Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

MAXXTER ethernet kabel van de Action

Gestart door minitreintje donderdag 09 juli 2015, 09:28:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
MAXXTER ethernet kabel van de Action
Hallo,

Heeft iemand het ooit in zijn hoofd gehaald om de ethernet (UTP) kabel van de Action door te knippen?
Die lijkt me zo flexibel t.o.v. andere ethernet kabels. Voor een projectje zoek ik net zo'n kabel (8 polige + shielded).
Een vaste kern mag het niet zijn want dat breekt door.

Maar misschien heeft iemand dat al gedaan? Voor ik natuurlijk mijn ethernet kabel doorknip :o

groeten,
Dylan
Re: MAXXTER ethernet kabel van de Action
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: MAXXTER ethernet kabel van de Action
Ik zou gewoon de kniptang erin zetten, de AC-tion  :) koop bij meerdere handelaren hun producten in dus je weet nooit welke kabel je nu daadwerkelijk hebt.

De kosten zullen niet al te hoog zijn en er is maar een manier om er achter te komen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: MAXXTER ethernet kabel van de Action
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: MAXXTER ethernet kabel van de Action
? 1,98 voor 10 mtr. :O
Dus gewoon uitproberen. ;)
Sucsez. :arrow: :thumbup:
Re: MAXXTER ethernet kabel van de Action
Dan zal het nog een ritje naar de Action worden want die dat ik heb liggen van de Action kan ik niet missen...
Die kabels zijn meestal hetzelfde, alleen de buitenmantel en verpakking is soms wat anders.

groeten Dylan
Re: MAXXTER ethernet kabel van de Action
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: MAXXTER ethernet kabel van de Action
Zoals Peter al aangaf, ze kopen gewoon bij de goedkoopste leverancier, en telkens heb je dus wat anders.
Ik heb er ooit gekocht in de action, was bij nader inzien als binnenkern een soort aluminium, niet te solderen dus !
Maar als je met (schroef)klemmetjes gaat werken enzo, lukt het waarschijnlijk wel om die voor andere doeleinden te gebruiken :-)
Re: MAXXTER ethernet kabel van de Action
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: MAXXTER ethernet kabel van de Action
Dylan,

Ik heb geen ervaring met de ethernetkabels van de Action wel met de HDMI-kabels.
Prima spul  :thumbup:
Voor de prijs hoef je het niet te laten.

Henk
Re: MAXXTER ethernet kabel van de Action
Ja het was bedoeld om te solderen... Bwa die kabels zijn altijd te gebruiken :)

groeten Dylan
Re: MAXXTER ethernet kabel van de Action
Als het goed is staat er een codering op de mantel van de kabel, en als daar CCA op staat dan zijn de draadjes van aluminium met een dun koperlaagje, waarschijnlijk niet te solderen dan