat worden. Hou jullie op de hoogte maar nu eerst een paar mooie foto's.
Ik zit op mijn krukje maar is nu al een prachtig gezicht ook de hoogte is perfect.
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid ( start baanopbouw niveau 2 )
Hallo,

Het wachten is op de nieuwe mee gebogen wissels, hopelijk ook een slanke Engelse kruising :important:
Hierbij plaats ik nog even wat extra foto's van wat rijdend materiaal op de rails.
Onbegrijpelijk doe je maanden helemaal niks aan je modelbaan omdat je maar niet een mooi begin krijgt met Wintrack, ineens valt er een kwartje en ligt het er binnen twee dagen een stukje modelbaan.
Maar allang blij, het weer werkt ook mee. :) :)
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid (aansluiting baanopbouw niveau 1+2)
Hallo,

Hierbij ook nog even een paar foto's van de aansluiting van niveau 1 aan niveau 2.
Nu eerst maar even het Wintrack railplan aanpassen, na de eindbeoordeling  :important: van Pjedro kan de zaag er aan te pas komen. ;)


Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid (aansluiting baanopbouw niveau 1+2)
Schitterend Wim. :thumbup: :thumbup:
Re: Schaduwstation Vier-Landen Bouw is voltooid (aansluiting baanopbouw niveau 1+2)
Hoi Wim,

Het is groot, groter, GROOTS !! Schitterend om te zien dat alle puzzelstukjes nu op hun plaats vallen :-)
En je T.E.E. komt zo ook goed tot zijn recht  :thumbup: :thumbup: :thumbup: